Ga naar inhoud

laptop draadloos krijgen


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik wil eindelijk eens van die vreselijke USB-stekker af; we struikelen erover! Alleen.. Wanneer ik een poging tot draadloos wil doen, dan vraagt hij de pincode van de router. Maar daar staan 3 series, allen met letters ertussen! Serienummer en zo, nergens de vermelding dat het een pincode is. Ook krijg ik de melding dat de pincode op het scherm staat. Sinds wanneer heeft een router een scherm?? :confused: En heb ik een adapter nodig of zoiets? We hebben een pc die bij de ingang van het signaal staat (ook voor de tv, met zo\'n adapter die er wel eens uit valt), dus die hoeft niet per sé draadloos, Degene die aan de laptop zit, wil altijd in de huiskamer blijven, tot zo\'n 4 meter van de desktop af. We hebben kabelinternet. Hoe moet ik dat organiseren?
Link naar reactie
Als het goed is heb je een modem/router van je kabelaanbieder.\nAls het een wifi router is staat er een SSID en daaronder een key\nZoek in beschikbare netwerken jouw router op met dat SSID wat achter op staat\nklik op verbinding maken en vink automatisch verbinding maken aan\ndan vraagt jouw computer om de key ofwel sleutel en daar voor je de key wat op jouw router staat in en dan moet de computer als het goed is verbinding hebben.\nHet kan zijn dat je netwerkadapter nog aangezet moet worden met een knopje ergens op de behuizing of middels een Fn-toets dwz De Fn toets en tegelijk een toets met een blauwe antenne erop ( bij mijn ACER is dat Fn+F3)\nAls je een thuisnetwerk wil maken vraag dat hier dan nog eens dan kunnen we je daar ook mee helpen
Link naar reactie
  • 4 weken later...
[QUOTE=p-a-n-g;632806]\r\nHet kan zijn dat je netwerkadapter nog aangezet moet worden met een knopje ergens op de behuizing of middels een Fn-toets dwz De Fn toets en tegelijk een toets met een blauwe antenne erop ( bij mijn ACER is dat Fn+F3)\r\nAls je een thuisnetwerk wil maken vraag dat hier dan nog eens dan kunnen we je daar ook mee helpen[/QUOTE]\r\n\r\nIk heb alle cijfertjes op de router geprobeerd, en niks doet het. Hij heeft het over een pincode die ik moet invullen, maar er staat nergens een pincode op mijn router. Alleen een Mac adress, serial nr, en een model nr. De beveiligingssleutel die mijn dochter heeft aangemaakt werkt ook niet. Het kan niet langer zijn dan 8 tekens, sommigen op de router zijn langer. Alleen de tablet werkt.\r\nAls ik op die Fn + F3 klik, dan zie ik een raar tekentje met een kruis rechtsonder oplichten, net zoiets als bij de aansluiting met de elektriciteit gebeurt met het tekentje van de batterij. Ik heb nl ook een Acer. Er gaat niks aan. Maar misschien komt dat omdat hij nu weer aan de usb-kabel hangt. *zucht diep*
Link naar reactie
Oooo wij wisten niet dat jouw dochter al een netwerknaam en sleutel aangemaakt had. jij moet dan exact de gegevens van die tablet invoeren want die zit nl op het netwerk dus met die gegevens moet jouw laptop ook in het netwerk kunnen komen\nDenk er aan dat de beveiliginscode van je dochter hoofdlettergevoelig is. heb je wel het goede netwerk? en niet toevallig die van de buren ofzo?
Link naar reactie
Vraagt de laptop om een \"pincode\"? Of om een \"netwerksleutel\"?\n\nIn het geval er om een pincode gevraagd wordt, kan je daar onder kiezen om te kiezen om een netwerksleutel in te voeren. \nEn nogmaals: Achterop/onderop de Sitecom staat de SSID= de netwerknaam. \nDaaronder staat de netwerksleutel.\nIk heb er deze week nog één geïnstalleerd bij iemand, was 2 minuten werk. \n\nNiek
Link naar reactie
Zijn dochter heeft blijkbaar een netwerk aangemaakt en misschien zelf een sleutel bedacht, dat is me niet duidelijk.\nJohannes kun je even op een rijtje zetten wat er allemaal gebeurt is? wij zijn geen helderzienden en moeten weten of de router nog in de fabrieksstand staat of dat er een eigen netwerknaam/ sleutel aangemaakt is.
Link naar reactie
Het is een mevrouw p-a-n-g, maar er zijn wel een paar topics meer waar dit probleem van haar is besproken. Helaas reageert ze niet altijd terug, of komt met een nieuw probleem in het zelfde topic. Of weer een nieuw topic over hetzelfde probleem.\n\nIk zelfs aangeboden om me een pbtje te sturen om haar telefonisch verder te helpen. \n\nBij die Sitecoms staat alles op de onderzijde router. Het ding is \"Out of the Box\" beveiligd. Die ik van de week deed, was er een met 24 en 5.0 Ghz netwerk. \n\nNiek
Link naar reactie
Ok Niekie, we wachten even af wat er allemaal al met die router gebeurt is of juist niet gebeurt is. Dan kunnen we Johannes misschien verder helpen als ze dat tenminste wil. Sorry mevr. Johannes dat ik je voor een man uitschold maar ook op dat gebied ben ik geen helderziende en bij Johannes verwacht ik eigenlijk een man te zien.
