Ga naar inhoud

bijhouden hoeveelheid data


Aanbevolen berichten

Beste allemaal,\r\n\r\neen tijdje terug heb ik mij aangemeld bij een betaalde website. Nu is het zo, dat deze website na een bepaalde hoeveelheid verbruikte data mijn account blokkeert voor 24 uur. Navraag bij de beheerders leer, dat deze hoeveelheid data ongeveer op 1,2GB ligt.\r\nHet is mij nu al een paar keer overkomen, dat om deze reden mijn account geblokkeerd werd. Tijdens mijn bezoek aan de website ben ik aan het browsen, niet aan het downloaden. Ik kan me dan ook niet voorstellen, dat ik op zo\'n manier meer dan een gigabyte aan data verbruik. \r\nNu wordt er gedreigd met het permanent blokkeren van mijn account, omdat ik steeds teveel data zou verbruiken. Dit ondanks de 80euro, die elke maand betaald wordt voor het account (door mijn baas weliswaar, maar toch...)\r\n\r\nNu vroeg ik mij af, of er een manier is om bij te houden hoeveel data ik verbruik tijdens mijn bezoek volgende bezoek aan de site.
Link naar reactie
Als je tijdens dat browsen bijvoorbeeld op YouTube zit, dan verstook je alsnog binnen de kortste keren een heleboel data. Je mag dan misschien denken dat je niets downloadt, maar de video die je bekijkt moet alsnog naar je PC/laptop/tablet/smartphone/whatever gestuurd worden - en dat telt net zo goed als dataverbruik.\n\nOm te weten hoe je kan bijhouden hoeveel data je verstookt zullen we eerst moeten weten [I]waarop[/I] je die data aan het verstoken bent. Op een PC kun je veel meer doen als op een smartphone, bijvoorbeeld.
Link naar reactie
[QUOTE]\neen tijdje terug heb ik mij aangemeld bij een betaalde website. Nu is het zo, dat deze website na een bepaalde hoeveelheid verbruikte data mijn account blokkeert voor 24 uur. Navraag bij de beheerders leer, dat deze hoeveelheid data ongeveer op 1,2GB ligt.[/QUOTE]\n\nWat voor website? Telefoon+Data alleen data (onbeperkt data bij o/a KPN 25 euro)(Vodafone Mobiel Breedband Extra (12 mnd) 7000 MB 28,8 / 5,8 Mb/s Actie € 24,00)\nWat voor Abonnement?\nWat doe je er mee en waarvoor dient het. Alleen inzicht of ook bedrijf\'s data koppeling o/a spreadsheets, word documenten.\nWelke betaalde website.\n\nDit is allemaal van belang, maar ook je eigen surf gedrag, bij een beetje surfen is 1,2 Gb niet echt veel voor een maand of word er een dag bedoeld.\nBij 80 euro denk ik aan een meer personen abonnement.
Link naar reactie
Ha,\nsorry, dat het wat duurde voordat ik weer reageerde, nogal druk geweest.\n\nHet gaat om een medische website. Ik gebruik hem met name vanwege de foto\'s met huidafwijkingen. Om de afwijkingen op de foto goed met de afwijking van een patiënt te kunnen vergelijken staan de foto\'s in nogal groot formaat en hoge resolutie op die site. Ik download de foto\'s niet, maar bekijk ze natuurlijk wel online.\n\nZeg, dat ik voor 4 patiënten de diagnose verifieer en daarbij een foto of 5 gebruik, browse ik dus door 20 foto\'s. Een gemiddelde foto is zo\'n 20MB. Dan kom ik op een verbruik van 400MB, dus lang geen 1,2GB.\nEn dat is ruim geschat.\n\nHet gaat dus om browsen via de PC. Het gebeurt zowel thuis als op het werk. Thuis is het internet gewoon via de kabel, van ziggo. Op het werk gaat het gewoon via het systeem van het ziekenhuis, daar weet ik verder weinig van af.\n\nIk ben er redelijk zeker van, dat het een persoonlijk abonnement is; mijn inlognaam is in ieder geval mijn eigen naam. Als ik niet meer in kan loggen kunnen mijn collega\'s dat nog wel.\n\nMaar goed, de vraag was met name of er een manier is om de hoeveelheid data die ik gebruik via de site bij kan houden.\n\nAlvast bedankt voor alle hulp iedereen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...