Ga naar inhoud

Windows 8 en foutcode 0x80070035


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Mijn probleem is al vaker aan de orde geweest, maar dit is een nieuwe variant.\r\nIk kan dus in de verkenner wel mijn NAS Synology DS213+ zien, maar kan hem niet benaderen met de bekende foutmelding 0x80070035 (kan het netwerk pad niet vinden). Uiteraard al het internet afgestruind naar oplossingen, maar ik kom er niet uit.\r\n\r\nSchets van het probleem:\r\nIk heb een desktop waar voorheen W7 home premium (64) op stond en waar daarna een update is gedaan naar w8 Pro (uiteraard ook 64). Op deze machine doet zich het probleem voor. Alle andere machines in het netwerk zijn benaderbaar.\r\nNu heb ik ook nog een recent gekochte hybride met een 32-bits versie van W8. Daarop kan ik wel mijn NAS benaderen zoals het hoort (en eveneens alle andere machines in de werkgroep). Het probleem moet dus in (de upgrade van) Windows zitten.\r\n\r\nWat ik reeds geprobeerd heb:\r\nHet (statische) IP-adres veranderen;\r\nantivirus en windows firewall uitzetten;\r\ncontrole van de benamingen van de werkgroep, de machines etc.\r\nen dus veel forums doorgelezen...\r\n\r\nBij een vergelijk tussen de hybride en de desktop viel me één ding op. Of het belangrijk is, weet ik niet... \r\nBij configuratiescherm > Systeem > Systeemeigenschappen > tab Computernaam is bij de hybride de knop \"netwerk-id\" grijs en dus niet te klikken. Bij de desktop kan dat wel en kun je kiezen tussen \"bedrijfsnetwerk\" of \"thuiscomputer\". Standaard staat deze op \"bedrijfsnetwerk\". Het stomme is dat je deze keuze niet kunt veranderen (kun je wel, maar als je opslaat en sluit en dan weer kijkt, staat het vinkje gewoon weer bij bedrijfsnetwerk, bovendien verandert hij de werkgroep naam weer in de standaard \"workgroup\"). Misschien speelt dit ergens een rol....\r\n\r\nWie kan me helpen? Alvast bedankt voor jullie reacties!\r\n\r\ngroet, Marc
Link naar reactie
Ja dat \"bedrijfsnetwerk is duidelijk de oorzaak.\nVolgens mij kan je dat wijzigen bij:\nConfiguratiescherm\\Netwerk en internet\\Netwerkcentrum\\Geavanceerde instellingen voor delen.\nDaar helemaal bovenaan zit rechts zo\'n pijltje.\n\nVermoedelijk moet het ding ook EERST uit de werkgroep verwijdert worden en daarna op nieuw lid moet maken van je thuisgroep.\n\nNiek
Link naar reactie
Hoi Niek,\n\nBedankt voor je snelle antwoord.\nJe aanwijzing heeft helaas niet geholpen. \nWat hangt er nu in het netwerk:\n-desktop-pc met de W8-upgrade\n-hybride-laptop met W8\n-gewone laptop met W7\n-NAS\n-een oude desktop met XP (die verder niet terzake doet)\nMet de eerste drie machines kan ik allemaal wederzijds directories \'sharen\'. De beide laptops zien de NAS wel en hebben ook toegang. De desktop ziet de NAS wel, maar bij klikken dus de foutcode.\nGrappig genoeg is bij beide laptops (heb ik net geconstateerd) de netwerk-id knop grijs en dus niet in te klikken. Is op zich prima, want die machines werken juist goed, maar het kan bijna geen toeval zijn. \nWat ook vreemd is: Ik heb me a.h.w. afgemeld voor mijn werkgroep (die THUIS heet) en dat veranderd in de default WORKGROUP. Als ik dan reset zie ik inderdaad de NAS niet meer (want daar staat THUIS in de opties), maar ik zie dan nog steeds de beide laptops (die ook THUIS hebben staan...). Erg vreemd allemaal, maar ik weet niet hoe ik het veranderen kan.\nHopelijk zegt dit jou of anderen weer iets meer.\n\ngroet, Marc
Link naar reactie
Ik neem aan dat je geen hoofd- en kleine-letters door elkaar gebruikt in de werkgroepnamen. \nIs de optie Bedrijfsnetwerk al aangepast naar Thuisnetwerk? \n\nHet is niet verstandig om 2 werkgroepnamen te gebruiken. Dus verwijder in elk geval de pc\'s uit de WORKGROUP en maak ze ook lid van THUIS.\n\nHeb je al eens in de beveiligings opties van je NAS gekeken. \nBij mij is dat zo ingesteld dat na een aantal onjuiste inlog pogingen het betreffende apparaat 1 dag op blokkeren staat. Staat daar niet het ip adres van de betreffende pc in?\n\nNiek
Link naar reactie
Hoi Niek,\n\nHallo allen,\n\nIk ben eruit... ;-)\nIk kon wel pingen, en ik ontdekte dat ik de NAS natuurlijk ook gewoon kon aanroepen met het IP-adres en daarachter de mapnaam...\nMaar eigenwijs als ik ben wilde ik het natuurlijk helemaal goed hebben en dus besloot ik de hele windows 7 + upgrade naar 8 te verwijderen en een nieuwe Windows 8 te plaatsen (incl. formateren) en ziedaar: het gaat nu goed!\nWel een hele klus, want moet nu alles weer opnieuw installeren. Maar goed, ik kan weer rustig slapen, haha. De fout zat hem dus in de upgrade vanuit W7....\nNogmaals dank voor je medewerking!\n\ngroet, Marc
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...