Ga naar inhoud

Versnelt een goede router de Wifi verbinding?


Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nEnkele maanden geleden ben ik bij Tele2 van 20MB naar een 50MB abonnement overgestapt, hierbij volgde ook een ander Modem.\r\n\r\nNou schijnt het dat ik op de rand van de maximale afstand tussen de abonnee en server zit om voor 50MB in aanmerking te komen (980 meter) dus ik krijg volgens Tele2 max 30MB binnen. Tele2 heeft van afstand het modem gemeten en daar bleek ondanks een kabel van slechts 0,5 m tussen aansluitpunt en modem nog maar 24MB van over te blijven. Maar goed, het abonnement kost net zoveel als een 20 mb abonnement en is nog altijd sneller.\r\n\r\nNiet veel later kreeg ik echter problemen met mijn Wifi signaal.\r\nIn het begin was er niet veel aan de hand, de signaalsterkte voor Wifi was zo\'n 20 mb, echter na ca. een maand viel het terug naar 0, 100 kb en af en toe een paar MB. (Alleen wifi had problemen verder deed alles het gewoon goed) Ik kreeg netjes een nieuw modem opgestuurd (zelfde merk en soort) maar het probleem bleef.\r\nToen is van afstand het nieuwe modem gereset en wisten ze er met moeite een wifi signaal sterkte van ca. 10MB uit te persen (de rest werkte prima).\r\nIk zou dit signaal graag weer versterken naar de oorspronkelijke 20MB, en aangezien ik eerst toch al aan een signaal versterker voor boven zat te denken kan een nieuwe, goede router die wellicht wel overbodig maken.\r\n\r\nOp het tele2 forum kwam ik veelvoudig probleem met het Wifi signaal van ditzelfde modem tegen en een oplossing om het signaal te versterken zou kunnen zijn er een externe Router op te zetten maar is dat nou wel zo?\r\nKan ik het signaal van 10mb weer terugbrengen enkel door een aparte router op het modem aan te sluiten of komt hier meer bij kijken?\r\n\r\nIk dacht zelf aan een TP-Link TL-WR1043ND Router.\r\n\r\nHet modem is een Multi-DSL IAD model: CT-6373
Link naar reactie
De wireless was toen alles het nog deed natuurlijk ook minder dan de bekabelde verbinding maar geen 14 MB\r\n\r\nIk denk dat ik de router gewoon bij het modem zet, dat wil zeggen, de router op de meterkast in de gang en het modem verhuis ik naar in de kast. Ik heb niet veel zin om kabels door het huis te trekken en het is een oud huis met houten vloeren en een brede hal / trapgat, en hoge plafonds. Niet heel erg verstorend voor het signaal dus.\r\n\r\nOveral wel dekking maar die valt boven soms even weg, vandaar dat ik aan een versterker dacht. Maar met een losse router hoop ik op een sterker signaal en dat dat minder zal gebeuren.\r\n\r\nOverigens is die 10 mb direct naast de router.
Link naar reactie
Ja, ik had al gekeken of mijn signaal niet verstoord werd door een ander signaal maar dat is niet het geval.\r\n\r\nIk heb inmiddels eerder genoemde router gekocht en geïnstalleerd en kan daardoor vertellen dat dit inderdaad een wezenlijk verschil maakt.\r\n\r\nNiet alleen is het wifisignaal sterker en heeft het dus ook een verder bereik, de verbinding is ook aanzienlijk sneller.\r\n\r\nMet mijn Macbook zit ik nu op een (download) snelheid van ca. 24 MB en met m\'n Iphone op ca. 15 MB (die valt wat tegen) tegenover ca. 10 MB zonder de losse router.\r\n\r\nDus voor iedereen die overweegt een router aan te schaffen en met dezelfde vraag hier terecht komt: \r\n\r\nEen goede router versnelt de wifi verbinding dus mijn advies is doen!(Y)
Link naar reactie
het zou ook te maken kunnen hebben met de hoofdkabel van je internet, Compleet. Ik ben dit jaar overgestapt naar KPN met alles in 1, maar ik heb ook problemen met het internet mijn experia box valt elkekeer uit. en als ik op mijn kamer zit dan van de wifi op mijn ipod elke keer weg. de monteur van kpn is langs geweest en zei dat de hoofdkabel niet geoptimaliseerd is voor de snelheid die de modem/experia box nodig heeft om snel te zijn. \r\n\r\ndus dat betekend, Compleet dat je hoofdkabel van de meterkast naar modem niet geoptimaliseerd is voor je router. dat daarom problemen zijn met je modem.\r\n\r\ngroetjes,\r\nHerwin
Link naar reactie
  • 1 maand later...
[QUOTE=herwin15;638992]het zou ook te maken kunnen hebben met de hoofdkabel van je internet, Compleet. Ik ben dit jaar overgestapt naar KPN met alles in 1, maar ik heb ook problemen met het internet mijn experia box valt elkekeer uit. en als ik op mijn kamer zit dan van de wifi op mijn [URL=\"http://www.ipodkopenreview.nl\"]ipod[/URL] elke keer weg. de monteur van kpn is langs geweest en zei dat de hoofdkabel niet geoptimaliseerd is voor de snelheid die de modem/experia box nodig heeft om snel te zijn. \r\n\r\ndus dat betekend, Compleet dat je hoofdkabel van de meterkast naar modem niet geoptimaliseerd is voor je router. dat daarom problemen zijn met je modem.\r\n\r\ngroetjes,\r\nHerwin[/QUOTE]\r\n\r\nNa lang browsen op het net is dit een bevredigend antwoord. Ik kamp met hetzelfde probleem en ben dan ook gepassioneerd op een missie om het op te lossen.\r\n\r\nIk vroeg mijzelf erg enthousiast af wat de mogelijkheden zijn wanneer de hoofdkabel niet geoptimaliseerd is voor je router en er hierdoor met name WiFi problemen ontstaan. Ik vrees het ergste.\r\n\r\nps : hopelijk kunnen meerdere mensen die met het zelfde probleem kampen hier ook iets mee! Hartelijk bedankt alle!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...