Ga naar inhoud

plaatje aanpassen in fotoshop css3


Anoniem2

Aanbevolen berichten

[QUOTE=erikdenhouter;635151]Dat hout achter dat raam had de TS zelf al gedaan. Maar als die wil kan de les misschien ideetjes geven hoe dat te verbeteren.\r\nPerspectief van de linkerwand.... ach, redelijk, dit was maar een uurtje of twee werk. Kan beter, maar ik ben al veel te ver nu.\r\nDe uitleg komt er trouwens aan, 9 plaatjes :D\r\n[/QUOTE]\r\n\r\njemig dit was me een uitleg zeg, pffff! \r\n\r\nnu begrijp ik met wat jullie bedoelen veel werk, \r\n\r\njemig en ik maar denken van zal wel iets simpels zijn van ff knippen en plakken. \r\n\r\nHmmm had gedacht en gehoopt dat het iets makelijker was en ik van een simpele hut een echte levende skihut kon maken met div links erin. \r\n\r\nmisschien dat iemand nog die flugel site weet van vroeger? \r\n\r\ndie had ook zo leuke bewegende begin pagina, met bewegende plaatjes. \r\n\r\nik dacht ff door een hut te verbouwen een soort gelijk pagina te kunnen maken. \r\n\r\nMaar dit wordt wel heel erg veel werk en ingewikkeld. \r\n\r\nmaar de uitleg en hulp is helemaal top! goede inzet allen.\r\n\r\nmoet ik toch website maken in flash? of is het toch nog mogelijk welke ik in gedachten had??????
Link naar reactie
Het is eigenlijk een simpel plaatje waarbij niet zo veel fout kan gaan omdat alle randen recht zijn, wat heel wat anders is als b.v. de haarlijn van een mens of dier, of een bomenrij zonder bladeren aan de horizon waarbij je tussen elke tak weer lucht ziet. Ook het feit dat het hierboven om hout gaat is een voordeel, want het heeft een willekeurig structuurtje waarbij kleine foutjes niet op vallen.\r\nIk heb i.p.v. deze twee uurtjes wel eens een volle week zitten ploeteren aan een horizonlijn c.q. skyline, en pixel voor pixel moeten aanpassen om de overgang weg te poetsen.\r\n\r\nEn het gebruik van de gereedschappen is echt een kwestie van oefenen, en vooral in het begin heel goed lezen wat een programma als Photoshop kan. Dat weten is denk ik het belangrijkst.\r\n[QUOTE=djeric;635211]jemig dit was me een uitleg zeg, pffff! \r\n\r\nnu begrijp ik met wat jullie bedoelen veel werk, \r\n\r\njemig en ik maar denken van zal wel iets simpels zijn van ff knippen en plakken. [/QUOTE]\r\nNee, gewoon zweten (O) (sn)\r\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie
Applaus Erik... Niet alleen de hut is perfect, de uitleg ook en dat goed en mooi uitleggen is evenveel werk!\nJammer dat ik het nu pas zie, want dit was voor mij ook een uitdaging geweest. Overigens hoef je in CS6 echt niet meer iets pixel voor pixel aanpassen. Er zijn zoveel mooie toepassingen dat je zelfs \"lucht tussen de haren\" uit kunt halen.... Als je wilt kun je zelf heel netjes een paard eruit shoppen en invullen met gras; hetzelfde uit de omgeving, met de tool Content Aware (inhoud behouden).
Link naar reactie
Dank, applaus genoeg zeg.\r\n\r\nToch denk ik dat we djeric niet hebben kunnen laten zien wat hij (of zij) wil, het lijkt er wel op dat hij iets zoekt waar de bezoeker in kan stappen, dus een ruimte zoals in spellen wordt gebruikt, en daar een aantal voorwerpen kan definiëren als link. Wat wij hier toonden was echt fotobewerking, het manipuleren van het platte vlak, niet een drie-dimensionale ruimte waarin je rond kan lopen.\r\nMaar of dat is wat hij zoekt weet ik niet, ik baseer dit op het idee van de ski-hut waar djeric het over heeft.\r\n\r\n@reintje:\r\nzien is geloven... maar ik kan me niet voorstellen dat er een programma bestaat dat in één keer doet wat ik wil. Mijn punt is dat ik een afbeelding maak om ook ver uitvergroot weer te kunnen geven, zo\'n grootte dat vanzelf elke pixel zichtbaar wordt voor degene die er voor staat (al zijn dat 4000 pixels breedte), en dan is afwerking op pixelniveau bijna altijd noodzaak. \r\nMaar ik heb zo\'n nieuwere Photoshop nooit gezien, dus.... oordelen kan ik niet.\r\n(En ja, uitleggen was de helft)\r\n[COLOR=\"white\"].[/COLOR]
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;635274]Dank, applaus genoeg zeg.\r\n\r\nToch denk ik dat we djeric niet hebben kunnen laten zien wat hij (of zij) wil, het lijkt er wel op dat hij iets zoekt waar de bezoeker in kan stappen, dus een ruimte zoals in spellen wordt gebruikt, en daar een aantal voorwerpen kan definiëren als link. Wat wij hier toonden was echt fotobewerking, het manipuleren van het platte vlak, niet een drie-dimensionale ruimte waarin je rond kan lopen.\r\nMaar of dat is wat hij zoekt weet ik niet, ik baseer dit op het idee van de ski-hut waar djeric het over heeft.