Ga naar inhoud

wat Engelse naar NL vertaling probleempjes


Aanbevolen berichten

  • Reacties 222
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Anoniem2

    223

Als je op de link klikt, komt de app op je telefoon, als apk bestand.\nOf op je computer, wat je zelf wilt, in het laatste geval moet je hem naar je telefoon kopiëren. \nDan aanklikken en installeren.\n(vanuit de PlayStore is het geen los .apk bestand)\n\nMaar zoals ik zei is die van de playstore een oudere versie, in de nieuwe beta zitten een aantal verbeteringen.\nHet scherm omkeren zit niet in de oude versie als ik het goed heb, kun je net nodig hebben als je het toestel net omgekeerd wilt gebruiken en de stroomvoorziening aan de zijkant zit. (zoals bij onze Alcatels)\n\nAls je 2 toestellen hebt kun je ze naast elkaar leggen om te kijken wat de verschillen zijn.
Link naar reactie
Ah leuk, komt goed uit want ik was er nog niet aan toegekomen.\nHmmz... wilde hem gelijk even installeren, maar begrijp niet zo goed waarom het ding perse mijn gps lokatie nodig heeft en met name ook toegang tot telefoonoproepen en volledige internet toegang. Enig idee?\nLijkt me voor een foto app niet echt nodig.
Link naar reactie
[QUOTE=BlackTiger;642207]Ah leuk, komt goed uit want ik was er nog niet aan toegekomen.\nHmmz... wilde hem gelijk even installeren, maar begrijp niet zo goed waarom het ding perse mijn gps lokatie nodig heeft en met name ook toegang tot telefoonoproepen en volledige internet toegang. Enig idee?\nLijkt me voor een foto app niet echt nodig.[/QUOTE]\nGPS lokatie: dat is juist het aardige, kun je exact terug zien war je hebt gereden of waar een foto is gemaakt.\nTerug te zien, bij een foto bijv. in portret stand, bovenste helft is dan het plaatje en de onderse de positie op de kaart.\nToegang tot telefoon oproepen zegt mij niets evenals internet toegang.\nWaar zie je dat?\n\nMisschien als je dingen wilt gaan uploaden, op hun site parkeren, maar dat doe je natuurlijk niet, ik tenminste niet.\nHet is volledig bruikbaar zonder internet heb zelf geen internet of data gebruik op de telefoon. Alleen thuis Wifi.\nna de standaard installatie van de app, pas ik eigenlijk alleen de grootte van de te maken filmpjes aan, heb ik op 1000 sec. staan en de grootte van de SD kaart, ligt aan wat er over is en wat je wilt gebruiken.\nOok diverse kwaliteiten van Video en foto laat ik eigenlijk op standaard staan.\nMaar met een klein kaartje moet de kwaliteit natuurlijk naar beneden.\n\nOverigens als je de bestanden terug kijkt via Bestanden in het eerste scherm, kun je de snelheid en andere info terug kijken, ligt aan wat je hebt ingesteld.\nKijk je het terug op de SD kaart onder dailyroads(3) dan geen info zover ik zag.\n\nVerder gewoon de app proberen en als je de goede instellingen hebt die het beste resultaat geven, misschien even noteren.\n\nAutomatisch laten starten is een handige instelling, als je hem aan zet. Want met dit weer kun je amper de rode knop zien, als hij opneemt.\n\nAls je het niet vertrouwd, kun je misschien de simkaart eruit halen om dailyroad te proberen, werkt gewoon, althans heb het hier geprobeerd gedurende 10 minuten. Met die telefoon bel ik overigens zeer zelden en met mijn andere telefoon zelden.:D
Link naar reactie
[QUOTE=BlackTiger;642207]Ah leuk, komt goed uit want ik was er nog niet aan toegekomen.\r\nHmmz... wilde hem gelijk even installeren, maar begrijp niet zo goed waarom het ding perse mijn gps lokatie nodig heeft en met name ook toegang tot telefoonoproepen en volledige internet toegang. Enig idee?\r\nLijkt me voor een foto app niet echt nodig.[/QUOTE]\r\n\r\nHet probleem is dat maar enkele mensen dit soort machtigingen begrijpt of zich er iets aan aantrekt de rest ziet het gevaar niet of ziet in het geheel de machtigingen niet.