Ga naar inhoud

VPN server op synology nas


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik ben sinds kort en trotse bezitter van een synology nas.\r\nMaar heb nog wat dingen waar ik niet helemaal uitkom.\r\n\r\nIk heb twee gebruikers ingesteld. En dat werk allemaal goed via het lokale netwerk.\r\nHet is de bedoeling dat een van de gebruikers ook toe gang moet krijgen via zijn eigen netwerk vanaf zijn huis via het internet. Dit wilde ik eigenlijk in stellen met FTP\r\nOf is daar een betere oplossing voor.\r\n\r\nEn wat ik ook voor mijn zelf wil, is dat als ik op een andere lokatie ben. Mijn thuis ip adres kan gebruiken. Van wegen een dienst die gekoppeld is aan mijn ip adres.\r\nIk heb begrepen dat dit met VPN zou moet kunnen.\r\n\r\nIk heb geprobeerd om dit in te stellen. Maar kreeg een melding waarin stond dat poort 1723 in de router open gezet moet worden.\r\nAls ik dan naar de router ga, en bij portforwarding de instelling maak.\r\nWord er verwezen naar poort 80. Alleen twijfel ik er aan of dat wel klopt.\r\nIn de melding werd daar niet over verteld, en in de handleiding heb ik het niet kunnen vinden.\r\n\r\nEn wat ik dan ook weer niet in de handleiding kan vinden is. Hoe je dan een verbinding moet maken vanaf de andere locatie
Link naar reactie
Mijn router heeft wel de mogelijkeid om vpn intestellen.\nMaar in de winkel vertelde ze mij dat het beter was om dit in de synology te regelen. Omdat het daar beter en sneller zou werken.\n\nEn kan het ook in bijde. Ik wil ook nog van buiten af bij mijn bestanden kunnen\nOf kan ik dat beter via ftp doen\nHet moet natuurlijk wel zo veilig mogelijk gebeuren.
Link naar reactie
Waarom VPN?\n\n1) Meldt je nas aan bij bijvoorbeeld DynDNS: [url]https://account.dyn.com/entrance/[/url]\nWant op het moment dat je externe Ip adres wijzigt kan je van buitenaf anders je NAS niet meer bereiken.\n\n2) Geef je nas en vast intern ip adres.\n\n3) Zet voor FTP poort 20 en 21 door op je router naar het interne ip van de NAS\n\n4) Zet voor externe verbindingen via SSL poort 443 in je router door naar je NAS.\n\nAls het goed is moet je nu via je dyndns \"naam nas\" etc. in kunnen loggen op je nas van buitenaf.\n\nEn let op: dit kan je niet thuis uit proberen, want dan pakt hij altijd het interne netwerk. \n\nNiek
Link naar reactie
Waarom VPN? Ik wil graag van een andere lokatie mijn thuis ip adres kunnen gebruiken.\n\n1) Is in mijn geval niet nodig heb een vast ip adres\n\n2) Dit heb ik gadaan.\n\n3) Mijn router is voor geprogammeerd. En zet bij de keuze FTPS alleen poort 21 open\n Dan moet ik poort 20 nog toevoegen.\n\n4) Dit wist ik niet dus moet ik dan ook nog doen\n\nMijn test persoon is er deze week niet dus dat moet dan nog maar even wachten.
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;634077]Je bedoelt misschien dat je vanaf elders je NAS wilt gebruiken?\r\n\r\nWant elders vandaan werken met je eigen thuis IP dat wordt wel wat lastiger.\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nM.i. wordt er wel degelijk elders werken over eigen IP bedoeld, VPN dus.\r\n\r\nEr worden hier echter 2 dingen door elkaar gehaald, er wordt o.a. gesteld dat de NAS van buiten uit benaderbaar moet zijn en diverse poorten forwarden (o.a. SSH). Als je via de router middels VPN je eigen netwerk op kan dan hoeven die poorten helemaal niet geforward worden, je werkt dan namelijk lokaal in je eigen netwerkje.\r\n\r\nM.v.g. Niels
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;633914]Als je VPN met je eigen IP wilt internetten moet je VPN in de router inregelen. De NAS heeft daar niet zo veel mee te maken.\r\n\r\nAls je een VPN verbinding zou opzetten met je NAS kun je namelijk alleen bij je NAS en niet op internet.[/QUOTE]\r\n\r\nOnjuist, middels de NAS kan je een vpn server opzetten waarmee je alle in het netwerk gedeelde bronnen kun delen.\r\n\r\n[URL=\"http://www.synology.nl/support/tutorials_show.php?lang=nld&q_id=459\"]leesvoer en handleiding[/URL]\r\n\r\nM.v.g. Niels
Link naar reactie
Ik heb vanmiddag met mijn test persoon geprobeerd om op afstand in te loggen maar dat is niet gelukt.\r\nHeb veel gelezen en filmpjes bekeken. Maar ik kom er niet uit. Ze laten vaak zien dat je op bepaalde plaatsen een ip adres moet invullen. Maar er komt nooit ter sprake waarom nu juist dat ene ip adres ingevuld moet worden.\r\nEn nu begrijp ik ook wel dat elk netwerk andere ip adressen gebruikt. Maar zo lang er geen voorbelden worden gegeven van hoe en waarom. Kom ik geen stap verder\r\n\r\nDe volgende stap voor mij is om een vpn verbinding tot stand te kunnen brengen met mijn nas. Zodat ik van een andrer lokatie toegang kan krijgen tot mijn bestanden. En dat ik via mijn nas ook naar internet kan.\r\nEn wat ik ervan begrepen heb, is dat open-vpn veiliger is dan pptp\r\n\r\nWie kan en wil mij verder helpen.
