Ga naar inhoud

Submappen leeg in win8 laptop


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Na aanschaf van een win 8 laptop is de struktuur van mijn outlook webmail als vanouts.\r\nEchter alle gemaakte submappen waar ik berichten in verplaats om ze te bewaren zijn leeg.\r\nWel kan ik via zoeken de inhoud van een map weer zichtbaar maken, na sluiten en weer openen van de map is hij weer leeg. Hoe kan ik de inhoud van de mappen weer krijgen zoals ik gewend ben bij mijn vista-laptop?
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;642613]Wat bedoel je met Outlook webmail? (Gebruik je Outlook van MS Office of kijk je gewoon via webmail)\r\nAls je via het web je mail bekijkt staan de instellingen bij Microsoft opgeslagen en moet je daar mogelijk zoeken.\r\nNiek[/QUOTE]\r\nMicrosoft webmail outlook, voorheen hotmail, voorheen live, moeilijker kunnen we het niet maken.
Link naar reactie
[QUOTE=dakota;642631]Microsoft webmail outlook, voorheen hotmail, voorheen live, moeilijker kunnen we het niet maken.[/QUOTE]\nJa hoor... :) \"[I]Maar [U]niet[/U] het mailprogramma Outlook[/I]\". \n\nTenminste... zo nemen we nu aan. Je gebruikt er dus geen mail cliënt zoals Outlook of Outlook Express of Thunderbird e.d. voor ? Je kijkt dus via een browser ?\n\nDit lijkt trouwens meer op een IMAP account probleem, dus de helderheid is gewenst.\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;642640]Ja hoor... :) \"[I]Maar [U]niet[/U] het mailprogramma Outlook[/I]\". \r\n\r\nTenminste... zo nemen we nu aan. Je gebruikt er dus geen mail cliënt zoals Outlook of Outlook Express of Thunderbird e.d. voor ? Je kijkt dus via een browser ?\r\n\r\nDit lijkt trouwens meer op een IMAP account probleem, dus de helderheid is gewenst.\r\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR][/QUOTE]\r\nHet begint me te duizelen. Het is webmail, in de cloud, dus niet op de pc opgeslagen.\r\nAls ik op een willekeurige pc met mijn microsoft account inlog krijg ik de mail-layout zoals ik gewend ben, met gevulde submappen onder \"Postvak In\", dit zijn door mij verplaatste e-mails die ik wilbewaren. Net nog met mijn vrouws win7 laptop geprobeerd.\r\nAls ik inlog in mijn win8 laptop krijg ik keurig dezelfde lay-out, echter zijn de submappen leeg. Wanneer ik er één aanklik moet ik vervolgens 2x op zoeken klikken om de inhoud te kunnen zien, als ik hem sluit en weer open is de inhoud weer weg.\r\nDat moet iets te maken hebben met windows8, maar wat?
Link naar reactie
Mijn kennis hierover is ook niet genoeg om zo maar een oplossing te zien, maar het feit dat je op verschillende systemen een ander beeld krijgt doet toch denken dat er een synchronisatie moet plaatsvinden.\nGewoon met een browser inloggen op de account zou naar mijn idee altijd een gelijk beeld moeten geven op verschillende systemen, dus daarom de vraag: met welk programma (browser ?) log jij in op outlook.com, waarmee bekijk je dus de mail ?\n\n[quote=dakota]Het is webmail, in de cloud, dus niet op de pc opgeslagen[/quote]\nOok als je een mail programma gebruikt (dus niet via een browser) kan je de mail op de server laten.\n\nIk vind dit spul nogal verwarrend met allerlei namen die in elkaar overlopen, en mogelijkheden om diverse accounts te koppelen of te synchroniseren. Dat is wat mij betreft de reden waarom een vraag als \"[I]waarom zie ik op mijn ene PC mijn mail anders als op de andere PC[/I]\" misschien alleen beantwoord kan worden na het stellen van een héleboel vragen.\nEn nogmaals, ik heb er niet zoveel kennis over, ook mij duizelt het regelmatig als ik informatie hierover zoek.\n\nGebruik je b.v. de Mail-app in Windows 8 ?\n[url]http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-8/mail-app-faq[/url]
Link naar reactie
Dat is het probleem van Windows 8. Het belooft je, dat als je op je pc dus W8 hebt en de zaak op je @outlook account hebt ingesteld, dat je op elke pc waar ook ter wereld, waarmee je met W8 werkt en inlogt met @outlook account, dezelfde layout krijgt v.w.b. mail, bureaublad etc. Je mail staat al in de cloud maar nu ook al je andere basis instellingen in W8. \n\nDe eerst vraag moet zijn: Hoe log je in op die pc met W8.\n\nMet je @outlook account, of met een \"lokaal\" account.?\n\nIs dat met een @outlook account, dan zal je toch ernstig moeten zoeken in de instellingen van de in de cloud staande mail bij Microsoft. \nKlik wat rechts en links, kijk goed in de hoeken van het scherm.\n\nZelf ben ik echt gestopt met het gebruik van de grote mislukking die W8 genoemd wordt, dus ik kan niet voor je kijken daar.