Ga naar inhoud

wat Engelse naar NL vertaling probleempjes


Aanbevolen berichten

  • Reacties 222
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Anoniem2

    223

Oef, ben ik er een paar dagen niet, zie ik dat ik een hele discussie heb laten losbarsten.\n\nEven ter duidelijkheid. Google playstore vraagt die machtigingen -niet- dat wordt door de app bepaald.\nIk had wel begrip voor het idee wat er achter de GPS machtiging steekt.\n\nMaar er was vooral nog deze:\n[quote]toegang tot telefoonoproepen en volledige internet toegang. [/quote]\nEn ik zie nog steeds niet in waarom een camera app met name toegang zou moeten hebben tot mijn telefoon oproepen en dan ook nog volledige internet toegang.\nDat zie ik ook niet terug in het hier geplaatste antwoord van de maker.\n\nUpdaten kan zo gauw e.e.a. aan de pc gehangen wordt net als bijv. je Tomtom.\n\nNu kan men wel gaan roepen dat er zoveel is waar je machtigingen voor geeft. Maar ik ben nu eenmaal een van die rare mensen die het liefst zelf bepaald aan wie ik die machtigingen en toegang dan ook daadwerkelijk wens te geven, al dan niet voorzien van juiste of fake gegevens.\nEn dus controleer ik ook altijd waar de apps toegang toe willen en je verbaast je soms er over hoeveel gewenste toegang soms onnodig is.\nJa er is al een grote discussie over geweest, maar ik blijf het nog steeds zoveel mogelijk zelf bepalen, dat is ieders vrije keuze mijns inziens. Ik ben nog lang niet zover dat ik alles maar \"los\" laat omdat ze het toch wel te weten zouden komen.\n\nDus weer on-topic.\nDat whatsapp toegang tot mijn telefoonboekje wilt... oke. Maar een cameratool? Nee, sorry, daar heb ik vooralsnog geen begrip voor, idem voor volledige internet toegang.
Link naar reactie
Een tijd geleden in een ander topic was volgens mij Burgkop wel het felst tegen al deze \"big brother\"praktijken.\r\nMaar nu geeft het ineens helemaal niks meer.\r\nHet kan met deze app zelfs gebeuren dat de makers weten wie je bent ,weten waar je bent en ook nog eens weten wat je aan het doen bent. Beeld en geluid kunnen zelfs gestuurd worden naar de makers. En daar kun je helemaal niks aan doen want daar heb je zelf toestemming voor gegeven.\r\nDe normale kamera in mijn telefoon doet zulke dingen echt niet ,en mijn dashcam in mijn auto doet zulke dingen ook niet !
Link naar reactie
[QUOTE=BlackTiger;642317]Oef, ben ik er een paar dagen niet, zie ik dat ik een hele discussie heb laten losbarsten.\r\n\r\nEven ter duidelijkheid. Google playstore vraagt die machtigingen -niet- dat wordt door de app bepaald.\r\nIk had wel begrip voor het idee wat er achter de GPS machtiging steekt.\r\n\r\nMaar er was vooral nog deze:\r\n\r\nEn ik zie nog steeds niet in waarom een camera app met name toegang zou moeten hebben tot mijn telefoon oproepen en dan ook nog volledige internet toegang.\r\nDat zie ik ook niet terug in het hier geplaatste antwoord van de maker.\r\n\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nBlacktiger/Animal,\r\n\r\nIk heb als eerder dit plaatje geplaatst van waar deze App allemaal machtigingen voor wil hebben [QUOTE]Deze app heeft toegang tot deze machtigingen:\r\nUw locatie\r\ngeschatte locatie (netwerkgebaseerd)\r\nprecieze locatie (GPS- en netwerkgebaseerd)\r\nNetwerkcommunicatie\r\nvolledige netwerktoegang\r\nnetwerkverbindingen weergeven\r\nTelefoonoproepen\r\ntelefoonstatus en -identiteit lezen\r\nOpslag\r\nde inhoud van uw USB-opslag aanpassen of verwijderen\r\ninhoud van interne mediaopslag wijzigen/verwijderen\r\nCamera\r\nfoto\'s en video\'s maken\r\nGebruikersinterface van andere apps\r\nweergeven over andere apps\r\nMicrofoon\r\naudio opnemen\r\nScherm vergrendelen\r\nuw schermvergrendeling uitschakelen\r\nUw accounts\r\nGoogle-serviceconfiguratie lezen\r\nSysteemhulpprogramma\'s\r\nsysteeminstellingen aanpassen\r\ntesttoegang tot beveiligde opslag\r\nDe accu beïnvloeden\r\nvoorkomen dat apparaat overschakelt naar slaapmodus[/QUOTE] bleef het dan maar bij de GPS machtiging het laatste gedeelte deed mij echt huiveren, waarom moet een App op mijn Smartphone kunnen [QUOTE]audio opnemen\r\nScherm vergrendelen\r\nuw schermvergrendeling uitschakelen\r\nUw accounts\r\nGoogle-serviceconfiguratie lezen\r\nSysteemhulpprogramma\'s\r\nsysteeminstellingen aanpassen\r\ntesttoegang tot beveiligde opslag\r\nDe accu beïnvloeden[/QUOTE] enz.\r\nIk vind dit veel veel te ver gaan\r\n\r\nWaarom moet een foto App bijvoorbeeld mijn Accu moeten beïnvloeden of systeeminstellingen aanpassen, de makers kunnen dan zonder meer mijn gehele Smartphone misbruiken met toestemming van de eigenaar van de Smartphone.