\r\n\r\nEen simpel voorbeeld: je installeert de software en bij de volgende update plaatst de maker er een programma in welke jou telefoongroepen bedelft onder spam en mall-ware met behulp van jou volledige internet toegang, jij hebt dan wel die machtiging gegeven.\r\n\r\nDit soort machtigingen zit overigens ook in veel spellen voor de smartphone en niemand behalve wij dan die er op let, net als dat er niet word gelet op de installatie/koop/gebruiksvoorwaarden van grote software huizen als Apple, Microsoft of Adobe.\r\nZo mag je bijvoorbeeld een iPhone bij aanschaf van een nieuwe, niet je oude zomaar verkopen aan en ander, zonder toestemming van Apple maar de iPhone dient daarbij dan ook te worden voorzien van alle papieren en de verpakking die erbij zat bij aanschaf anders gaat het feest niet door.\r\nIk weet niet of Apple er ooit gebruik van heeft gemaakt of gaat maken maar het staat wel in de voorwaarden en ik vind dat een duidelijke dreiging, des te meer omdat Apple zelf nu ineens toestellen terug neemt voor hergebruik.
Link naar reactie
Stroke33 heeft het over een machtiging.\nBedoel je de toestemming bij het binnenhalen, dus van Google Play Store?\nDaar kan ik verder niets mee, want dat is er altijd.\n\nZou dan betekenen dat de bovengenoemde link naar de bèta versie dit niet heeft, die loopt buiten Google om. Als het nog werkt.\nIk heb overigens alle bèta versies nog, buiten Google om, rechstreeks van de site, maar dan als apk bestandje, los.\n\nAls jullie merken dat er - zonder toestemming - belangrijke - gegevens naar Daily Roads gaan, zou ik dat graag weten, ga ik toch informeren hoe het zit want het is niet mijn bedoeling om iemand een oor aan te naaien.\n\nWanneer het alleen gaar dat ze zouden kunnen zien waar je hebt gereden of zo, lijkt mij dat geen probleem. Het programma wordt wereldwijd gebruikt door ik weet niet hoeveel miljoen mensen, als mensen er last van hebben zou je het niet meer willen gebruiken lijkt mij.\n\nEr staat heel duidelijk dat het reclame vrij is, dat moet dan ook zo zijn, mee eens?
Link naar reactie
Is het overigens niet zo dat Google zelf van alles met je telefoon uithaald, want zonder je gegevens kom je al niet in aanmerking voor de Google diensten.\r\nDat is toch bekend dat Google een van de grootste verzamelaars van je gegevens is? \r\n\r\nHoe dat weer naar/met/via anderen wordt gedeeld weet je als leek/buitenstaander niet.\r\nIk zie er in ieder geval geen cent van.
Link naar reactie
Nogmaals het gaat niet enkel over dit programma maar over machtigingen van App\'s in het algemeen, niemand leest dit en iedereen klikt er overheen.\r\nMaar je machtigt iemand om toegang tot telefoonoproepen en dan gebeurt dit\r\n\r\n[QUOTE]Een simpel voorbeeld: je installeert de software en bij de volgende update plaatst de maker er een programma in welke jou telefoongroepen bedelft onder spam en mall-ware met behulp van jou volledige internet toegang, jij hebt dan wel die machtiging gegeven.[/QUOTE]\r\n\r\nJe hebt bij gegevensdiefstal geen poot om op te staan want je hebt de makers zelf gemachtigd.\r\n\r\nDe machtigingen van een simpel spelletje zie plaatje,
Link naar reactie
[QUOTE=burgkop;642218]\r\nDat is toch bekend dat Google een van de grootste verzamelaars van je gegevens is? \r\n\r\nHoe dat weer naar/met/via anderen wordt gedeeld weet je als leek/buitenstaander niet.\r\nIk zie er in ieder geval geen cent van.[/QUOTE]\r\nGratis diensten is waar jouw voordeel (de centen) zullen moeten zitten.\r\nBij elke dienst ga je akkoord met de algemene voorwaarden, maar het probleem is bekend dat wij na x updates / ugrades niet meer in staat zijn die algemene voorwaarden bij te houden... Voor één applicatie of dienst misschien nog wel te doen, maar wij leven bij de grote getallen, en dan kan je dat alleen volhouden met een advocaat in dienst, als bedrijf eigenlijk.\r\n\r\n:rolleyes: Eigenlijk geef je bij een update / upgrade telkens weer toestemming om je te testen op je afnemend energie niveau om je te verdedigen.
