Ga naar inhoud

Lcd gaat niet slapen..


Aanbevolen berichten

Beste mede forum leden,\r\n\r\nGister heb ik mijn processor koeler en kast vervangen dus heb ik alles uit de oude kast moeten halen.\r\nTot mijn verbazing gaat mijn monitor niet meer uit na het uitschakelen van de computer.\r\n\r\n[URL=\"http://www.youtube.com/watch?v=oyfrhs7Y140&feature=c4-overview&list=UUPNDolkdFKFoQT1TvTrFOuw\"]http://www.youtube.com/watch?v=oyfrhs7Y140&feature=c4-overview&list=UUPNDolkdFKFoQT1TvTrFOuw[/URL]\r\n\r\nDit is wel raar omdat hij dit daarvoor wel deed.\r\n2 dagen geleden heb ik echter een nieuw moederbord, cpu en ram geheugen gehaald. Dan lijkt het alsof dat het is, maar na deze nieuwe setup deed hij het wel.\r\n\r\nWat ik wel even moet zeggen is dat ik op mn moederbord een digitale bios heb. Hier kom ik niet zo 123 een instelling tegen over power managment ofzo..\r\n\r\nMonitor: Samsung sync master sa300\r\nProcessor: AMD Athlon II X4 750K 3.40GHz 4MB FM2 Box \r\nMoederbord: ASRock FM2A75 Pro4 AMD A75, SATA600 RAID, HDMI \r\nGeheugen: Kingston 2x2GB, DDR3, PC14900, CL9, HyperX \r\nSsd hdd: Kingston 120gb\r\n\r\nIemand enig idee wat dit kan zijn?\r\n\r\nPs: Clrcmos werkt niet..
Link naar reactie
Normaal moet je altijd handmatig de monitor uitschakelen, als je de pc uit schakelt. \n\nMet een \"digitale bios\" bedoel je neem ik aan een UEFI bios?. (het meeste is sowieso digitaal aan een computer overigens) \n\nEn dat sommige dingen niet goed werken (clr-cmos) is vreemd, maar als je bedenkt dat je zoveel hardware vervangt en niet W8 opnieuw installeert, ook weer niet zo vreemd. (Daar was een ander topic van je [url]http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=76832[/url])\n\nMaar clr-mos is zuiver iets van je MB en moet gewoon werken. (haal je de 220 er wel af, als je dat uitvoert.)\n\nIk zou zeggen, pak het boekje eens van het moederbord. Lees het hoofdstuk Bios settings eens door, mogelijk kom je er dan uit.\n\nNiek
Link naar reactie
Ik kan niets in het manual van je moederbord vinden over het uitschakelen van de monitor: [url]ftp://europe.asrock.com/manual/FM2A75%20Pro4.pdf[/url] \n\nAls het kon zou het op blz 61 staan in 3.4.6 ACPI Configuration.\n\nHeb je cd met software van je monitor al geïnstalleerd. Want het lijkt me eerder een functie die daardoor geregeld wordt.\n\nNiek.
Link naar reactie
Checken dat je de laatste driver voor je grafische adapter hebt geïnstalleerd.\r\nDat verklaart nog niets van waarom het alleen na het vervangen van die twee onbenullige onderdelen fout is gegaan, maar het is toch stap één, zeker omdat je al Windows opnieuw hebt geïnstalleerd.\r\n\r\nHeb je een losse grafische kaart, en zo ja, daarvan de powerconnecties weer hetzelfde aangesloten ?\r\n\r\nHeb je die uefi BIOS op defaults kunnen zetten ? \r\nIk zelf zou daarbij ook nog de powerkabel van de PC loskoppelen (stekker er uit), en twee keer een paar seconden op de powerswitch drukken om zeker te weten dat alles op nul begint. Heeft heel waarschijnlijk geen enkel nut, maar het is zo\'n kleine handeling dat het bij dit soort problemen een soort standaard is om alle hardware te \'resetten\', mocht er iets verkeerd onder spanning zijn blijven staan.
Link naar reactie
Zojuist het moederbord gereset (batterij er uit voor 3minuten, powerknop meerdere keren aan, clr-mos jumper veranderd en weer terug. Maar mn bios is dus gewoon niet gereset.. Althans, ik heb een profiel aangemaakt en die blijft er in. In het boekje staat dat profielen gereset worden..\r\n\r\nMaar het probleem van mn monitor is er nog steeds.\r\nHet enigste wat veranderd is aan de comp sinds de swap van oude naar nieuwe behuizing is usb 3.0\r\nDeze stekker heb ik er uit gehaald maar dit was het niet.\r\nIk heb een modulaire voeding met 2 pciE 16 poortjes. Uiteraard ook allebei geprobeerd.\r\n\r\nOw ja misschien wel belangrijk om te vermelden welke video kaart ik heb :D\r\nGaat om een radeon Hd 7770 GHz editie.\r\nHier heb ik altijd de laatste versies van geïnstalleerd en nu ook.\r\n\r\nDie monitor software.. hmm.. Ff proberen ondertussen..\r\nHmm daar kan je ook vrij weinig mee, is alleen de driver ofzo.\r\n\r\nWat me wel op valt is dat het test scherm ongeveer 5 minuten blijft en hij daarna wel in slaap stand gaat.\r\nHelaas kan ik deze tijd niet aanpassen naar lager dan 5 minuten, nders was het snel opgelost.
Link naar reactie
Uhm... wtf..\r\n\r\nIk zet de comp uit om te testen wat erik me vroeg en het probleem is opgelost...\r\nHij gaat gewoon weer lekker blauw knipperen zonder melding van signal lost.\r\n\r\nIk denk dat omdat het ook een nieuwe lcd is ( nieuw 1 jaar ) dat deze ook onthoud hoe je met die slaap stand om gaat.\r\nIk heb hem vannacht en gister middag eigenlijk gewoon een hele tijd met rust gelaten in slaap stand.\r\n\r\nVAAG!
Link naar reactie
Yep alleen dat had ik na de windows installatie ook al gedaan.\r\n\r\nBedenk me net dat de monitor een tijd zonder signaal heeft gestaan en dat hij zich daarop aanpast.\r\nNu een aantal keer afgesloten met signaal op de kabel en ineens is het weer zoals normaal :)\r\n\r\nThanks voor de hulp niekie en erik
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...