Ga naar inhoud

Gaming PC samenstellen met budget van €1000,-


Aanbevolen berichten

Ik ben nieuw met het bouwen van computers met individuele componenten, dus er bestaat een kans dat mijn vraag niet volledig klopt. In ieder geval, ik heb een budget van €1000,- en ik wil graag weten wat voor mij de beste manier is om een computer samen te stellen, en waar ik vooral rekening mee moet houden.\r\n\r\nMijn budget is een streven, maar het mag duurder worden als dit nodig is, als het maar \"reëel\" blijft. Ideeën zijn altijd welkom en ik zou dit zeer op prijs stellen!\r\n\r\n\r\nMijn idee was een combinatie van de volgende componenten:\r\n[LIST]\r\n[*]Motherboard: Een tekort aan inzicht aan mijn kant, dus geen voorkeur\r\n[*]CPU: Intel Core i5 / i7\r\n[*]GPU: Nvidia (genoeg om moderne games op hoge grafische kwaliteit te draaien)\r\n[*]Memory: 8 GB DDR3\r\n[*]Hard Drive: SSD 32-64 GB voor Windows + Programma\'s. 1-2 TB voor Steam + Downloads\r\n[*]Optical Drive: DVD Drive, een tweede Blu-Ray drive is gewenst, maar optioneel\r\n[*]Case: Geen voorkeur, maar het oog moet natuurlijk wat hebben\r\n[*]PSU: Een stille maar goede ventilator\r\n[*]Power Supply: Geen idee, een tekort aan inzicht aan mijn kant.\r\n[*]OS: Windows 7\r\n[/LIST]\r\nExtra\'s:\r\n[LIST]\r\n[*]Draadloos internet\r\n[*]HDMI x 2 (voor twee beeldschermen)\r\n[/LIST]\r\n\r\n\r\nIk zou graag willen weten waar ik rekening mee moet houden, of het reëel is wat mijn wensen zijn of dat ik bijvoorbeeld zou moeten importeren om kosten te drukken.\r\n\r\nMocht je nog meer informatie van me nodig hebben of vragen hebben, laat het me gerust weten! Alvast bedankt voor alle antwoorden!
Link naar reactie
Een paar dingen die me hierin opvallen, en waar ik over zou nadenken:\n\n[LIST]\n[*]CPU - Ik zou geen i7 pakken. Voor gaming voegt dat eigenlijk niets toe, maar er zijn genoeg games die hyperthreading niet leuk vinden en ook echt langzamer werken als dat aan staat. Een snelle i5 is snel genoeg en scheelt je euro\'s, die je dan in andere onderdelen kan stoppen.\n[*]GPU - Is er een reden dat je een Nvidia kaart wilt? Radeon kaarten leveren meestal meer prestaties voor hetzelfde geld. De enige optie die je dan niet hebt is PhysX, maar er zijn niet veel games die dat gebruiken.\n[*]SSD - Groter. 64 GB klinkt groot, maar als je daar Windows op zet, zit hij al half vol. Een paar programma\'s erbij en je komt daar al heel snel ruimte tekort.\n[*]PSU - is de afkorting van Power Supply Unit, oftewel de voeding. Ik vermoed dat je hier eigenlijk de koeler bedoelt. Voor voeding, ik zou minstens een 500 Watt voeding aanraden, afhankelijk van de rest van je hardware. Als je een high-end videokaart pakt dan is 600 Watt geen overbodige luxe.\n[/LIST]\nIk zou ook eens bij Tweakers.net gaan kijken, en dan zoeken op \"Best Buy Guide\". Die doen om de zoveel maanden een item met een aantal systemen op een budget, waaronder een game-systeem. Daar kun je ook een hoop van opsteken.
Link naar reactie
Super, bedankt voor het antwoord!Je uitleg over de CPU komt zeker van pas en zal ook flink het budget tegemoet komen. Het enige wat mij totaal niet duidelijk is is welk moederbord ik moet hebben en hoe ik bepaald welke ik nodig heb. Hetzelfde geldt voor de PSU, hoe bepaal ik hoeveel watt ik nodig heb?\r\n\r\nIk vind het belangrijk dat er niet teveel geluid uit de kast komt en ook wil ik natuurlijk niet dat er een flinke kortsluiting de helft van de componenten sloopt.
Link naar reactie
Heb even gekeken wat er allemaal mogelijk is voor 1000 euro en hierbij een voorbeeldje (incl. assemblage):\r\n[url]https://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/78205[/url]\r\n\r\nKeuze van componenten is ook enigszins afhankelijk of je ooit voor een opstelling gaat met twee videokaarten. Bij dit opzetje is daar niet rekening mee gehouden (voordelig moederbord met Z77 chipset en 530W voeding). Bij de Silencio behuizing is extra gelet op geluiddemping.
Link naar reactie
Daar kom ik al heel ver mee, waarvoor bedankt! Ik heb alles genoteerd. Mijn vraag alleen, hoeveel speling heb ik met deze opzet? Zou ik nog een videokaart kunnen veranderen (ook later, bij vernieuwing / Nvidia), en waar moet ik dan op letten? Ook wil ik graag twee beeldschermen laten werken, waarvoor twee HDMI porten nodig zijn, bij deze opzet heb ik er maar één gevonden.\r\n\r\nDat is het laatste wat ik moet weten. :)
Link naar reactie
[QUOTE=Vragensteller007;632142]Mijn vraag alleen, hoeveel speling heb ik met deze opzet? Zou ik nog een videokaart kunnen veranderen (ook later, bij vernieuwing / Nvidia), en waar moet ik dan op letten?[/QUOTE]Het is te verwachten dat als je over twee/drie jaar de videokaart zou willen vervangen door een krachtigere, dat videokaarten dan weer krachtiger geworden zijn maar ook energiezuiniger. Dus dat kan dan zonder meer.\r\n[QUOTE=Vragensteller007;632142]Ook wil ik graag twee beeldschermen laten werken, waarvoor twee HDMI porten nodig zijn, bij deze opzet heb ik er maar één gevonden.[/QUOTE]Die videokaart in het opzetje heeft idd. maar 1x HDMI, maar ook 2x Display Port. En met een \"Display Port to HDMI\" adapter kun je van een Display Port nog een HDMI aansluiting maken. Of kijk anders zelf even naar een videokaart waar standaard al 2 x HDMI op zit, ATi Radeon HD7870 of nVidia GeForce GTX 660.
Link naar reactie
[QUOTE=Vragensteller007;632159]En het moederbord en de andere componenten ondersteunen nieuwere videokaarten die - bijvoorbeeld - over drie jaar uitgebracht worden, dus plug-and-play?[/QUOTE]\n\nDoorgaans wel, al moet je dan even kijken naar de extra aansluitingen voor de stroom - het kan zijn dat er meer of minder van zijn. Bovendien is het altijd raadzaam om, bij een videokaartwissel, de drivers opnieuw te installeren. Dat is sowieso niet te vermijden als je van fabrikant wisselt (Nvidia vs AMD).
Link naar reactie
  • 6 maanden later...
  • 1 maand later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...