Ga naar inhoud

Ziggo internetsnelheid meten


Aanbevolen berichten

Ik heb een Z3-abonnement bij Ziggo. Bij de site voor de Ziggo-speedtest zie ik de download niet de 80 mbit/s halen. Nu weet ik dat die site een flashanimatie heeft die de down- en uploadsnelheid weergeeft en ik heb het idee dat die animatie traag wordt weergegeven. Ik heb echter de meest recente flashplayer en de hardwareversnelling is prima.\r\n\r\nIs er iemand die mij kan vertellen hoe ik die animatie wel correct kan laten weergeven of weet iemand een betrouwbare speedtest? Graag zou ik dan wat extra info willen over de verschillende meetmethoden en het onderscheid tussen de mbit-/kbit of andere dataformaten die op die site worden gebruikt. Misschien een omrekentip of zoiets?\r\n\r\nIk hoop dat iemand mij dit kan uitleggen.
Link naar reactie
[QUOTE=Howler29;640122]Ik heb een Z3-abonnement bij Ziggo. Bij de site voor de Ziggo-speedtest zie ik de download niet de 80 mbit/s halen. Nu weet ik dat die site een flashanimatie heeft die de down- en uploadsnelheid weergeeft en ik heb het idee dat die animatie traag wordt weergegeven. Ik heb echter de meest recente flashplayer en de hardwareversnelling is prima.\r\n\r\nIs er iemand die mij kan vertellen hoe ik die animatie wel correct kan laten weergeven of weet iemand een betrouwbare speedtest? Graag zou ik dan wat extra info willen over de verschillende meetmethoden en het onderscheid tussen de mbit-/kbit of andere dataformaten die op die site worden gebruikt. Misschien een omrekentip of zoiets?\r\n\r\nIk hoop dat iemand mij dit kan uitleggen.[/QUOTE]\r\n\r\n Gebruik je draadloos of bedraad , dat maakt veel verschil .
Link naar reactie
De speedtest van CAIW doet het beter dan die van Ziggo. CAIW haalt 60 Mbit/sec d / 8 Mbit/sec u en Ziggo haalt slechts 25 d om 7 u, ...de flash is hetzelfde maar de waarden zijn totaal verschillend. Bij UPC zit ik overigens op ongeveer 50 d. Oh, het modem is gereset.\n\nIn alle gevallen praat ik hier over Mbit/sec en d=download, u=upload\n\nHeeft iemand nog tips of suggesties waarom de speedtest van mijn eigen provider zulke slechte resultaten geeft en anderen beter scoren?
Link naar reactie
[QUOTE=Howler29;640201]\r\nHeeft iemand nog tips of suggesties waarom de speedtest van mijn eigen provider zulke slechte resultaten geeft en anderen beter scoren?[/QUOTE]\r\n\r\nIs dat belangrijk dan? \r\nJe weet dat jij 60 Mbit/s kan halen. \r\nDat je het elders niet haalt, zal aan de \"andere kant\" (de verzender) liggen.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
Niekie30: als ik 80 Mbit/sec als abonnement heb hoort die snelheid in elk geval daar heel dicht bij te liggen, jij wilt toch ook waar voor je geld? In het verleden haalde Ziggo\'s speedtest bij mij met gemak 80 Mbit/sec, en soms zelfs iets erboven! 60 Mbit/sec (nota bene gemeten met de speedtest van caiw) is dan te laag. Ziggo haalde gisteravond maar 16 tot 20 Mbit/sec! De pingtijden waren ook bedroevend: 73 ms, tegen 15-20 ms toen de snelheid van 80 Mbit/sec in het verleden steeds gehaald werd!\r\nEn Desperado: Ik gebruik een kabelverbinding. Geen router, niet draadloos en rechtstreeks aangesloten op de laptop.\r\nIk vind het vreemd dat ik bij caiw hogere snelheden krijg dan bij mijn eigen provider. En zeg nou zelf: 20 Mbit/sec is bij een Z3 abonnement belachelijk.
Link naar reactie
Ja bekabeld moet je erg dichtbij de snelheid zitten waar je voor betaald.\r\n\r\nMischien is je Modem van de oude generatie , dus ik zou toch even met Ziggo bellen.\r\n\r\nVerder de metingen zijn een moment opname , dus daar moet je niet helemaal op afgaan.\r\n\r\nGewoon Contact met Ziggo die kunnen direct zien welke snelheid, wat ze naar je toe sturen .\r\n\r\nKijk ook even bij storing .\r\n\r\n[url]https://www.ziggo.nl/#klantenservice/storingen/[/url]\r\n\r\nEn Bel gratis\r\n\r\nKlantenservice\r\nTechnische vragen \r\nBel gratis 1200 vanaf uw vaste telefoonaansluiting van Ziggo of 0900-1884 (€ 0,10 per minuut). \r\nMaandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 22.00 uur, zaterdag en zondag van 9.00 tot 22.00 uur.
Link naar reactie
Heb je al in Taakbeheer gekeken naar je netwerkgebruik ? Je kan dat venster \'altijd on top\' zetten, en zo zien of er nog andere activiteit op je netwerk is vlak voor- of na je speedtest.\n(D.w.z. als die tab er ook is wanneer je zonder router werkt, dat weet ik niet)\n[QUOTE=Animal;640218]Als ik meerdere metingen na elkaar doe varieert de uitslag constant . Kan soms wel eens de helft schelen.[/QUOTE]\nDe helft heb ik nog niet meegemaakt, maar het varieert zeker. Je moet altijd meerdere doen, en het liefst ook in wat verschillende dagdelen.\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...