Ga naar inhoud

Website ziet er anders uit op andere pc's


Aanbevolen berichten

Hallo!\r\n\r\nIk maak een website voor m\'n voetbal team, maar op de computer van mijn vriend ziet hij er anders uit.. De content (inhoud) schuift op andere computers meer naar links..\r\nIk heb mijn layout gemaakt in photoshop, in de resolutie: 1920x1440.\r\nHoe komt dit en hoe kan ik dit fixen? Ik vind het [B]NIET[/B] erg om de layout opnieuw te maken, maar de text en alles dat verschuift, zit niet in de layout, dat is in HTML gemaakt..\r\n\r\n- Jesper
Link naar reactie
[QUOTE=ctrlaltdelete;640919]Het is verstandig om een website in verschillende browsers en in verschillende resoluties te testen. Dan ontdek je vanzelf wel wat er fout gaat.[/QUOTE]\n\nJa, dat heb ik dus gedaan, maar bij mij in chrome is tie goed, en bij mijn ouders in chrome niet.. Misschien ligt het eraan dat ik het positioneren in css met % heb gedaan, en dat dat op elke resolutie anders is.. Maar hoe moet ik dat anders doen?\nMisschien kun je even kijken hoe het bij jou eruit ziet! people.zeelandnet.nl/klippel\n\n- Jesper
Link naar reactie
[QUOTE=JesperKlip;640926]Ja, dat heb ik dus gedaan, maar bij mij in chrome is tie goed, en bij mijn ouders in chrome niet.. Misschien ligt het eraan dat ik het positioneren in css met % heb gedaan, en dat dat op elke resolutie anders is.. Maar hoe moet ik dat anders doen?\r\nMisschien kun je even kijken hoe het bij jou eruit ziet! people.zeelandnet.nl/klippel\r\n\r\n- Jesper[/QUOTE]\r\n\r\nVolgensmij zijn er online wel scripts te vinden die, bij een bepaalde resolutie, een andere site laden met de juiste resolutie. Zoiets als een mobiele website maar dan voor andere resoluties. Daarnaast zit deze functie volgensmij bij Adobe Dreamweaver CS6 ingebouwd, ik durf alleen niet precies te zeggen hoe of wat. \r\n\r\nIk weet niet of je hier iets mee kunt?
Link naar reactie
De website van de link ziet er bij mij zowel in IE, FF en Chrome hetzelfde uit, ik zou eerst wat aan de positionering en de grootte van de Twitterbalk doen, je balk loopt in/over de Twitterbalk heen en de Twitterbalk zelf valt over een deel van de tekst van de pagina.\n\nDit is in elke browser precies hetzelfde.\n\nDe volledige grootte is ook te groot want L en de u van Luctor staan teveel naar links en dus buiten beeld en dan gelijk het lettertype even aanpassen die is veel te groot.
Link naar reactie
[QUOTE=stroke33;640932]De website van de link ziet er bij mij zowel in IE, FF en Chrome hetzelfde uit, ik zou eerst wat aan de positionering en de grootte van de Twitterbalk doen, je balk loopt in/over de Twitterbalk heen en de Twitterbalk zelf valt over een deel van de tekst van de pagina.\r\n\r\nDit is in elke browser precies hetzelfde.\r\n\r\nDe volledige grootte is ook te groot want L en de u van Luctor staan teveel naar links en dus buiten beeld en dan gelijk het lettertype even aanpassen die is veel te groot.[/QUOTE]\r\n\r\nJa, dat is dus het punt, want bij mij is het wel goed!\r\n\r\n- Jesper
Link naar reactie
Bumpen (binnen 24 uur) wordt niet op prijs gesteld.\n\n[QUOTE=JesperKlip;640953]Zou ik gewoon alleen de achtergrond in photoshop moeten maken, en alle teksten gewoon in html?[/QUOTE]\nDe achtergrond heb je toch als afbeelding? En de rest is toch html?\nJe afbeelding heeft een breedte/hoogte die niet op elk scherm past. Dat gaat sowieso problemen geven.\nDaarnaast is het werken met % en px door elkaar niet het meest handig. met px kun je iets heel nauwkeurig plaatsen, met % is het afhankelijk van de schermgrootte. En daarbij varieert het van smartphone via tablet naar laptop en \'gewone\' monitor tot breedbeeld. \nVolgens mij had ik ook al zoiets aangegeven in [url]http://forum.computeridee.nl/showpost.php?p=639686&postcount=74[/url]\n\n[QUOTE=JesperKlip;640978]Is hier geen oplossing voor? Hoe kan het dan op andere websites...[/QUOTE]\nUiteraard is er een oplossing voor. Hoe andere websites dat doen? Kijk eens in de broncode van andere sites.\nJe zou kunnen zoeken op responsive webdesign. Je zou kunnen kijken naar bv 960.gs
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...