Ga naar inhoud

Iemand zakelijk ING met Firefox?


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Heeft iemand anders hier toevallig ook een zakelijke rekening bij de ING waarbij hij gebruik maakt van Firefox?\r\n\r\nIk kan namelijk niet echt zien waar ik de beveiliging kan instellen zoals met IE.\r\nDaarvoor moest ik voor de zakelijke rekening ing.nl opnemen bij de beveiligde sites en een bepaalde beveiliging op een iets lager niveau zetten.\r\nDit hoefde niet bji de particuliere rekening van de ING. Volgens de helpdesk van ING kan dat kloppen aangezien beiden op aparte servers draaien met misschien aparte beveiliging. Ze kunnen met Firefox niet helpen, dat ondersteunen ze niet.\r\n\r\nWat is het geval?\r\nBij de particuliere rekening gaat alles goed, ook het downloaden van overzichten.\r\nBij de zakelijke rekening heb ik hier een probleem.\r\nIk geef de gewenste datums aan van het te downloaden overzicht, dan klik ik op downloaden en komt er een venster met de vraag om te openen of te downloaden.\r\n\r\n1.) Klik ik nu op openen, krijg ik het overzicht in .csv vorm in excel te zien, maar staat het in een temp dir dus moet ik het apart gaan opslaan, dat is niet de bedoeling.\r\n\r\n2.) Klik ik op downloaden verdwijnt alles \"in het niets\". Er wordt niets gedownload, krijg geen groen pijltje van het downloaden, maar ik krijg ook geen venstertje waarin ik kan aangeven -waar- ik het wil downloaden, hetgeen bij de particuliere rekening wel gebeurt.\r\n\r\nKent iemand dit probleem en weet iemand hoe dit op te lossen? Anders moet ik steeds alleen voor zakelijk IE gaan gebruiken en dat is irritant.
Link naar reactie
Vind het wel tegenstrijdig: enerzijds roepen banken dat je zo veilig mogelijk te werk moet gaan (omdat ze bij problemen anders van mening zijn dat het het gevolg is van onachtzaamheid van de gebruiker) en nu dit \'advies\' van de helpdesk. \nOok dat men FF niet zou ondersteunen vind ik dubieus.\n\nOn topic: ik heb net getest. Heb van een zakelijke betaalrekening de gegevens opgevraagd van 1 jan. t/m 30 juli. Formtaat: Tekst. Daarna downloaden. Wordt netjes opgeslagen op de harde schijf en de pijl brengt me ook op de juiste locatie.\nLijkt dan toch op een instelling op je pc?!\nGebruik FF 22.0, met als add-on Ghostery, DoNotTrack2.2.9.618Me en Ad Block plus 2.3.2\n\n(Heb je al eens geprobeerd om op het tabblad particulier in te loggen met de zakelijke gegevens? )
Link naar reactie
@JohnL: Ik denk dat je het ietwat verkeerd ziet. Dat lager niveau was niet om te kunnen internet bankieren maar om de overzichten te kunnen downloaden.\nHeb het even nagekeken, het betreft dat de instelling voor Beveiliging -> vertrouwde websites. Deze staat normaliter op normaal-hoog en nu op normaal-laag.\nDat is ook niet perse nodig, maar als je dan wilt downloaden moet je alles 2x doen voordat het binnen komt en dat is irritant. Met deze instelling werkt het in 1x.\n\n@Obelix: Tja ik weet niet hoe dat bij andere banken is. ING zei alleen een stappenplan te hebben voor Internet Explorer. Andere browsers konden wel werken maar daar hadden ze dus verder niets voor om de klant met dit soort problemen verder te helpen.\nHet zal best een instelling op mijn pc zijn maar welke dan?\nIk gebruik FF 22.0 met alleen Ad Block plus 2.3.2 en die staat ook nog uitgeschakeld voor ing.nl dus waar ligt het dan aan?\nIk heb wel m\'n cache uitgeschakeld, maar dat zou het niet mogen zijn. Vind het raar dat particulier het wel gewoon goed doet.\n\n[quote](Heb je al eens geprobeerd om op het tabblad particulier in te loggen met de zakelijke gegevens? ) [/quote]\nVoor particulier gebruik ik [url]https://mijn.ing.nl[/url] en voor zakelijk [url]https://mijnzakelijk.ing.nl[/url] en dat werkt verder wel goed.\nHeb net even geprobeerd zoals jij schrijft, werkt ook, alleen zelfde euvel met downloaden.\n\nWat ik zo idioot vindt is als ik kies voor \"openen met\" i.p.v. downloaden, dan komt het wel binnen. Vaagheid.
