Ga naar inhoud

Vonkjes d.m.v. computer


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,\r\n\r\nIk zit op scouting en binnenkort hebben wij een groot kampvuur. Dit kampvuur wordt ieder jaar op orginele wijze aangestoken en nu is het aan mij om dit te doen. \r\nHet plan was om in onze eigen app een knop te plaatsen. Iedere gebruiker moet hier op drukken en het vuur zal pas aan gaan bij een minimum van 20 gebruikers die de app gedownload hebben en op die knop gedrukt hebben. (het aantal klikken wordt in een MySQL database opgeslagen).\r\n\r\nNu is het dus zo dat ik een teller op een beamer projecteer, maar ik wil ook dat als die teller 20 heeft ontvangen er een signaaltje naar het vuur gaat om aan te gaan. \r\nNaar mijn idee is het dan slim om dit via de com poort te laten verlopen. Heeft een van jullie een idee hoe ik het voor elkaar krijg om te controleren of er 20 klikken zijn, en als die er zijn een signaaltje uit de com poort te laten lopen. En hoe zorg ik er voor dat die 5 (?) volt wordt omgezet in een grote vonk? (relais?)\r\n\r\nTristan
Link naar reactie
Met alle respect, ik zou toch maar iets anders verzinnen, of helemaal zelf uitvogelen wat te doen, want wat je hier vraagt (en ik weet zeker dat dat niet jouw bedoeling is) is uitgelegd krijgen hoe via Internet een bom te ontsteken....\n\nOp de derde vraag is het antwoord niet zo moeilijk, een stroom gebruiken om iets te ontsteken, de andere twee zijn vooral kennis van programmeren, en daar ontbreekt het mij aan. Maar als ik het zou weten denk ik niet dat ik dat alles om bovenstaande reden in één berichtje zou samenvatten.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;636945]Met alle respect, ik zou toch maar iets anders verzinnen, of helemaal zelf uitvogelen wat te doen, want wat je hier vraagt (en ik weet zeker dat dat niet jouw bedoeling is) is uitgelegd krijgen hoe via Internet een bom te ontsteken....\r\n\r\n.[/QUOTE]\r\n\r\nDat is wel HEEL zwaar overdreven.\r\nBij essent kun je met je gsm je thermostaat thuis hoger zetten ,met diverse apps kun je huis op afstand bekijken ,zelfs de kamera draaien enzo.\r\nAllemaal simpele dingen om ook iets op afstand te kunnen laten ontploffen.\r\nKan zelfs al met een simpele telefoon ,zowel vast als mobiel. Het signaal wat de telefoon doet rinkelen kan overal voor worden gebruikt.
Link naar reactie
Ik zie je nog niet zo snel met je thermostaat je eigen huis opblazen :rolleyes: maar \'de spulletjes\' worden zo wel op een dienblaadje te koop aangeboden.\nMaar je hebt zeker gelijk dat die grens snel steeds makkelijker te overschreiden is. \nHet \'ontsteken\' van een vuur is alleen wel een totaalpakket naar boem, en ik zie het persoonlijk niet zo zitten om dat in één pagina op Internet te zien.\n\nDat van die mobieltjes is ook waar, makkelijker zelfs als Internet, maar ook wel makkelijker traceerbaar misschien.\n\n\nWat ik mij gewoon afvraag is het onderwerp zelf wat je om de genoemde redenen liever met rust laat om het idee te vertragen ([url=http://home.planet.nl/~smets039/uitdruk1.html]de kat vliegt uit de zak, Pandora\'s boem[/url] :D ), en daarmee de toepassing niet te veralgemeniseren[B]; [/B]voor je het weet maakt iemand aan de lopende band ontstekers ter grootte van een Ipad, en kan je 5000 keer boem horen.\nDe gek ja, maar voor je die gek te pakken hebt...\n\nDus het is dan meer persoonlijk van mij om liever geen antwoord op de vragen te geven.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;637001]Ik zie je nog niet zo snel met je thermostaat je eigen huis opblazen \r\n[/QUOTE]\r\n\r\nZet maar een open vat met benzine naast je verwarmings ketel in een afgesloten ruimte.\r\nZodra de ketel aan springt ,gaat waarschijnlijk een deel van je huis de lucht in.,en de rest brand wel af.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;637001]Ik zie je nog niet zo snel met je thermostaat je eigen huis opblazen[/QUOTE]\r\n[QUOTE=Animal;637005]Zet maar een open vat met benzine naast je verwarmings ketel in een afgesloten ruimte.\r\nZodra de ketel aan springt ,gaat waarschijnlijk een deel van je huis de lucht in.,en de rest brand wel af.[/QUOTE]\r\nIk bedoelde eigenlijk dat de wil daarvoor niet aanwezig is, de domheid misschien wel ja, maar met dat kan een open vat benzine natuurlijk overal voor chaos zorgen.
Link naar reactie
Over het gevaar om het hier uit te leggen. Als ik bij Google in tik \"zelf een bom maken\" krijg ik : \"Ongeveer 1.210.000 resultaten (0,32 seconden) \" \n\nIk wil daar mee zeggen dat de informatie om foute dingen te doen, ruimschoots voor handen ligt. Gelukkig zijn de meeste mensen redelijk verstandig. \n\nNu heb ik natuurlijk wel kans, dat vanaf nu mijn telefoon, mijn internet en mijn briefgeheim op het spel staat om afgeluisterd/uitgelezen te worden of op een bezoek van de AIVD getrakteerd wordt, als ik zulke zoekvragen ga invullen bij google. :-)\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Stein;637186]heb je gelijk in, ik was met de thermostaat die in war .[/QUOTE]\r\n\r\nEn zelfs die vonkt niet !\r\nAan het bimetaaltje zit een glazen capsule met daarin een druppel kwik die tussen twee draadjes contact kan maken.\r\nMaar zulke thermostaten zijn antiek ,tegenwoordig werken ze allemaal electronisch.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...