Link naar reactie
[QUOTE]En dat ik via mijn nas ook naar internet kan.[/QUOTE]\nDie begrijp ik dan niet helemaal, want als je je NAS vanaf een andere locatie kunt bereiken, werk je al via internet, dus waarom dan via je eigen NAS nog eens naar internet?.\n\nIk luister tijdens m\'n vakantie elders, vaak naar muziek vanaf m\'n eigen NAS gewoon door via dyndns, waar de naam en mijn externe (niet statische) IP gekoppeld is aan mijn NAS.\n\nHet ip adres wat je in moet vullen in je verhaal, zal waarschijnlijk toch je eigen externe IP zijn, gevolgd door een dubbelepunt en de poort waarop de NAS luistert. \n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Lampje;633913]I\r\n\r\nEn wat ik ook voor mijn zelf wil, is dat als ik op een andere lokatie ben. Mijn thuis ip adres kan gebruiken. Van wegen een dienst die gekoppeld is aan mijn ip adres.\r\nIk heb begrepen dat dit met VPN zou moet kunnen.\r\n\r\n[/QUOTE]\r\n@ Niek\r\nDaarom.\r\n\r\nVermoedelijk iets als IP tv. Je kunt dan in bijvoorbeeld MC Donalds goede tijden slechte tijden kijken. (maar het kan ook iets heel anders zijn!)\r\n\r\n@ Lampje.\r\n\r\nIk zal eens kijken of ik uit de handleiding kom, een vraagje vooraf: Wat is het merk v.d. router?\r\n\r\nM.v.g. Niels
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;634376]Die begrijp ik dan niet helemaal, want als je je NAS vanaf een andere locatie kunt bereiken, werk je al via internet, dus waarom dan via je eigen NAS nog eens naar internet?.\r\n\r\nIk luister tijdens m\'n vakantie elders, vaak naar muziek vanaf m\'n eigen NAS gewoon door via dyndns, waar de naam en mijn externe (niet statische) IP gekoppeld is aan mijn NAS.\r\n\r\nHet ip adres wat je in moet vullen in je verhaal, zal waarschijnlijk toch je eigen externe IP zijn, gevolgd door een dubbelepunt en de poort waarop de NAS luistert. \r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nDit heeft alles te maken met veiligheid. Bij vrienden en familie weet ik dat hun netwerken veilig zijn. Doordat ik ze zelf ingesteld heb.\r\nDit is bij openbare netwerken niet altijd zo.\r\nAls je nu een vpn verbinding vanaf een openbaar wifi punt start. Is de verbindig tussen de vpn client en de vpn server, een beveiligde verbinding. En als je nu ook via de vpn server internet. Is het internet verkeer beveiligd. Als je daar in tegen het internet op gaat via het openbare netwerk kan dit onveilig zijn.\r\n\r\nEn voorkomen is beter dan genezen.\r\n\r\n\r\n@Niels68. Ik heb een fritsbox 7390
Link naar reactie
[QUOTE]Dit heeft alles te maken met veiligheid. Bij vrienden en familie weet ik dat hun netwerken veilig zijn. Doordat ik ze zelf ingesteld heb.\nDit is bij openbare netwerken niet altijd zo.[/QUOTE]\nIk ga sowieso niet via een openbaar netwerk naar m\'n NAS.\nMaar goed succes met je VPN, daar heb ik geen verstand van en na wat surfen ook niet meer kennis gekregen. :-)\n\nNiek.
Link naar reactie
[URL=\"http://www.nospace.nl/index.php/ds-411-ii/vpn-server\"]Hier[/URL] wordt e.e.a. uitgelegd, de mogelijkheid om het via de Fritzbox te doen snap ik niet helemaal, het is wel mogelijk maar ik snap niet hoe (er moet extra software geinstalleerd worden op de pc??) [URL=\"http://arjanwooning.nl/gids/fritzbox-vpn/\"]veel leesvoer[/URL] hier\nIk heb geen van beide apparaten in gebruik en kan derhalve niet met je meekijken.\n\nM.v.g. Niels
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;634376]\r\n\r\nIk luister tijdens m\'n vakantie elders, vaak naar muziek vanaf m\'n eigen NAS gewoon door via dyndns, waar de naam en mijn externe (niet statische) IP gekoppeld is aan mijn NAS.\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\n[QUOTE=Niekie30;634399]Ik ga sowieso niet via een openbaar netwerk naar m\'n NAS.\r\n\r\nNiek.[/QUOTE]\r\n\r\nDan vraag ik mij af hoe je dat dan doet.\r\nOf maak je daar dan gebruik, van het internet op je mobiel?
Link naar reactie
Het verbinden met de vpn server is gelukt. Alleen kan ik nog niet interneten via de vpn verbinding.\r\nEn ik zie elke keer deze melding in mijn log bestand: \"P:WARNING: No server certificate verification method has been enabled. See [url]http://openvpn.net/howto.html#mitm[/url] for more info\"\r\nBegrijp nu ondertussen wel wat het probleem is. alleen heb ik nog geen duidelijke beschrijving kunnen vinden om het op te lossen.\r\nHier iemand suggesties.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...