Link naar reactie
[QUOTE=BlackTiger;642686]\nTja ik weet niet hoe dat bij andere banken is. ING zei alleen een stappenplan te hebben voor Internet Explorer. Andere browsers konden wel werken maar daar hadden ze dus verder niets voor om de klant met dit soort problemen verder te helpen.\n[/QUOTE]\nVind dat een slechte service van ING. Als het zou gaan om een net nieuwe browser of één met een marktaandeel van 1%, zou ik het nog enigszins kunnen begrijpen.\n\n[QUOTE=BlackTiger;642686]\nHet zal best een instelling op mijn pc zijn maar welke dan?\n[/QUOTE]\nDat weet ik niet :( Het heeft dus wel gewerkt? Enig idee sinds wanneer niet meer (en is er toen iets veranderd? Heb je de mogelijkheid om het op een andere pc te proberen?\n\n[QUOTE=BlackTiger;642687]Oh wacht.. ik zie wel een verschilletje.\nJij download text, ik download \"kommagescheiden (dd-mm-jj)\" zodat ik een .csv bestand krijg om later te importeren in een offline rekeningprogramma.[/QUOTE]\nNet getest (net als MT940 formaat). Kan de download via het groene pijltje terug vinden (op de \'normale\' plaats waar de downloads worden opgeslagen).
Link naar reactie
@Obelix: V.w.b. de slechte ondersteuning van Firefox geef ik je groot gelijk.\n\nV.w.b. de downloads heb ik geen standaard download directory aangegeven maar \"mij vragen\". Die vraag waar het geplaatst moet worden krijg ik wel bij particulier maar niet bij zakelijk.\nHet MT940 formaat is mij overigens niet bekend, staat er ook niet tussen.\nVoor zakelijk heeft het overigens tot nu toe nog nooit gewerkt, alleen voor particulier. \n\nHet enige wat ik zou kunnen proberen is eens met Firefox Portable proberen.\nOf weet jij toevallig een instelling waarmee ik Firefox weer \"naar fabrieksinstellingen\" krijg net zoals je dat met IE kunt?
Link naar reactie
En als je onder Extra -> Opties --> Algemeen bij downloads een standaard map opgeeft? Gaat het dan wel goed?\n\nTerug naar \'standaard\' heb ik met Google gezocht. Kom o.a. uit op [url]http://www.gratissoftwaresite.nl/Herstel-standaardinstellingen-in-Firefox-reset-trage-crashende-Firefox[/url]\n\n(MT940 staat bij mij als laatste optie in het pulldown menu)
Link naar reactie
Nou ben er uit. Heb Firefox herstart naar fabrieksinstellingen. Gaat tegenwoordig iets anders. Je kunt niet zoals op de link aangegeven, apart uitschakelen wat je gereset wilt hebben. Alles wordt gereset en er wordt geprobeerd om cookies en wachtwoorden te bewaren.\nNadien zo je ook addons weer kunnen aanzetten. Nou dat lukt maar deels en de addon was weg.\n\nMaar het had niet gehoeven. Naar achter bleek had je toch gelijk en had ik beter de eerste tip kunnen proberen. Zo gauw ik Firefox schakel naar de standaard download directory i.p.v. \"vragen\" werkt het met zakelijk ook prima.\nEn dat is dus bijzonder vaag, want met particulier doet zich dat euvel niet voor. Is toch bijzonder vreemd lijkt me.