Link naar reactie
[QUOTE=burgkop;642226]Ja die melding ken ik wel, van google, bijna bij elke app. Daar kun je dus kiezen om wel of niet te downloaden.\r\nLig ik niet wakker van, want anders moet je de apps op een illegale manier zien te krijgen en kun je verder van huis zijn.[/QUOTE]\r\n\r\nWeet je dan download ik het dus liever niet want zonder die machtiging geen game of telkenmale de vraag om de machtiging toch maar te accepteren.\r\n\r\nNet als in Windows 8 de telefoongids/goudedengids App \"zet locatie voorziening aan onder instellingen\" waarom zou ik mijn locatie kenbaar moeten maken dat heeft voor mij geen nut en ik geef hen weer een stukje van mijn privacy, niet dus. Google maar ook Microsoft en Apple willen steeds meer van je weten, anonimiteit is er niet meer bij.\r\nEn ze weten dat zij de gegevens die ik op hun site invul in een koop formulier niet mogen gebruiken of doorgeven aan derden, machtig ik evenwel een App dan mogen ze dat wel want ik heb er toestemming voor gegeven.\r\n\r\nDe machtigingen bij Apps zijn er enkel voor om op slinkse wijze je privé gegevens te krijgen om die te verbinden aan lokale reclames.
Link naar reactie
Je wilt mij toch niet wijs maken dat deze machtigingen [QUOTE]Deze app heeft toegang tot deze machtigingen:\r\nUw locatie\r\ngeschatte locatie (netwerkgebaseerd)\r\nprecieze locatie (GPS- en netwerkgebaseerd)\r\nNetwerkcommunicatie\r\nvolledige netwerktoegang\r\nnetwerkverbindingen weergeven\r\nTelefoonoproepen\r\ntelefoonstatus en -identiteit lezen\r\nOpslag\r\nde inhoud van uw USB-opslag aanpassen of verwijderen\r\ninhoud van interne mediaopslag wijzigen/verwijderen\r\nCamera\r\nfoto\'s en video\'s maken\r\nGebruikersinterface van andere apps\r\nweergeven over andere apps\r\nMicrofoon\r\naudio opnemen\r\nScherm vergrendelen\r\nuw schermvergrendeling uitschakelen\r\nUw accounts\r\nGoogle-serviceconfiguratie lezen\r\nSysteemhulpprogramma\'s\r\nsysteeminstellingen aanpassen\r\ntesttoegang tot beveiligde opslag\r\nDe accu beïnvloeden\r\nvoorkomen dat apparaat overschakelt naar slaapmodus[/QUOTE]\r\n\r\nAllemaal bedoeld zijn van/voor Google???\r\n\r\nIk vind dit nogal veel machtigingen voor een simpel foto programma, het gevaar dat er op een bepaald moment niet meer op word gelet en er via dezelfde app gevaarlijke software word geïnstalleerd op je smartphone is levensgroot aanwezig.\r\n\r\nJe geeft in dit geval de app dailyroads complete zeggenschap over je smartphone.
Link naar reactie
Heb zelf nooit gemerkt dat er iets veranderd zou worden op de telefoon, dat zeg ik, als iemand het wel merkt, zou ik het graag weten.\nOok geen ongevraagde dingen van Daiy Roads.\nWel bij downloads van andere apps, en ik heb er onderhand duizenden.\nAls je dat wilt voorkomen kun je beter óók geen Android gebruiken, of andere, want het zal niet te voorkomen zijn.\n\nNet als het géén toestemming ergens voor geven in Windows en bij anderen, dan klik je nee, maar dat betekend bij die lui dan juist ja, wat het ook achteraf blijkt te zijn, al zo vaak gehad.\nKun je niet voorkomen, als je aan internet hangt, ook niet met Wifi.
