Ga naar inhoud

ontvangen wel, verzenden niet


Aanbevolen berichten

Met windows live mail kan ik wel mail ontvangen maar niet verzenden. Als ik mijn provider bel zegt ie dat de serverinstellingen goed zijn voor inkomend en uitgaande mail!! Zie trouwens ook rechtsonder als windowslive mail geopend is een driehoek met uitroepteken en \"fout\" staan met daarachter online werken. Klik ik daar op dan verandert online in offline werken.\r\nWie heeft een idee waar de schoen wringt??
Link naar reactie
Een simpele oplossing is om even een nieuw account aan te maken met de juiste instellingen om te zien of dit wel werkt.\nlukt dit niet probeer dan eens [URL=\"http://www.mozilla.org/nl/thunderbird/\"]Thunderbird[/URL] met dezelfde instellingen als die van Live mail.\n\nIk vermoed namelijk een verkeerde invoer, bijvoorbeeld een komma waar een punt moet staan of bijvoorbeeld *****@kpn.nl in plaats van *****@kpnmail.nl of alleen ***** (je naam) als inlog naam inplaats van je hele E-mail adres of mail,kpnmail.nl of mail.kpnmail,nl enz
Link naar reactie
[QUOTE=Uhm44;640062] Zie trouwens ook rechtsonder als windowslive mail geopend is een driehoek met uitroepteken en \"fout\" staan met daarachter online werken. Klik ik daar op dan verandert online in offline werken.\r\nWie heeft een idee waar de schoen wringt??[/QUOTE] Dat is logisch je moet dus offline werken zien, want dan werk je online.
Link naar reactie
[QUOTE=stroke33;640115]Dat is logisch je moet dus offline werken zien, want dan werk je online.[/QUOTE]\r\n\r\nNope..... als ik gewoon werk met WLM zie ik onderin staan. \"Online werken\"\r\n\r\nVraag of opmerkingaan de vraagsteller: \r\nEr is eerder gevraagd, of je van huis uit werkt nu, of elders.\r\nVanaf elders kan je nl nooit via de eigen provider verzenden, tenzij ter plaatse dezelfde provider als thuis wordt gebruikt.\r\n\r\nAls je wel vanuit huis werkt en je kunt niet verzenden: Kijk dan goed bij de SMTP server gegevens: \r\nJuiste poort?\r\nGeen komma, in plaats van een punt in de naam?\r\nDe juiste vinkjes aangevinkt (per provider verschillend) \r\n\r\nLaat anders even weten wie je provider is.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
De provider is Ziggo. Met ziggo alles doorgenomen en alle instellingen staan goed. Gaat om een laptop van de vriendin van mijn vriend, welke vaak met laptop bij haar vriend is en dus niet thuis de mail checkt via windows live. Via webmail is ontvangen en verzenden dus geen probleem. Begrijp ik het goed, dat het kan komen omdat de vriend en ook ik thuis geen ziggo als provider hebben?????\r\nHoe kan dat nou??
Link naar reactie
Ja dat is dan de oorzaak van het niet kunnen verzenden. \nAlleen adressen zoals @gmail.com, @hotmail.com en bijv. @outlook.com (die laatste is de vervanger van @hotmail.com, werken overal ter wereld, ook in Windows Live Mail.\n\nHoe dat kan: Providers hebben elk één of meerdere eigen mailservers. Als ze daar iedereen op toelaten om te verzenden, wordt het voor spammers wel heel gemakkelijk om de zaak over de kling te jagen. \n\nNiek
Link naar reactie
  • 4 weken later...
  • 4 weken later...
[QUOTE=spaansebrabander;642420]Ik begrijp er niks van. Als je WLM installeert en je stelt thuis alles in, dan kun je toch ook je mail ontvangen en versturen via WLM als je in Timboektoe aan de wifi hangt?[/QUOTE]\n\nNee dus, niet zondermeer.\nDat is afhankelijk van de SMTP (uitgaande mail ) server die je gebruikt.\nOntvangen zal altijd wel goed gaan.
Link naar reactie
[QUOTE=spaansebrabander;642420]Ik begrijp er niks van. Als je WLM installeert en je stelt thuis alles in, dan kun je toch ook je mail ontvangen en versturen via WLM als je in Timboektoe aan de wifi hangt?[/QUOTE]\r\n\r\nJe kunt op je vakantieadres wel verzenden als je bijvoorbeeld ook een @hotmail, @live, @gmail account hebt.\r\nMaarvanaf het account van je eigen provider lukt dat niet, tenzij je vakantieadres ook de dezelfde provider hebt als jij thuis.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...