Ga naar inhoud

Gmail contactpersonen niet op Tablet


Aanbevolen berichten

Google verzamelt en synchroniseert zo\'n beetje alle informatie die maar mogelijk is, ook ten behoeve van je Google account.\r\nDaarom begrijp ik niet dat mijn Gmail contactpersonen van mijn smartphone, wel op mijn PC en laptops zichtbaar zijn (ingelogd op Gmail), maar niet in Gmail op mijn Arnova 7i G3 Android tablet.\r\nOp de tablet krijg ik wel de inbox met mijn emails, ik kan ook een nieuwe email opstellen, maar de lijst met contactpersonen is er niet. Hoe moet je dan met goed fatsoen een email vanaf je tablet versturen??? Ieder adres met de hand intypen??\r\nIk lees op internet dat dit een veel voorkomend probleem is. Is het niet vreemd dat GMail zoiets gewoon laat liggen?\r\nIemand enig idee hoe dit komt en wat de oplossing is?
Link naar reactie
Gebruik je op de tablet een app of ga je via de browser naar de Gmail website? Als de app niet goed is, neem dan gewoon de website zoals je dat op je computer ook doet. Krijg je ook dan geen contactpersonen? Dan kun je onderaan de (mobiele) website hoogstwaarschijnlijk kiezen om Gmail weer te geven \"in desktop\". Op dat moment heb je hetzelfde als op de computer en moet het gewoon werken.\n\nGeen idee of het daadwerkelijk zo werkt, want ik heb geen tablet, maar het proberen waard. Zo werkt \'t in ieder geval op mijn telefoon.
Link naar reactie
Op de tablet heb ik Gmail, net als op de telefoon, via de app. Zoals jij adviseert om Gmail gewoon via de browser en website te bezoeken had ik gisteren ook al geprobeerd en dat werkt inderdaad. Zelfde website als op je PC en nu ook contacten beschikbaar. Goeie tip dus! \r\nOp de tablet is de webpagina echter kleiner dan op je PC en tik je met je vingers snel iets verkeerds aan.\r\nVroeg mij dus af of Gmail geen betere oplossing heeft.\r\nBedankt voor het meedenken!
Link naar reactie
Bij mij is het wel zo. Dat als ik bij aan begin te schrijven (typen) dan verschijnen er wel surgesties (auto aanvullen) Is dat bij jou niet zo?\n\nIk denk dat het komt omdat er geen app op je tablet staat voor contact personen, zoals op je telefoon. Ik kan je niet vertellen of er een app is waar je de contact personen in kan opslaan, en dat het dan ook werkt met de gmail app
Link naar reactie
In Gmail via browser en website verschijnen er ook naamsuggesties als ik begin te typen bij het opstellen van een email. Dus via de webversie van Gmail werkt het allemaal wel op mijn tablet.\r\n\r\nVia de Gmail app op mijn tablet gebeurt dat niet. Er staan dus geen contactpersonen op mijn tablet zelf, maar ik dacht dat de Gmail app op mijn tablet mijn contactpersonen bij een Wifi-verbinding gewoon vanaf de webserver zou gebruiken. Kennelijk heeft de app de contactpersonen lokaal op het apparaat zelf nodig, zoals op je telefoon het geval is.
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Bij mij werken op de tablet zowel de mobiele versie als de desktop versie niet als ik ze via de website open. Ik krijg alleen een compleet wit scherm. Ook via g-mail website kan ik ze niet vinden noch in de g-mail app. Ze synchroniseren wel met de contactenlijst op de tablet (android 4).\nIemand een idee?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...