Ga naar inhoud

Switch tussen modem en router?


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nBestaande netwerk werkt uitstekend, modem->router->apparaten\r\n\r\nEchter nu wil ik mijn HDontvanger/speler bekabelen inplaats van wifi omdat ik de usb port waar nu de wifi dongle inzit nodig heb om een externe hardeschijf aan te sluiten.\r\nProbleem is dat de router en de HDontvanger ver uit elkaar staan en er al (teveel) kabels door de woonkamer lopen die ook al weggewerkt zijn, dus dat is geen optie.\r\n\r\nNu wilde ik een switch plaatsen achter het moden:\r\n\r\n...........................router-> apparaten\r\nmodem->switch-<\r\n...........................HDontvanger\r\n]de switch kan ik vlakbij het modem plaatsen en dat is ook vlak bij de HDontvanger, dus een kort kabeltje is dan genoeg, ook maak de HDonvanger niet dagelijks gebruik van het internet, alleen zo nu en dan een keer.\r\nOok hoef de HDontvanger niet op het thuisnetwerk te zitten want daar heb ik mijn mediaspeler voor.\r\n\r\n\r\nDe vraag is dus, is dit mogenlijk wat ik wil en geeft het verder geen problemen en of \"performance lost\" ?\r\n\r\n\r\nGrtz,\r\nRobert aka Rinker
Link naar reactie
dit kan op zich werken\r\n\r\nje moet wel bedenken dat de hd ontvanger niet via je netwerk te berieken is (de router gooit roet in het eten)\r\n\r\ndoor de zeer directe verbinding met het modem zal je niet snel haperingen krijgen\r\n\r\nik weet niet wat voro snelheid je modem door de utp kabel kan jagen maar probeer een gigabit switch te krijgen
Link naar reactie
[quote]De vraag is dus, is dit mogenlijk wat ik wil en geeft het verder geen problemen en of \"performance lost\" ?[/quote]\r\nIn tegenstelling tot wat Sjouwer zegt is dit niet mogelijk, tenzij je modem een modemrouter is.\r\nKrijgt je router het externe ip van internet, dan is het dus niet mogelijk.\r\n\r\nReden: Je krijgt van je internet provider maar 1 extern ip adres.\r\nGa je een switch tussen je modem en router hangen, dan heb je dus grote kans dat je HD ontvanger je externe ip krijgt.\r\nJe router krijgt dan geen ip meer en aldus zit de rest van je netwerk niet meer op internet.\r\n\r\nHeb je een modem/router dan kan het wel, maar dan zou ik de router ook als switch laten werken, zodat alles elkaar makkelijk kan zien op het netwerk.
Link naar reactie
@niekie30, nee dat kan niet, kabels van alle (3) Pc\'s komen bij de router, dus dan moet ik nog meer kabels bij leggen!\r\n\r\n@BlackTiger, dit vat ik niet helemaal, een switch werkt toch ook als je die aansluit op het modem en er een 4tal pc\'s op aansluit, dan krijgen die pc\'s toch ook allemaal (dezelfde) ip adres, dus of je nu een pc of een router aansluit moet dan toch niet uitmaken, of zie ik dat helemaal verkeerd???\r\n\r\nHet is iig geen modem/router, de HDontvanger hoeft niet in het netwerk, die heeft alleen af en toe wat internet nodig (1 of 2 keer per week).\r\n\r\nEen andere oplossing en ook een duurdere oplossing is om er een router bij te plaatsen dus als het met die switch niet kan??\r\n\r\nGrtz,\r\nRobert aka Rinker
Link naar reactie
Een router na het modem deelt interne ip adressen uit aan je devices in het netwerk. \nHang je daar in de plaats een switch dan krijgt geen enkel apparaat in je netwerk nog een intern IP adres.\n\nEen router \"routeert\" het verkeer. Een switch geeft alleen maar door. \n\nOverigens hoef je maar 1 kabeltje naar de nieuwe locatie van je router te leggen. De switch zet je dan op de plaats waar nu de router staat.\n\nNiek
Link naar reactie
Ja natuurlijk, de switch komt op de plaats waar nu de router staat!\r\n\r\nGeeft deze opstelling geen problemen met gamen, met name gamen online in hetzelfde spel?\r\n\r\nOndanks dat dan de switch nu tussen de pc\'s(3), laptops(3), tablets(2), mediaspeler en een aantal telefoons en de router zit krijgt ieder nog steeds zijn interne ip adres van de router?\r\n\r\n\r\nEnige nadeel van deze opstelling is is dat waar de router nu staat ik een perfecte wifi verbinding hebt door het hele huis, zelfs in de achtertuin, op het nieuwe plekje wordt dat een stuk minder........\r\n\r\n\r\nGrtz,\r\nRobert aka Rinker
Link naar reactie
[QUOTE=Rinker;633496]Ja natuurlijk, de switch komt op de plaats waar nu de router staat!\n\nGeeft deze opstelling geen problemen met gamen, met name gamen online in hetzelfde spel?\n\nOndanks dat dan de switch nu tussen de pc\'s(3), laptops(3), tablets(2), mediaspeler en een aantal telefoons en de router zit krijgt ieder nog steeds zijn interne ip adres van de router?\n\n\nr[/QUOTE]\n\nWaar alles staat maakt helemaal niks uit ,,zolang de kabel van het modem maar ALLEEN naar de router gaat ,en van de router kan er een kabel naar de switch !!!
