Ga naar inhoud

geen verbinding externe host Primaire dns


Aanbevolen berichten

Hoi,\r\n\r\nik heb de melding: Er kan geen verbinding met de externe host Primaire DNS-server worden gemaakt, als ik op probleem oplossen klik in netwerkcentrum. \r\nDe pc is draadloos, draait op vista en hoort verbinding te maken met het modem van upc.\r\nAls ik het commando \'ipconfig /renew\' intyp maakt hij even verbinding en gooit me er dan weer af.\r\n1 pc(die op vista) kan geen verbinding maken(andere pc en apparaten wel) en automatisch ip, dns toewijzen ook ingesteld(niet handmatig geprobeerd).\r\n\r\nIemand toevallig een idee hoe ik het probleem kan verhelpen?\r\n\r\nMvg Rik
Link naar reactie
Maakt hij wel verbinding met de juiste router? Wat ik zelf zou proberen is in het netwerkcentrum de verbindingen eens weg te kiepen van die betreffende pc.\n\nDan opnieuw kijken of je het werkend kunt krijgen. Met name kijken naar de kwaliteit van het signaal. Heb je voldoende signaal of ligt het op het randje.\n\nHandmatig instellen zou ik nog even niet aan beginnen, hij moet vanzelf ook goed werken.
Link naar reactie
Ja, het signaal komt direct uit upc modem.(als het goed is)\r\nheeft jaren gewerkt, laatst extra laptop aangeschaft(windows 8 ) en waarschijnlijk dat sinddien de pc met vista geen volledige verbinding meer maakt. (laptop uit en dan verbinding maken/verbreken maakt ook niet uit voor de vista pc)\r\n\r\nverbinding weggooien;\r\ngeeft hetzelfde resultaat als \'ipconfig renew\'.\r\nkwaliteit van de verbinding is goed 4 van de 5 streepjes.
Link naar reactie
Staat bij die extra laptop ook alles op automatisch ingesteld?\nIs niet toevallig de computernaam (bijv. computer-1) hetzelfde als op de pc?\n\nEventueel kun je eens een nieuwere driver voor de draadloze netwerkkaart proberen, of als je die hebt... probeer eens een oudere driver dat wil soms ook wel eens helpen.\n\nZoniet, dan is altijd nog de tip van Niekie30 een idee, want wat hij schrijft kan ook gewoon het geval zijn.
Link naar reactie
sorry, het is een notebook zonder netwerk aansluiting.(en zonder cd lade)\r\nAls ik netwerk kabel leg voor vista pc. ziet de pc de verbinding niet.\r\n\r\nwifi adapter bij de buurman geleend. geeft hetzelfde(gooit me er na tijdje weer vanaf) probleem.\r\n\r\nDe pc namen zijn verschillend. moest even zoeken bij w8 maar alles staat ook op automatisch ingesteld. viel me wel op dat daar 2 opties niet waren aangevinkt;\r\n- microsoft-protocol voor netwerkadapter-multiplexor\r\n- stuurprogramma voor microsoft LLDPprotocol\r\n\r\nik kan eventueel wel nog een oude driver op het web zoeken. maar vond het raar dat de wifi adapter van de buurman hetzelfde probleem geeft.\r\n\r\nmvg. Rik
Link naar reactie
Ten eerste hoort bij een usb wiffi stick een cd met drivers. Die drivers moeten geïnstalleerd worden [B]voordat[/B] de usb stick geplaatst wordt.\n\nTen tweede snap ik deze zin niet: [QUOTE]Als ik netwerk kabel leg voor vista pc. ziet de pc de verbinding niet.[/QUOTE]\n\nIn je openings post heb je het over een pc.? In je laatste post over een laptop?? Terwijl je even vrolijk ineens een Vista pc erbij tovert.\n\nHet verhaal wordt er zo niet duidelijker op en daarom ook de oplossing van het probleem niet.\n\nMocht je bezig zijn een utp kabel over te prikken uit een pc (computer met los beeldscherm, toetsenbord en muis) direct naar een laptop (zo\'n alles in één schoot ding) dan gaat dat vaak niet werken, tenzij je na het over prikken, het modem en de laptop opnieuw opstart!.\n\nIk lees graag wat er nu precies, met welk soort apparaat aan de hand is en welke handelingen je verricht waarvan het gewenste resultaat uitblijft.\n\nNiek.
Link naar reactie
de computer met het probleem is de: pc vista.(dit is een vaste(los beeldscherm muis en toetsenbord) pc met als besturing programma windows vista)\r\nin het begin heb ik het over een laptop met windows 8 dat moet een notebook met windows 8 zijn.\r\nsorry voor de verwaring.\r\nja driver eerst geïnstalleerd voordat ik wifi stick heb ingeprikt. (zelfde probleem)\r\nnetwerk kabel tussen modem en vaste pc(pc met vista). ziet de vaste pc het modem niet(alsof de kabel niet is aangesloten). en ja, Lan poort heb ik ingeschakeld.\r\nMoet ik de vaste pc opnieuw opstarten nadat ik de netwerkkabel heb aangesloten?\r\n\r\nMvg Rik\r\n\r\nhet probleem is de melding: Er kan geen verbinding met de externe host Primaire DNS-server worden gemaakt.
Link naar reactie
