Ga naar inhoud

pc upgrade


Aanbevolen berichten

Ik heb momenteel een desktop welke is opgebouwd uit de onderstaande componenten. Hoewel het een goede pc is wil ik graag iets nieuwers maar ik hoef natuurlijk niet alles te vervangen, de voeding, behuizing, harde schijven, dvd stations, beeldscherm, enz zijn nog goed. Weet iemand of het de moeite waard is om bijvoorbeeld het moederboord, de processor of het geheugen te vervangen en dan vooral waar mee, welke merk en uitvoering? \r\n\r\nIk ben voornamelijk foto\'s en video\'s aan het bewerken en websites aan het bouwen in programma\'s als adobe photoshop cs4 en dreamweaver. Verder werk ik veel online en speel ik geen games enz. \r\n\r\nAll het advies is welkom!\r\n\r\n\r\n[LIST]\r\n[*]psu 500Watt Rocketeer III\r\n[*]MSI P35 Neo3-f\r\n[*]Intel Quadcore Q6600\r\n[*]Kingston 2hgb kt of 2 800mhz\r\n[*]MSI nx 8500gt-td 512EH\r\n[*]Samsung SHS203n black\r\n[*]samsung dvd Black bulk\r\n[*]Trust media conect bay\r\n[*]Eminent Wireless adapter PCI\r\n[*]Fire wire Kaart\r\n[*] 6tb aan harde schijven\r\n[*]samsung 226cw\r\n[/LIST]
Link naar reactie
Hoe serieus is dat video bewerken? En heb je daarbij problemen met de snelheid van de computer? Want voor de rest zie ik niet echt reden om hier iets aan te veranderen. Voor de overige toepassingen die je noemt is de computer ruim voldoende.\n\nAls ik het goed lees heb je 2 GB werkgeheugen? Dat is op zich wel wat magertjes. Hou het geheugengebruik (via taakbeheer) eens in de gaten als je met veel of zware toepassingen aan de gang bent. Ga je over de 2 GB heen, dan heeft uitbreiden zin. Uitbreiden naar meer dan 4 GB heeft alleen nut als je een 64 bits besturingssysteem draait.
Link naar reactie
Ik had een Q6600 die nadat ik er een ssd in had gezet verbazingwekkend snel werd.\nAls je bij de upgrade toch een ssd denkt aan te schaffen, zou ik het voorlopig even daarbij laten en alleen de ssd er in plaatsen.\nMet een upgrade, zit je gelijk vast aan een nieuw Moederbord, ander geheugen en een nieuwe CPU.\n\nMaar inderdaad, het buget?\n\nNiek
Link naar reactie
Sorry dat het een beetje laat is maar ok..\n\nHet video bewerken is niet heel belangrijk maar het wel redelijk soepel gaan.\nHet budget is laten we zeggen +- €300,-\n\nEr zit inderdaad geen ssd in maar aangezien de computer 24-7 aan staat vind ik de opstartsnelheid niet zo belangrijk maar verder weet ik niet hoe een ssd i.p.v. een gewone hd de werking beïnvloed van de pc.\n\nEr moet Windows 64 bit op gaan draaien, ik ben er nog niet uit of dit 7 of 8 word overiggens
Link naar reactie
Het moederbord kan (als ik het goed zie bij de uitgebreide specs) max 4 GB geheugen aan. Op zich is dat voldoende voor Windows 7 64 bit. [url]http://nl.msi.com/product/mb/P35-Neo-Combo.html#/?div=Basic[/url]\n\n [QUOTE]Supports two unbuffered DIMM of 1.8 Volt DDR2 667/800 DRAM. (Max: 4GB)\n• Supports two unbuffered DIMM of 1.5 Volt DDR3 800/1066 DRAM. (Max: 4GB)\n• Supports dual channel memory architecture.[/QUOTE]\n\nTenzij je 2 soorten tegelijk kan plaatsen, (er zitten 4 sloten op) dan zou het 8 GB zijn, maar dat lijkt me niet logisch.\n\n[url]http://azerty.nl/8-5739-632828/azerty-upgrade-kit.html[/url] \nDit is een upgrade kit van Azerty, die je naar een i5 (4670K) brengt met 8 GB geheugen, maar die is al boven je budget. Dan heb je wel een cpu die wat beter met videobewerking om kan gaan.\n\nAls ik echter ik jou schoenen stond, zou ik beginnen met een ssd van 120 GB te kopen, die kan je altijd mee nemen naar een nieuw systeem.\nIk zou dan echter ook wel het geheugen op het oude bord van 2 naar 4 GB brengen. Dat laatste zijn uitgaven die je niet kunt meenemen naar een upgrade of nieuwe pc. Koop daar nog W7 bij en je komt een heel stuk in de richting van je budget.\nDe ssd bijvoorbeeld: [url]http://azerty.nl/8-1990-473357/crucial-m4-solid-state-drive.html[/url]\nGeheugen moet je even kijken wat er in zit nu aan snelheid\nWindows 7 zit rond de 100 euro.\n\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...