Ga naar inhoud

wel wifi geen internet wel lan wel internet


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Na 3/4 jaar de laptop niet te hebben gebruikt wil ik deze twee weken geleden gebruiken voor internet.\r\n\r\nAlleen krijg ik het volgende niet opgelost.\r\nDe laptop Acer Aspire One series ZG5 +Windows XP home edition heeft wel een WIFI verbinding met de modum \"verbinding uitstekend\" alleen zodra ik wil interneten dan krijg ik de melding page not found. \r\n\r\nBij status activiteit zie je ook verzonden bytes toenemen en ontvangen bytes blijft op 4 of 8 staan.\r\n\r\nZodra ik de laptop koppel aan de modem met de lan-kabel dan werkt alles prima. Alle updates geinstaleerd. Maar zodra ik de laptop opnieuw opstart dan blijft hetzelfde probleem voordoen. \r\n\r\nWie weet wat hoe nu verder.....
Link naar reactie
even de draadloze adapter opnieuw installeren, wil nog wel eens helpen:\r\nga configuratiescherm-systeem-hardware-apparaatbeheer, selecteer de draadloze netwerkadapter, klik rechts en kies: installatie ongedaan maken. sluit schermpjes netjes af en herstart de pc.\r\nbij de herstart zal windows de adapter opnieuw maagdelijk installeren.\r\nje zult wel even opnieuw het netwerk moeten opzoeken en de sleutel opnieuw ingeven
Link naar reactie
Gisteren van alles weer geprobeerd niets... Hij blijft verbinden met het standaard netwerk. Ik heb het ook gebeurd met het netwerk met de buren en op werk. Ook niets alleen als er overal de netwerkkabel ingaat loopt ie als een dolle..\r\n\r\nIk zag wel dat de driver van de netwerkadapter van 2007 is. Deze heb ik verwijderd en dan zet windows de versie bij het opstarten weer op 2007 terug. Dan klik ik stuurprogramma updaten en dan krijg ik een meldig geen updates beschikbaar. ik heb een idee dat het daar in zit...
Link naar reactie
Ik zou eens bij de fabrikant zelf gaan kijken of daar een nieuwe driver te krijgen is, dus niet laten updaten door XP.\r\nOverigens ben ik even gaan kijken bij Acer. De series ZG 5 is dezelfde als de A0A110 en daar zijn wel drivers van te vinden. De nieuwste driver daarvan is van 2008 maar dat is in elk geval nieuwer dan 2007, dus wie weet helpt het.\r\n\r\n[url]http://www.acer.nl/ac/nl/NL/content/drivers[/url]\r\n\r\nEn dan kiezen voor \"Netbook Chromebook\" dan Aspire One en dan A0A110.
Link naar reactie
Als het driver avontuur op niets uitloopt[B]:[/B]\nin deze link staan tips om op een winsock verbindingsprobleem te testen, doorloop die eens, je hoeft nog niets te veranderen, alleen wat testjes doen:\n[url]http://support.microsoft.com/kb/811259/nl[/url]\n\nIk weet zelf niet of je het probleem daar kan verwachten omdat je bedraad het wel doet, maar ik zou toch even kijken.
Link naar reactie
even een hele rare vraag, welke antivirus heb jij?\nbij avg internet security heb ik eens het volgende probleem gehad, misschien helpt dit bij jouw probleem ook.\nga via start>configuratiescherm>netwerk en internet>netwerkcentrum.klik daar in de blauwe linkerkolom adapterinstellingen wijzigen aan.\nrechtsklik in het volgende tabblad op je draadloze netwerkverbinding.klik op eigenschappen.\nzie je in het volgende tabblad avg network filter staan?\nen staat daar een vinkje voor?\ndit vinkje weghalen en alles dichtklappen.\nnu proberen verbinding te maken via je draadloze netwerk.\nheb je dan wel verbinding, kan je, terwijl je nog verbinding hebt het avg network filter weer aanzetten.
Link naar reactie
Het kan ook zijn dat daar de wifi knop van de laptop uitstaat er zijn uitvoeringen met wifi knop ingebouwd zodra je draadloos gedeelte onmiddelijk kunt uitschakelen bij je laptop en aanschakelen.\r\n\r\nOfwel [U]DNS-server [/U]instellen.\r\nipconfig gaan doen via MS-dos\r\nen ping doen op 8.8.8.8\r\nals de pakketten gelukt zijn met het ontvangen/verzenden\r\nga je het volgende pingen [url]www.google.be[/url]\r\nals dit niet lukt moet er zowiezo de [U]DNS server [/U]gewijzigd worden.
Link naar reactie
Zoek hier: [url]http://www.acer.nl/ac/nl/NL/content/drivers[/url] de laptop op ( Acer Aspire One series ZG5 bestaat daar niet, dus even op de sticker onderzijde kijken) en vul het besturing systeem in. Download dan eens de laatste driver voor je Wlan kaart. \n\nEn deze: \n[QUOTE] @kevin77:Het kan ook zijn dat daar de wifi knop van de laptop uitstaat er zijn uitvoeringen met wifi knop ingebouwd zodra je draadloos gedeelte onmiddelijk kunt uitschakelen bij je laptop en aanschakelen[/QUOTE]\n\nDe laptop heeft verbinding met het modem, dus wifi staat aan. \n\nNiek
Link naar reactie
[quote=Nieke30]Zoek hier: [url]http://www.acer.nl/ac/nl/NL/content/drivers[/url] de laptop op ( Acer Aspire One series ZG5 bestaat daar niet,[/quote]\r\nMijn reply in bericht #9 niet gelezen op de vorige pagina?;)\r\nDe ZG5 is hetzelfde als de A0A110, dus je moet wel daar zijn en dan kiezen voor \"Netbook Chromebook\" dan Aspire One en dan A0A110.\r\nEn dan kun je daar de nieuwste drivers downloaden.
Link naar reactie
[QUOTE=BlackTiger;635516]Ik zou eens bij de fabrikant zelf gaan kijken of daar een nieuwe driver te krijgen is, dus niet laten updaten door XP.\r\nOverigens ben ik even gaan kijken bij Acer. De series ZG 5 is dezelfde als de A0A110 en daar zijn wel drivers van te vinden. De nieuwste driver daarvan is van 2008 maar dat is in elk geval nieuwer dan 2007, dus wie weet helpt het.\r\n\r\n[url]http://www.acer.nl/ac/nl/NL/content/drivers[/url]\r\n\r\nEn dan kiezen voor \"Netbook Chromebook\" dan Aspire One en dan A0A110.[/QUOTE]\r\n\r\ngedaan de laptop gaf idd aan dat deze software nieuwer is dan de geinstalleerde versie. Maar helaas geen internet na installatie
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;635535]Als het driver avontuur op niets uitloopt[B]:[/B]\r\nin deze link staan tips om op een winsock verbindingsprobleem te testen, doorloop die eens, je hoeft nog niets te veranderen, alleen wat testjes doen:\r\n[url]http://support.microsoft.com/kb/811259/nl[/url]\r\n\r\nIk weet zelf niet of je het probleem daar kan verwachten omdat je bedraad het wel doet, maar ik zou toch even kijken.[/QUOTE]\r\n\r\nhelaas ook niet de oplossing
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...