Link naar reactie
[QUOTE=Rinker;633496]\r\nOndanks dat dan de switch nu tussen de pc\'s(3), laptops(3), tablets(2), mediaspeler en een aantal telefoons en de router zit krijgt ieder nog steeds zijn interne ip adres van de router?\r\n\r\nEnige nadeel van deze opstelling is is dat waar de router nu staat ik een perfecte wifi verbinding hebt door het hele huis, zelfs in de achtertuin, op het nieuwe plekje wordt dat een stuk minder........\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nZolang je switch na je router komt geeft dat geen problemen. De router blijft ip adressen uitdelen. \r\nJa inderdaad de locatie van de router die het draadloze signaal uitzend is wel belangrijk. \r\nAls dat echt problemen geeft kan je denken een een extra accespoint aan de switch (zijnde de oude locatie van de router. \r\nMaar ik kan niet in de portemonnee kijken natuurlijk.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
[quote]dan krijgen die pc\'s toch ook allemaal (dezelfde) ip adres, dus of je nu een pc of een router aansluit moet dan toch niet uitmaken, of zie ik dat helemaal verkeerd???[/quote]\r\nJa dat zie je inderdaad verkeerd. Een switch deelt namelijk geen ip adressen uit. Zie ook de antwoorden van de anderen.\r\n\r\nJe schrijft dat je modem een modem is en geen modem/router.\r\nEen echt modem deelt maar 1 ip adres uit en dat is een extern ip adres wat je van je provider krijgt.\r\nEen switch kan hier niet meer ip\'s van maken. Een router wel, die neemt dat externe ip adres en deelt dan op zijn LAN poorten interne ip adressen uit (bijv. 192.168.1.10 etc.), die zijn ook op internet niet te zien, je externe ip adres wel.\r\n\r\nDus zie wat Niekie en met name ook Animal zegt, de plek maakt niets uit, maar de kabel van het modem moet eerst naar de router en van de router uit kun je en kabel naar de switch leggen.
Link naar reactie
Ja ok, ik snap dat een switch geen ip adressen uitdeelt, maar ik was van mening dat een switch de eerste keer de data naar alle poorten stuurde en daarna met de mac adressen werkten van de aangesloten aparaten, vandaar mijn eerste voorstel!\r\n\r\nMaar iedereen bedankt, het is me nu wel duidelijk!\r\n\r\nEr komt een switch op de plaats van de router en de router verplaats ik naar het modem, dan hoef ik maar 1 kort kabeltje te leggen.\r\n\r\nDe media speler gaat ook over wifi naar het netwerk (totaal geen probleem trouwens) en kan ik dan in de toekomst ook met een andere switch bij de HDontvanger aansluiten zodat die ook bekabeld is!\r\n\r\nNogmaals bedankt!\r\n\r\nGrtz,\r\nRobert aka Rinker
Link naar reactie
Ja dat klopt Niekie30, maar die kabel bedoel ik niet, er moet nu een nieuwe kabel komen van de router naar de HDontvanger (daar ging het allemaal om), en nu de router is verplaatst lukt een kort kabeltje wel!\r\n\r\nOndertussen alles geinstalleerd en werkt perfect, zoals verwacht is de wifi in de achtertuin minder geworden maar verder in het hele huis nog prima!\r\n\r\nBinnenkort nog een switch bij de HDontvanger plaatsen dan kan de mediaspeler ook via die ene kabel!\r\n\r\nGrtz,\r\nRobert aka Rinker
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...