Link naar reactie
[QUOTE=p-a-n-g;635101]Ok Niekie, we wachten even af wat er allemaal al met die router gebeurt is of juist niet gebeurt is. Dan kunnen we Johannes misschien verder helpen als ze dat tenminste wil. Sorry mevr. Johannes dat ik je voor een man uitschold maar ook op dat gebied ben ik geen helderziende en bij Johannes verwacht ik eigenlijk een man te zien.[/QUOTE]\r\n\r\nNee, sorry, het is mijn opa. Ik had een feministische bui toen ik die gebruikersnaam aanmaakte. Als vrouw word je toch niet voor vol aangezien. Vandaar. :x Probleem is dat mijn man niks van computers wil weten en de dochter die de router heeft neergezet is het huis uit. :(\r\n\r\nIk zie allerlei nummertjes onder die router staan, maar wat is wat?:confused: De installatie vraagt om een PINCODE, maar die staat nergens, mag niet langer dan 8 tekens zijn, maar er staat op de router een streepje tussen 2 paren cijfers. Is dat dan de pincode??:confused: Dochter heeft wel 2 beveiligingssleutels genoteerd, maar welke is nou de juiste? :confused: Tevens een routerwachtwoord, maar eronder staat het wachtwoord met maar 1 hoofdletter. :confused: Ik heb alles geprobeerd, niks helpt. Ik kwam even verder met 1 van die 2 cijferparen, maar toen vroeg hij om een WACHTWOORDZIN! Maar welke wachtwoordzin??:confused: of beveiligingssleutel?? :confused: Heb ik die al ergens? Waar?? Of moet ik die ter plekke verzinnen?? Dat staat er niet bij!! Het is allemaal zó onduidelijk?? Als je om een pincode vraagt, dan moet er ook \'pincode\' onder die router staan!!!!:x En zeg waar die wachtwoordzin is gemaakt of dat hij nu verzonnen dient te worden.\r\nHet gaat om een Vista laptop. En ja, ik vergeet wel eens dat ik ergens al iets gepost heb. Vrouwen en multitasken, dat kennen jullie toch wel?? Onder de laptop staan ook nog wat cijfers. Heb ik die ook nog nodig? Zo, volgens mij heb ik alles wel vermeld hier.
Link naar reactie
Kon het niet laten: Is dit jou router?: \n\n[QUOTE]Bovenop staat Cisco en onderop staat Linksys. Model no WRT54G2V1. Mijn dochter heeft hem gewoon in de winkel gekocht hoor. Dan een serial no met streepjescode, een mac adress met streepjescode en een streepjescode zonder woord erboven. [/QUOTE]\n\nIk ga er vanavond verder mee.
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;635268]Kon het niet laten: Is dit jouW router?: \n.[/QUOTE]\n\nVraagje: Bij mijn provider weten ze het niet, dus ik moet bij Linksys zijn. Maar wanneer ik bij Linksys google, zoals mijn provider adviseert, dan krijg ik als ik \'Linksys pincode\' ingoogle, juist alleen eventuele opties over wachtwoorden! Maar er is toch een verschil tussen een wachtwoord en een pincode?? Ik moet een PINCODE hebben van mijn router!! En ja, dat is mijn type router: de Linksys WRT54G2.\n\nKennelijk is het geen WiFi-router, want ik zie nergens een SSID, klopt dat? Maar wat vul ik dan in??
Link naar reactie
Ik zie dat er een cd bij zit!!!!!\n\nPlaats die cd in je laptop en volg de instructies eens heel rustig op!!!!\n\nKies voor \"Go Wireless \" in het menu als dat mogelijk is.\n\n[QUOTE]Als beveiliging is ingeschakeld, wordt u om een wachtwoord gevraagd\n\n(Het wachtwoord, ook wel netwerkbeveiligingssleutel genoemd, is\nopgeslagen in het bestand Linksys.txt op uw bureaublad.\n\nDubbelklik op het bestand om het te openen\n\n[/QUOTE]\n\nDus vanaf blz. 31 van deze handleiding: [url]http://downloads.linksys.com/downloads/quickinstall/WRNM-EU_V10_QI_NC-WEB,0.pdf[/url] \n\nNiek
Link naar reactie
die code is meestal WEP sleutel ofwel de WPA-PSK sleutel.\r\n\r\nMaar de WEP-sleutel is een personaliseerbaar wifi sleutel.\r\n\r\nWPA-PSK sleutel is een standaard sleutel die meestal origineel op de modem vanachter op de sticker te zien is.\r\n\r\nde router benaming(SSID) je kan ze zoeken door draadloos netwerk te zoeken via jou laptop.\r\n\r\neerst verbinding maken en dan beveiligingsleutel invoeren.\r\nlet op beveiligingssleutel is hoofdletter gevoelig.\r\n\r\ndan zou de verbinding gesmeerd lopen. ;-)
Link naar reactie
Ook de WPA-PSK kun je zelf instellen, de standaard key is bedoelt om snel, na aanschaf van de router, je apparaten op de router te kunnen aansluiten en voor mensen die denken geen verstand van computers te hebben. Ik verander de standaard key altijd, domweg omdat ik dan een key heb die ik uit mijn hoofd weet en snel en probleemloos andere apparaten kan aansluiten zonder eerst op de router te hoeven kijken wat die key ook al weer was.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...