\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nintegendeel je werk ziet er perfect uit hoor! \r\n\r\n\r\nmaar het idee wat ik wil is moelijk uit te leggen zonder voorbeelden: \r\n\r\nok excuus ik leg het nogmaals beter en goed uit: \r\n\r\n\r\nIk heb een website: [url]www.skihutinfo.nl[/url] beetje saaie pagina met links e.d. ik bedacht me... ik wil het levendig maken. bv met flash. heb er over gelezen maar toch kiest men liever niet voor flash. \r\nje kunt ook wat met plaatjes doen toch? \r\n\r\nok nu kom me idee: \r\n\r\nik dacht misschien kan ik wel een eigen skihut bouwen. \r\nmaar moest een skihut zoeken. nartuurlijk geen plaatjes die ik mag gebruiken en plaatjes waar ik iets aan hebt. nu heb ik t volgende bedacht. ik zoek een plaatje van een hut, en dan deze aankleden en bewerken. \r\n\r\ndat plaatje had ik gevonden (de hut) nu heb ik het eerst transparant gemaakt (opgezocht via google hoe dat moest) daarna heb ik de deur geopend, maar toen sloeg ik vast. \r\n\r\nheb geen binnen kant. en er moet meer bij. \r\n\r\nde binnen kant van de hut was de eerste stap. volgende stap wordt weer om div figuren plaatjes erin te bewerken die ook links kunnen bevatten. dus met bv mouse over bewegen deze. \r\nzoals ook bv dat je met de muis over de deur gaat opend en sluit deze bv. even eens als de raam bv die ook open kan en dicht. \r\n\r\nje hut ziet er goed uit hoor erik. maar de deur lijkt nu los bijgeleverd ipv dat hij nu open staat. \r\ndit keur ik niet af hoor. maar t staat niet goed bij een mous over efect als de deur open gaat dan is t net of de duer van zijn schanier is los gerukt. dus zeker niet negatiefs bedoeld. het idee was gewoon misschien anders van je. \r\n\r\ndus voorbeeld: \r\n\r\nje ziet een hut, evt met versieringen lampjes,slingers e.d. aan buiten kant met logo bord erop en je klikt met de muis op de deur de deur springt open en je ziet gelijk een deel van de skihut binnen. bv een stukje hoek van een bar met een barman erachter. iemand voor de bar drinkend aan biertje en bv iemand in deur opening die danst. en hier en daar in t plaatje kun je dan op hun klikken die dan weer links bevatten naar andere pagina\'s. daarnaarst klik je bv op de raam en de raam opend zich. en je ziet gelijk ander deel van de bar en groep mensen die bv de polonaise aan t doen zijn. en die ook weer allemaal bepaalde links bevatten naar andere pagina\'s op de website. \r\n\r\ndus ik hoef er niet in de hute staan of te komen, gewoon het aan zicht vanuit de pagina zoals je de hut nu ziet. \r\nalleen wat opvrolijken, dat moet gebeuren. een skihut bestaat uit veel houte inrichting, lampjes en versieringen. veel decoraties en drukke sfeer met dj. \r\n\r\nzoiets dus. dat wou ik er van maken van die hut. geen bouwmarkt geval. \r\n\r\nmaar daarom is het veel werk, en vraagt veel uitleg. \r\n\r\nof nu iemand hier zin in heeft om het uit te leggen en dit te willen doen is t 2e. \r\n\r\nik vind t al erg moelijk. zeker als de een bv foto shop css3 gebruikt en de ander css6 enz.
Link naar reactie
[QUOTE=Marc H;635110]De truuk is je eigen textures gebruiken: [/QUOTE]\nSorry Marc, op de één of andere manier heb ik jouw bijdrage nooit gelezen. Ik was zelf bezig denk ik.\n\nHet gebruik van eigen texture... nee, met dit soort dingen cloon ik altijd uit de omgeving, want dat verzekert dat kleur contrast en helderheid als origineel zijn. En ja, je loopt de kans te herhalen en patronen te vaak te gebruiken, maar dat is een kwestie van opletten, en dat vind ik makkelijker dan een texture aanpassen want dat blijft opvallen.\n\n[QUOTE=djeric;635280]\nje hut ziet er goed uit hoor erik. maar de deur lijkt nu los bijgeleverd ipv dat hij nu open staat. \ndit keur ik niet af hoor. maar t staat niet goed bij een mous over efect als de deur open gaat dan is t net of de duer van zijn schanier is los gerukt. dus zeker niet negatiefs bedoeld. het idee was gewoon misschien anders van je.\n\n\ndus voorbeeld:\n\nje ziet een hut, evt met versieringen lampjes,slingers e.d. aan buiten kant met logo bord erop en je klikt met de muis op de deur de deur springt open en je ziet gelijk een deel van de skihut binnen. bv een stukje hoek van een bar met een barman erachter. iemand voor de bar drinkend aan biertje en bv iemand in deur opening die danst. en hier en daar in t plaatje kun je dan op hun klikken die dan weer links bevatten naar andere pagina\'s. daarnaarst klik je bv op de raam en de raam opend zich. en je ziet gelijk ander deel van de bar en groep mensen die bv de polonaise aan t doen zijn. en die ook weer allemaal bepaalde links bevatten naar andere pagina\'s op de website.\n\ndus ik hoef er niet in de hute staan of te komen, gewoon het aan zicht vanuit de pagina zoals je de hut nu ziet. [/QUOTE]\nJe idee begrijp ik, alleen heb ik geen idee hoe dat voor elkaar te krijgen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...