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
[QUOTE=Animal;642321]Een tijd geleden in een ander topic was volgens mij Burgkop wel het felst tegen al deze \"big brother\"praktijken.\nMaar nu geeft het ineens helemaal niks meer.\nHet kan met deze app zelfs gebeuren dat de makers weten wie je bent ,weten waar je bent en ook nog eens weten wat je aan het doen bent. Beeld en geluid kunnen zelfs gestuurd worden naar de makers. En daar kun je helemaal niks aan doen want daar heb je zelf toestemming voor gegeven.\nDe normale kamera in mijn telefoon doet zulke dingen echt niet ,en mijn dashcam in mijn auto doet zulke dingen ook niet ![/QUOTE]\nNu zit je in de Android tijdperk en als je mee wilt doen zul je toch toestemmingen moeten geven, zonder toestemming geen apps, zo is het en niet anders.Als je met de moderne tijd mee wilt gaan, zul je toch wat moeten.\nHeb inmiddels zoveel apps gedownload, er zijn er maar weinig die je zonder toestemming ergens voor kunt downloaden.\nDan kun je beter niet met Android werken.\nDie machtigingen moet je ook geven als je op een moderne tv werkt of op een oude met een Android stick.\nAltijd dus.:confused:\n\nIk denk dat je het zelfde hebt met alle Windows (8) en weet ik veel bij welke software.\nZodra je even met je telefoon aan de computer hangt, kan er ook van alles doorgegeven worden. Ook al heb je er allemaal filters op zitten.
Link naar reactie
Ben het er allemaal niet mee eens, over die licentie meuk, er gaat zoveel achter je rug om naar derden, vierden en zoveelsten, hebben wij geen weet van.\n\nTelkens weer laten computernerds en beveiligers dat weten.\n\nDat merk je op de computer al met dingen die je juist niet wilt en dan weg klikt, maar je het daardoor juist wel krijgt.\n\nIk heb inderdaad nergens mee te maken en iedereen is vrij om al dan niet een programma te gebruiken. Maar het is toch wel heel erg bekend dat Google een van de grootste gegevens verzamelaar is.\n\nWie merkt dat er in zijn telefoon gerommeld is, door DailyRoads Voyager, mag het mij laten weten, spreek ik er de maker op aan. Gezien zijn tekst ergens hier onder.\n\nIk gebruik overigens af en toe een echte, eenvoudige Dashcam, maar heeft veel minder mogelijkheden, maar wel weer een betere camera.\nWil ik de uitgebreide gegevens, dan gebruik ik de andere wel, eventueel met een andere telefoon, maar door alle software die erop staat blijft er van de 32 gb niet veel over om lange stukken op te nemen.\nMaar ach, zover ga ik toch niet.
Link naar reactie
[QUOTE=burgkop;645126]\n \nDat merk je op de computer al met dingen die je juist niet wilt en dan weg klikt, maar je het daardoor juist wel krijgt.\n \n.[/QUOTE]\n \nDat gebeurd bij de oplettende gebruiker NOOIT.\nJe moet goed lezen wat er staat voor dat je ergens een vinkje plaatst of weghaald.\n \nZelfs bij het afsluiten van een prg kan er een vraag gesteld worden waar je een vinkje juist moet weg halen als je de extra taakbalken niet wilt hebben (dvd video soft is zo\'n prg)
Link naar reactie
Juist ik let er heel goed op en dan toch wordt er zooi geïnstalleerd welke je NIET hebt aangevinkt.\nUiteraard kom ik wel op andere sites dan alléén Computeridee.:rolleyes:\nIk merk het ook op de tablet, alleen al met de apps al uit de Google store.\nMaar dat zal je niet overkomen, daar kom je niet.\n\nHee, ik zie nu opeens rechts maar 2 smileys staan, ligt dat aan mij?
Link naar reactie
Een beetje off-topic, maar:\n[quote=burgkop]Hee, ik zie nu opeens rechts maar 2 smileys staan, ligt dat aan mij? [/quote]\nJe bedoelt in je forum editor ?\n[url]http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=77080&highlight=problemen+forum[/url]\n\nIets gemist misschien ? Geen avatars gemist ? Geen week inlogproblemen gehad ?
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;645168]Een beetje off-topic, maar:\n\nJe bedoelt in je forum editor ?\n[URL]http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=77080&highlight=problemen+forum[/URL]\n\nIets gemist misschien ? Geen avatars gemist ? Geen week inlogproblemen gehad ?[/QUOTE]\n\nInderdaad, zoals de onderste reactie.\n\nInloggen ging steeds goed, maar lette niet op die smileys, gebruik ze weinig.\nIets gemist of gewist?\nZover ik weet niets gewist bij de instellingen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...