Link naar reactie
@Desperado: Omdat die met veel dingen te vervelend ging doen ben ik net overgestapt naar Firefox.:)\n\n@Erik: Bedankt maar dan gaat hij per site onthouden waar hij moet downloaden terwijl ik eigenlijk elke keer zelf wil kunnen kiezen waar hij gaat downloaden.\nIs in elk geval wel mooi dat die mogelijkheid bestaat.\nIk denk dat ik dan toch maar zolang gewoon IE gebruik voor zakelijk.:)
Link naar reactie
Heb je geboft, ik heb hier IE8 op XP en die deed ook nooit vervelend, totdat er steeds meer pagina\'s kwamen die ik bezocht, waarbij het niet ging zoals het zou moeten.\nBen jarenlang fervent aanhanger geweest van IE, maar als ik eenmaal met tegenzin een overstap gemaakt heb en het bevalt daarna verder goed en zelfs beter, ga ik niet meer snel terug. :p
Link naar reactie
Is het te downloaden filetype precies hetzelfde voor de zakelijke en particuliere site ? Zo ja, dan is dat misschien een probleem van de site zelf.\n\nKijk hier eens onder \'[I]Adding download actions[/I]\' en dan specifiek of dat \'[I]Do this automatically for files like this from now on[/I]\' bij de zakelijke site is uitgegrijsd:\n\n[url]https://support.mozilla.org/en-US/kb/change-firefox-behavior-when-open-file[/url]\n\nProbleem is wel dat jij blijkbaar op de zakelijke site niet eens een venster ziet opkomen.... heb je al eens een [I]middenklik[/I] op de link gegeven zodat het zich onder een nieuwe tab hoort af te spelen ?\n\nStaat het bestand ook niet in de download geschiedenis na het klikken van die link ? (about[B]:[/B]downloads of Ctrl+J)\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie
Het filetype is beiden een .csv bestand, zelfde formaat inderdaad.\nHet bestand staat ook niet in de downloadgeschiedenis, maar dat lijkt me ook logisch omdat het niet gedownload wordt. Het groene pijltje zie je niet eens komen.\n\nIk krijg alleen dat popup venster met de vraag of ik het wil downloaden of opslaan.\nEn dat wil ik graag aangezien ik die .csf bestanden van de bank ergens anders wil downloaden dan de andere downloads.\n\nDat van \"do this automatically.... etc.\" krijg je als ik het goed heb alleen te zien als die file extensie erbij staat in het rijtje, maar .csv staat er niet bij.\nEn het is ook niet de bedoeling dat als ik daar aangeef dat hij by default moet downloaden, dat hij dan bij de andere downloads komt.\n\nHoewel dit wel een tussenoplossing zou zijn, dan hoef ik in elk geval niet meer van browser te switchen, kan voor andere downloads toch nog een andere locatie kiezen. Alleen moet ik dan zelf even het bestandje verplaatsen.
Link naar reactie
[QUOTE=BlackTiger;642766]\nDat van \"do this automatically.... etc.\" krijg je als ik het goed heb alleen te zien als die file extensie erbij staat in het rijtje, maar .csv staat er niet bij.[/QUOTE]\nVolgens [url=https://support.mozilla.org/en-US/kb/change-firefox-behavior-when-open-file#w_adding-download-actions]deze tekst (onder \'Adding download actions\')[/url] zou die .csv aan die lijst toegevoegd worden zodra je hem tegenkomt en jij beslist hebt wat er mee te doen. Handmatig toevoegen of verwijderen kan niet. Maar ja, het filetype wordt eigenlijk wel goed behandeld gezien het resultaat op de particuliere pagina.\n\n\nMocht je nog willen proberen met de oude downloadmanager in firefox (die van vóór FX 20):\n[url=http://howto.cnet.com/8301-11310_39-57577412-285/getting-to-know-the-new-firefox-download-manager/]\n\"If you don\'t like the new Firefox download manager, you can go back to the old one by toggling a preference in about:config:\n[B]browser.download.useToolkitUI[/B]\nToggle the preference from the false value, to true. The old download manager will now be enabled.\"[/url]
Link naar reactie
[quote]Maar ja, het filetype wordt eigenlijk wel goed behandeld gezien het resultaat op de particuliere pagina.[/quote]\nJa precies, dat is wat me zo verward.... dat alleen bij zakelijk het mis gaat en ook nog alleen op het laatste stukje en alleen bij opslaan en niet bij openen.:)\nEcht vaag.\n\nDie oude download manager wil ik ook nog wel testen, vermits het ook weer mogelijk is om terug te gaan naar de nieuwe als het niet bevalt.\nDus ik ga me eens inlezen op de link die je gaf. Bedankt voor het mee zoeken naar een oplossing!(Y)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...