Ga naar inhoud

overstappen naar Mac


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,\r\nOmdat ik graag bezig ben met muziek, foto\'s en video op de computer, overweeg ik een overstap naar de Mac. Ik zit alleen nog te twijfelen of dit een MacBook of een gewone Imac moet worden.\r\nWie heeft een overstap gemaakt en kan mij adviseren. Ik stel het erg op prijs.\r\nFijne zondag.\r\n\r\nGroetjes,\r\nMuzikareltje
Link naar reactie
Bedankt voor je reactie. Windows 8 zie ik nog helemaal niet zitten. Ik werk momenteel met Windows 7 en dat bevalt prima maar ik ben graag creatief bezig en met de aanschaf van een Mac ben je grotendeels klaar omdat er niet veel extra software bij hoeft.\nEn een Mac neemt minder plaats in. Maar het is inderdaad wel een stuk duurder qua aanschaf.\nIk ben ook eerst even alles aan het uitzoeken voordat ik tot de overstap overga. Dat kan nog wel een tijdje duren.\n\nGroetjes,\nMuzikareltje
Link naar reactie
Waarom zou er bij een Windows PC allerlei software bij moeten en bij een Mac niet? Je gelooft toch hoop ik zelf ook niet dat programma\'s voor foto-, muziek- en videobewerking gratis bij een Mac geleverd worden, maar niet op een Windows PC? Die moet je op beide systemen gewoon los aanschaffen, maar Mac software is niet zomaar overal te koop, en Windows software ligt bij elke PC-handel in de schappen.\n\n\n Een Mac PC is vaak wel compacter als een Windows PC, dat klopt. Daar zit ook een fors deel van die extra kosten in, het kost nu eenmaal geld om alle onderdelen zo op elkaar af te stemmen. Bovendien lever je er prestaties op in – een klein kastje heeft nu eenmaal geen plaats voor de koeling die je op high-performance hardware nodig hebt. Er zijn ook Windows all-in-one PC\'s te koop die qua formaat weinig groter zijn als een forse monitor – alle componenten zitten dan in de monitor ingebouwd. Maar ook daar gaat de performance achteruit, en voor videobewerking kan dat best een struikelblok zijn.
Link naar reactie
\"Mac software is niet zomaar overal te koop, en Windows software ligt bij elke PC-handel in de schappen.\"\n\nHmmm... Tegenwoordig hebben we toch de App Stores en Internet?\nDat is nou 1 van die gratis software-pakketten die standaard op een Mac wordt geleverd: Een App Store. ;-)\n\nNiks naar de PC-handel toe. Gewoon aanklikken, afrekenen en de Mac maakt de App direct gebruiks klaar. Zonder ingewikkeld installatie-gedoe! ;-)\n\nOverigens, iedere Mac wordt standaard geleverd met leuke, eenvoudig te gebruiken software: iLife genaamd.\n\nGoogle daar maar eens op...
Link naar reactie
Vanmiddag ben ik naar de Mac gaan kijken bij een aantal winkels. Kon zo alles vinden. Waar ik echter nog wel mee zit is of je de opmaak van een e-mail kunt personaliseren zoals bijvoorbeeld bij Incredimail. Kun je de dingen die je bij IMovie, IPhoto e.d. maakt in je mailprogramma gebruiken zodat je je mailtjes iets extra\'s mee kunt geven? De verkoper wist daar geen antwoord op. Weet iemand van jullie dat?\n\nGroetjes,\nMuzikareltje
Link naar reactie
O.a. daarom vind ik IM al een ramp. \nAls je ooit terug wil naar een werkbaar e-mail programma zit je met problemen, zeker als dat een mac is.\nHier vond ik een contacten converteer programma van IM naar Outlook.\nVandaar moet de lijst te expoteren zijn als .csv bestand en mogelijk te importeren in een e-mail programma van de Mac. met dat laatste heb ik geen ervaring.\n\n[url]http://www.softpicks.nl/software/Utilities/Schijf_Utilities/IncrediMail-Address-Book-Converter_nl-163118.htm[/url]\n\nIk ken het programma niet en ik ken de site niet, dus gebruik op eigen risico.\n\nNiek
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[QUOTE=Johan_V;642250]\"Mac software is niet zomaar overal te koop, en Windows software ligt bij elke PC-handel in de schappen.\"\n\nHmmm... Tegenwoordig hebben we toch de App Stores en Internet?\nDat is nou 1 van die gratis software-pakketten die standaard op een Mac wordt geleverd: Een App Store. ;-)\n\nNiks naar de PC-handel toe. Gewoon aanklikken, afrekenen en de Mac maakt de App direct gebruiks klaar. Zonder ingewikkeld installatie-gedoe! ;-)\n\nOverigens, iedere Mac wordt standaard geleverd met leuke, eenvoudig te gebruiken software: iLife genaamd.\n\nGoogle daar maar eens op...[/QUOTE]\nja, dat klopt bij de mac zit erg veel extra software en de apps zijn veel goedkoper dan de meeste software onder windows. bovendien is een mac lang niet zo spy en virus gevoelig, kom daar maar eens om bij windows, dat blijft geld kosten. ik heb het helemaal gehad met windows.
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;642452]O.a. daarom vind ik IM al een ramp. \nAls je ooit terug wil naar een werkbaar e-mail programma zit je met problemen, zeker als dat een mac is.\nHier vond ik een contacten converteer programma van IM naar Outlook.\nVandaar moet de lijst te expoteren zijn als .csv bestand en mogelijk te importeren in een e-mail programma van de Mac. met dat laatste heb ik geen ervaring.\n\n[url]http://www.softpicks.nl/software/Utilities/Schijf_Utilities/IncrediMail-Address-Book-Converter_nl-163118.htm[/url]\n\nIk ken het programma niet en ik ken de site niet, dus gebruik op eigen risico.\n\nNiek[/QUOTE]\ndat vermoeden had ik al om het csv-bestand in het e-mailprogramma bij de mac te importeren. want dat csv-bestand slaat je adresboek op als een soort tabel. bedankt voor het meedenken. tot nu toe is er van de software die ik gebruik nog maar weinig wat niet werkt onder de mac. dus dat valt me reuze mee. en er zijn ontzettend veel goedkope alternatieven, kom daar maar eens om onder windows. microsoft moet zich schamen.
Link naar reactie
[QUOTE=muzikareltje;642973]dat vermoeden had ik al om het csv-bestand in het e-mailprogramma bij de mac te importeren. want dat csv-bestand slaat je adresboek op als een soort tabel. bedankt voor het meedenken. tot nu toe is er van de software die ik gebruik nog maar weinig wat niet werkt onder de mac. dus dat valt me reuze mee. en er zijn ontzettend veel goedkope alternatieven, kom daar maar eens om onder windows. microsoft moet zich schamen.[/QUOTE]\nde link werkt niet meer, althans het programma is niet meer te downloaden want ik kreeg een foutmelding. maar toch bedankt voor het meedenken
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Eindelijk is het me gelukt om de converter te downloaden. Maar mijn pc werkte niet goed blijkbaar. Is inmiddels opgelost. Bedankt voor het meedenken en je tips. \r\n\r\n[QUOTE=Niekie30;643064]Deze dan : [url]http://www.freenew.net/windows/incredimail-address-book-converter-20/7412.htm[/url]\r\n\r\nIk tik bij google in:< IncrediMail Address Book Converter > en krijg hele rijen sites waar die op te halen is. \r\n\r\nNiek[/QUOTE]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...