Samenvatting:\nDe laptop met W8 heeft dus geen probleem maar heeft ook geen netwerk aansluiting??\nAndere pc\'s laptops in huis op hetzelfde netwerk hebben geen problemen.\n\nEr is dus 1 pc met Vista waarvan je in de begin post zegt : [QUOTE] De pc is draadloos, draait op vista en hoort verbinding te maken met het modem van upc[/QUOTE] Maar waar je nu een utp kabel aan heb hangen naar een UPC modem/router. \n\nVragen:\n1) Klopt de situatie zoals hierboven beschreven? \n2) Waarom hangt er nu een utp kabel aan en was deze eerst draadloos?\n2) Heb je een andere utp kabel geprobeerd?\n3) Wat is het merk en type van dat UPC ding (sticker onderzijde)\n4) Heb je naast dat ding van UPC, ook nog routers of accespoints in je netwerk hangen? \n5) Heb je geprobeerd om behalve naar internet te gaan met een browser, ook bijvoorbeeld geprobeerd met een ander programma (email, Skype etc) contact te krijgen met internet en lukt dat wel of niet? \n6) Heb je gekeken bij apparaat beheer of je gele vraagtekens en een rood kruis ziet bij enig apparaat en dat alle netwerk kaarten zijn ingeschakeld.?\n\nNiek
Link naar reactie
antwoorden:\r\n1) geen netwerk aansluiting wel interne wifikaart\r\n2) (utp het zelfde als cat5 kabel?) om de draadloze netwerkkaart in de vaste pc te omzeilen\r\n2) nee, 1 werkende geleend (15meter)\r\n3) zal ik van het weekend even posten.(of moeders moet wattsap lezen) ( hij ziet eruit als een TC7200 )\r\n4) nee\r\n5) nee, kan ik ook even vragen of ze dat probeert.(mail lezen, is office outlook)\r\n6) 2 van de 4 staan er gele driehoekjes met uitroepteken bij.\r\n Geen uitroepteken: Linksys wireless-G pci adapter\r\n Wel uitroepteken: mircosoft ISATAP Adapter #3\r\n Wel uitroepteken: mircosoft ISATAP Adapter #9\r\n Geen uitroepteken: VIA Rhine II fast ethernet adapter\r\n\r\nMvg Rik
Link naar reactie
Bij 6 zie je die gele uitroep tekens. \nKlik daar met rechts op en kies de-installeren (dus verwijderen) voor alle 2.\nStart daarna de pc opnieuw op.\nWindows zal nu vermoedelijk zelf de apparaten installeren. (isotap heeft te maken met internet protocol 6) \nMocht dit niet helpen:\n\nKijk dan met Speccy [url]http://www.piriform.com/speccy[/url] welke netwerkaarten er in de pc zitten en haal de drivers daarvan op en installeer die. \n\nDan wel zoek de drivers bij de fabrikant van moederbord of pc.\n\nNiek
Link naar reactie
netwerkkabel(utp) aangesloten op modem en vaste pc. pc opnieuw opgestart ziet nog steeds geen kabel aansluiting.\r\n\r\nantwoorden post 16juni:\r\n\r\n3)TC7200U\r\n5)nee, mail werkt ook niet\r\n6)gele uitroeptekens verwijderd. opnieuw opgestart, niks geïnstalleerd.\r\nspeccy ziet alleen de andere 2 nog. de linksys wireless kaart en de VIA rhine adapter.\r\nnog steeds zelfde probleem. \r\nher installatie linksys wireless kaart. nog steeds zelfde probleem.\r\nvast ip adres dns server ingevoerd. voorlopig werkt het nu wel.\r\nDit allemaal op de vaste Pc (besturing vista)\r\n\r\nMvg Rik\r\nEdit: VIA Rhine II fast ethernet adapter. ja utp.
Link naar reactie
Gele uitroep tekens houden meestal in dat de drivers niet zijn geïnstalleerd. UTP is een 8 aderige twistedpair kabel waarvan dus steeds 2 draden in elkaar zijn gevlochten. \n\nBetreft het een VIA Rhine of zoals je tikt een Via Rhino adapter. \n\nKijk anders even of je hier [url]http://www.via.com.tw/en/products/networking/rhine/[/url] de juiste driver kunt vinden voor Vista.\n\nNiek
Link naar reactie
Voor het opstarten:\r\n\r\nGeen uitroepteken: Linksys wireless-G pci adapter\r\nWel uitroepteken: mircosoft ISATAP Adapter #3\r\nWel uitroepteken: mircosoft ISATAP Adapter #9\r\nGeen uitroepteken: VIA Rhine II fast ethernet adapter\r\n\r\nNa het deinstalleren/verwijderen, en vervolgens opnieuw opstarten:\r\n\r\nGeen uitroepteken: Linksys wireless-G pci adapter\r\nGeen uitroepteken: VIA Rhine II fast ethernet adapter\r\n\r\nwindows heeft niet die isatap adapters opnieuw geinstalleerd. zoals de bedoeling was in post 12.\r\nMvg Rik
Link naar reactie
Aan de andere kant lees ik dat die uitroeptekens niet de oorzaak van het probleem kunnen zijn: \n\n[QUOTE]You can safely ignore this error message. This error message does not indicate a problem with the adapter. The adapter will continue to work correctly.\n\nSTATUS\nMicrosoft has confirmed that this is a problem in the Microsoft products that are listed in the \"Applies to\" section.\n\nMORE INFORMATION\nThe Microsoft ISATAP device Inter Site Automatic Tunneling Address Protocol is used to help enterprises transition to an IPv6 infrastructure. The ISATAP adapter encapsulates IPv6 packets by using an IPv4 header. This functionality enables the client to transport IPv6 traffic over an IPv4 infrastructure. This approach lets organizations slowly migrate to an IPv6 infrastructure without having to spend excessive time and financial resources to convert to the new infrastructure. [/QUOTE]\n\n[url]http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;932520[/url]\n\nNiek
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...