Link naar reactie
Ik heb het even gevraagd bij Daily Roads en netjes snel antwoord gehad.\nAls je het zo leest is het een en ander logisch verklaarbaar en minder ernstig dan hier eerst werd gesuggereerd, lijkt mij.\n\nIk maak mij er dus niet meer druk om, om Daily Roads te gebruiken.\nMochten jullie toch een inbreuk bemerken, laat het dan weten, speel ik het door.\n\n----------------------------\n\nIn order to install any app from the Google Play store, you need to\naccept the permissions required by that app to function properly. E.g.\nthere is a permission to write to the SD card, or to use GPS. The\nproblem with Android is that you can\'t accept some permissions and\ndeny others. You have to accept them all to install that app.\n\nSome info about Android permissions:\n[URL]http://www.makeuseof.com/tag/the-seven-deadly-android-permissions-how-to-avoid-the-sin-of-slothful-preparedness/[/URL]\n\nIn my app I don\'t request sensitive permissions, only what is needed\nto make the app work properly. The requested permissions are listed\nhere:\n[URL]http://www.dailyroads.com/voyager/install[/URL]\n\nI personally can\'t see anything on users\' phones. And data uploaded by\nthe app to my server only contain details related to captured videos,\nlike the video quality options.\n\nIf people can afford to buy standalone dashcams, that\'s the best route\nto go, especially because its convenience. But, there are also people\nwho are abandoning dashcams in favor of apps, because of the extended\n(and continuously updating) features apps have. In the end, it\'s a\npersonal choice.\n\nRegards,\n----------------------------
Link naar reactie
Er wordt niks op je telefoon verandert ,,ja natuurlijk wel film of foto opgeslagen en dat is normaal.\r\nMaar wat het ergste van zulke apps is. Ze weten wie je bent en waar je bent.\r\nDat is toch hetgeen waar iedereen altijd het meeste op tegen is. en waar hier een tijd geleden een lange discussie over is gevoerd.\r\nEn met deze app heb je daar zelfs bewust toestemming voor gegeven dat ze mogen weten waar je bent !\r\n\r\nAls je in windows geen toestemming geeft dan geef je ook echt geen toestemming . Je moet natuurlijk wel de vraag goed lezen want soms moet je een vinkje plaatsen en soms moet je juist een vinkje weg halen. Gaat dat bij jouw vaak verkeerd dan ben je aan een goede leesbril toe.;)
Link naar reactie
[QUOTE=Animal;642304]Er wordt niks op je telefoon verandert ,,ja natuurlijk wel film of foto opgeslagen en dat is normaal.\r\n;)[/QUOTE]\r\n\r\nNee, dat zou er nog bij moeten komen ook!:rolleyes: Maar je geeft de App, met al deze machtigingen wel de mogelijkheid dit te doen.:eek:\r\n\r\nEn dan zeg ik toch, liever niet!:grin:(U)
Link naar reactie
Als je iemand belt weten ze ook precies waar je uithangt, niet dan? :D\nMaar ik zei het al eerder, je hebt het met zoveel apps, is niet aan te ontkomen, of geen apps gebruiken.\nMaar dan nog ben je traceerbaar.\nDus het valt allemaal wel mee.\nIk heb ook tomtom, is allemaal hetzelfde die moet ook contact met de server maken.\nOok een originele Mio navigatie, die hebben ook al je gegevens anders kun je weer niet updaten.\n\nZe doen het allemaal, sneaky kijken wat je doet, kun je in deze tijd niet meer omheen.\nMicrosoft weet ook meer van je dan je denkt.\nAVG en andere beveiliging scanners trouwens ook en vele, vele, vele anderen.\nDenk maar aan alle cookies waarvoor je nu toestemming moet geven, zie je pas hoe erg het was in het verleden toen je het eigenlijk niet merkte.\nDe huidige toestemmingen daarvoor vind ik ook helemaal niets, jullie?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...