Ga naar inhoud

Ziggo internetsnelheid meten


Aanbevolen berichten

Netwerkgebruik uit taakbeheer kan ik zichtbaar maken en dus controleren. Handige tip.\r\n\r\nIk heb via netstat -b op de c-prompt ook al eens gecheckt of er andere verbindingen lopen, dat is meestal niet zo, hooguit is een virusscanner op de achtergrond actief. Ook heb ik spy- en adwarechecks gedaan. \r\n\r\nIk zal Ziggo eens bellen vandaag om te vragen welke verbinding zij meten.\r\n\r\nEn een nieuwe modem? Is dat om de snelheid verder op te schroeven?
Link naar reactie
Ik doe net hier 2 speedtests. \nEén via Caiw 2 Mbit/s up\nEén direct daarna via [url]www.speedtest.net[/url] 35 Mbit/s up.\nMaar ik heb al weken van die grote verschillen en wijt het aan m\'n router (Eminent 4571). (Ben uren in discussie geweest met m\'n provider) \nHet rare is, dat wat de speedtesten ook zeggen, als ik download via Spotnet zit ik altijd boven de 40 Mbit/s. (Ik heb een abo van 35 Mbit).\n\nOmdat we hier binnen een paar maanden glasvezel krijgen (300Mbit up en down) zeur ik niet meer en ga ik de router tegen die tijd vervangen. \n\nWat ik hiermee wil zeggen is, dat Speedtests niet altijd zalig makend zijn.\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Desperado;640228]Maar het snelheid\'s verschil tussen die 2 tests zal je toch zeker merken :)[/QUOTE]\r\n\r\nIk wil met het laatste verhaal geen topic kapen. Dat ten eerste. :-)\r\n\r\nHet gaat me meer om de betrouwbaarheid van de diverse speedtesten.\r\nMaar om de vraag te beantwoorden. Jawel tijdens de testen merk ik natuurlijk verschil. Het switchen tussen down- en up-test duurt dan behoorlijk langer.\r\nBij normaal gebruik, lijkt alles in orde te zijn. \r\n\r\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...