\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;642695]Dat is het probleem van Windows 8. Het belooft je, dat als je op je pc dus W8 hebt en de zaak op je @outlook account hebt ingesteld, dat je op elke pc waar ook ter wereld, waarmee je met W8 werkt en inlogt met @outlook account, dezelfde layout krijgt v.w.b. mail, bureaublad etc. Je mail staat al in de cloud maar nu ook al je andere basis instellingen in W8. \r\n\r\nDe eerst vraag moet zijn: Hoe log je in op die pc met W8.\r\n\r\nMet je @outlook account, of met een \"lokaal\" account.?\r\n\r\nIs dat met een @outlook account, dan zal je toch ernstig moeten zoeken in de instellingen van de in de cloud staande mail bij Microsoft. \r\nKlik wat rechts en links, kijk goed in de hoeken van het scherm.\r\n\r\nZelf ben ik echt gestopt met het gebruik van de grote mislukking die W8 genoemd wordt, dus ik kan niet voor je kijken daar.\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\nIk log altijd met mijn microsoft account in. Net het volgende ontdekt. Wanneer ik vanuit het startscherm het mail-inlogscherm open ([url]https://outlook.com[/url]) en dan mijn account gegevens invul zodat ik in mijn mail omgeving kom zijn de submappen wel als vanouds gevuld. Nu het pagina adres gekopieerd naar een nieuwe snelkoppeling op mijn buroblad en kom ik na een dubbelklik in het inlogscherm, inloggen (want ik log hier altijd uit) en ik ben weer in de mailbox met gevulde mappen. Dat is het verschil met de mailbox openen via de tegel op het startscherm, hoef je niet in te loggen, want dat is al gebeurd bij het opstarten van de pc. Het is me niet duidelijk wat je nu precies opent wanneer je dat via een tegel op het startscherm doet, een locale mailbox?
Link naar reactie
Dakota,\r\n\r\nJe hebt dit probleem als je je outlook mail via het Metroscherm opent, ik heb dit \"probleem\" ook, er staat in de linksboven dat er de laatste 2 weken geen nieuwe berichten zijn.....voor de rest al mijn mappen zijn leeg.\r\nGa je echter naar Internet Explorer op het bureaublad (op de Windowstoets drukken, dan kom je op het bureaublad) en je logt dan in op je email in Outlook.com (of .live) dan krijg je alles netjes te zien!\r\nDenk dat MS hier niet goed wist hoe alles met elkaar overeen te laten komen (Desktop/Metro). Dit probleem is ook te vinden in Internet Explorer, de Metro versie is niet gelijk of synchroon aan de gewone desktop versie...\r\nHeb gelezen dat dit probleem in Win 8.1 \"verholpen\" zou zijn....
Link naar reactie
Ik begrijp de Mail app niet goed in Windows 8, ik weet niet of deze bij jullie in gebruik is maar ik las wel dat er een (mail) tegel voor was zoals ook genoemd door dakota.\r\nDit vond ik:\r\n\r\n[url=http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-8/mail-app-faq]App Mail voor Windows: veelgestelde vragen: Waarom zie ik de berichten niet die ik verwacht te zien ?[/url]\r\n\r\nOok hier twee methoden genoemd voor synchronisatie:\r\n[url=http://www.troubleshootwindows.com/windows-8/workaround-unable-to-sync-new-outlook-com-email-address-in-windows-8-mail-app/]Workaround : Unable to sync mails with new outlook.com email address in Windows 8 mail app.[/url]\r\n\r\n\r\nHet kan best zijn dat deze info niet van toepassing is, dit alles draait rond die Mail app voor Windows 8 en RT.
Link naar reactie
[QUOTE=eugene;642787]Heb ook de tegel gebruikt en de submappen zijn \"leeg\" of je moet eerst iets instellen maar als je de tegel zo direct gebruikt lijken ze leeg te zijn, ik denk dat Dakota dat probleem heeft (en ik ook maar ik gebruik live gewoon via de IE op het bureaublad.[/QUOTE]\r\nHet is eigenlijk geen echt probleem, alleen vreemd dat er twee systemen zijn.\r\nEerder had ik geschreven dat na het openen van de mail via tegel na het aanklikken van een submap waar je de inhoud van wil zien boven postvak in op zoeken kan klikken, nu opent helemaal rechts weer een zoekknop en zie je na het klikken hierop de inhoud van de map verschijnen. Als ik van tevoren weet dat ik een paar submappen wil bekijken log ik in met een snelkoppeling op het buroblad, anders tip ik een tegel aan.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;642844]Tegeltjeswijsheid:\r\n[url]http://www.redmondpie.com/how-to-configure-mail-in-windows-8-gmail-hotmail-outlook-yahoo/[/url][/QUOTE]\r\nWat op deze pagina staat gebeurd bij mij niet. Wel weet ik dat ik in het begin helemaal onderaan Postvak In \"een account toevoegen\" heb zien staan, maar helaas is dat verdwenen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...