Ga naar inhoud

2 routers in een netwerk


Anoniem2

Aanbevolen berichten

met belangstelling heb ik deze discussie gevolgd:[URL=\"http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=75078\"]link[/URL]\r\nmaar ik heb nog wel een paar vragen:\r\nik heb een wifi modem van mijn internet leverancier, Ziggo. de wifi SSID is niet zichtbaar voor iedereen. hierop zit bedraad een linksys WRT54G, deze heeft een vast IP adres van de modem van Ziggo. nu wil ik graag dat de Wifi van de Linksys voor gasten wordt, dus de mensen die de inlog code hebben kunnen wel op internet maar niet op mijn netwerk, dus niet op mijn NAS, en niet bij mijn andere PC\'s.\r\nik heb de Linksys ingesteld als \"automatic configuration-DHCP\" en DHCP staat uit. verder heb ik \"AP Isolation\" op ON gezet. maar nog steeds zijn mij NAS en printers te benaderen.\r\nkan ik de router ook instellen dat ik DHCP weer aan zet, dat er dus een IP adres wordt gegeven die niet in de IP range ligt van de ZIggo modem? moet ik dan de WRT54G instellen op \"static ip\" met als internet ip adres de gegevens van de router van Ziggo?\r\n\r\nik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb omschreven, en ben benieuwd of jullie mij kunnen helpen.\r\nalvast bedankt voor de moeite
Link naar reactie
je probeeerrt eigenlijk zoveel mogelijk alles via 1 netwerk in dit geval moet je 2 netwerken kreëren\r\n\r\nin dit geval moet je de wrt54g een eigen ip range geven\r\n\r\nals ziggo de 1 of 2 als serie heeft jij een ander op de wrt54g\r\n\r\nde wan zijde laat je via dhcp kiezen vanaf de ziggo modem\r\n\r\nde dhcp server van de wrt54g zet je ook aan\r\n\r\neen ander ssid dan jouw gedeelte\r\n\r\njouw eigen netwerk laat je alleen door ziggo regelen\r\n\r\nje laat de externen alleen de code van de wrt54g weten\r\nen regelmatig veranderen
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...