Ga naar inhoud

Traag netwerk bij streamen mkv


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Bij het streamen van hd films (mkv) Krijg ik alleen maar stotterend beeld op de tv.\r\nEerst even vertellen wat voor hardware ik heb.\r\nIk heb films op mijn laptop staan die ik draadloos zend naar mijn Cisco (ziggo) router .\r\nVandaar ga ik bekabeld naar een ac ryan media player en deze is via hdmi op de tv aangesloten.\r\nDeze kaart zit in de laptop (802.11n Wireless LAN Card)\r\n\r\nGewone films gaan goed maar hd niet. Ik denk zelf aan de cisco wifi verbining\r\nEn overweeg om een nieuwe router te halen. Tips zijn welkom. (zeer groot bereik nodig.\r\nmaar niet voor het streamen)\r\n\r\n[url]http://www.speedtest.net/result/2497862652.png[/url]
Link naar reactie
Mogelijk is je draadloos niet snel genoeg. Begin eerst eens met een volledig bekabelde verbinding om te zien of het dan wel goed gaat.\n\nMaken er nog meer draadloze apparaten gebruik van het netwerk op het moment dat je een film probeert te streamen? Zo ja, dan moet je weten dat de beschikbare draadloze snelheid verdeeld wordt over alle apparaten. In dat geval kan het zomaar dat er niet genoeg draadloze bandbreedte over blijft.\n\nSpeedtest is niet relevant hier, er gaat niks over internet.
Link naar reactie
In alle gevallen is de snelheid van een draadloze internet verbinding trager dan een bekabelde (kun je zelf testen met een netwerkkabel en zonder aan je laptop) een speedtest snelheidstest heeft geen zin of je moet je router op kunnen geven als server in het test programma wat wel werkt is [URL=\"http://computertotaal.nl/software/21167-snelheid-testen.html\"]dit programma[/URL] daar kun je dus wel je eigen netwerk mee testen.\nBuiten het testen, HD mkv opnames vragen nog al wat bandbreedte dus mogen er geen andere apparaten gebruikmaken van een 100 Mb netwerk als je deze streamt en dan nog. het is beter dit soort bestanden via een bekabeld netwerk af te spelen of met een goede externe mediaplayer.
Link naar reactie
[QUOTE=Desperado;633226]:(:rolleyes::-*:confused:[/QUOTE]\r\n\r\nJe kunt wel de snelheid van je internetverbinding meten, maar dat zegt nog niks over de snelheid van je draadloos. Of ja, het zegt dat je draadloos netwerk [I]in ieder geval[/I] zo snel is als de gegeven waarden. Maar het kan best eens veel sneller zijn, maar eventueel nog steeds te traag voor streaming video.\r\n\r\n[QUOTE]Ik heb iets gevonden.\r\nMijn netwerk kaart ondersteunt wel de n router maar dit was helaas niet aangevinkt.\r\nNu haal ik dubbele snelheid met downloaden en ook tot op heden nog geen stotterend beeld ontdekt met mkv bestanden. Heel hartelijk dank voor het meedenken. ik waardeer dit ontzettend. [/QUOTE]\r\nGoede vondst! Mooi dat het werkt en goed dat je even laat weten wat de oplossing was.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...