Ga naar inhoud

geluid laptop doet het niet meer


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Beste, betreft laptop IBM Thinkpad a31 , soundmax digital audio , heb gecheckt op configuratiescherm bij geluiden en ook bij systeembeheer/ apparaatbeheer. Alles lijkt goed , ik heb helaas geen geluid. Recentelijk heb ik extra geheugen bijgeplaatst en zo rond die tijd is het probleem er. Omwisselen naar oude situatie lees > minder sdramgeheugen helpt ook niet. Kan ik wat met hijackthis of driverschek? Wie heeft raad. \r\ngroeten Don
Link naar reactie
HijackThis is voor als je malware vermoed, en ik zie niet hoe je daarmee een geluidsprobleem oplost.\nDrivercheck is een 3th party software voor iets wat je toch veel beter (overzichtelijker en veiliger) met de hand kan doen, namelijk bij IBM op de site naar de laatste driver voor je Soundmax geluidsadapter zoeken.\n\nMisschien kan je met het \'Diagnostisch hulpprogramma voor DirectX\' je geluid eens testen. Staat ergens in je systeemwerkset (denk ik) of anders als volgt te vinden (XP):\n[B]%windir%\\system32\\dxdiag.exe[/B]\nPlak dat maar in een box om opdrachten te starten.
Link naar reactie
[quote]heb gecheckt op configuratiescherm bij geluiden en ook bij systeembeheer/ apparaatbeheer. Alles lijkt goed [/quote]\r\nKijk eens in het configuratiescherm bij Geluiden en audioapparaten, dus daar waar je kunt instellen welke apparaten gebruikt mogen worden, of daar alles goed staat.\r\nAldaar onder het tabblad geluiden, kun je ook het geluidsschema instellen. Onderaan kun je dan een geluid selecteren (ik kies altijd voor windows starten omdat die lekker lang duurt) en je klikt dan daarnaast op het pijltje om af te spelen.\r\nHeb je dan wel geluid of in dat geval ook niet?\r\n\r\nStaat in de volumeregeling alles goed?\r\nHeb je voor de zekerheid de Soundmax wizard nog eens doorlopen?\r\n\r\nEdit: Ah ik was tegelijk met Erik aan het typen maar was iets later met posten.\r\nGeen probleem, dan heb je al weer meer tips.:)
Link naar reactie
Nog niet opgelost .\r\nIk heb bij start/uitvoeren dxdiag gedaan . Bij geluid en dan onderaan bij opmerkingen staat een foutmelding > fout bij stap 19 HRESULT 0x00000000. \r\n Heb ook soundmax wizard gedaan : alle meldingen zijn bij soundmaxwizard correct\r\n Heb ook driver wizards van diverse aanbieders gedownload die geven 19 of 20 hits op van verouderde drivers en vragen 20 tot 30 euro voor de update ervan. Vooralsnog wil ik het zonder betaalpakket proberen op te lossen.\r\n Kan ik een beetje hulp krijgen van jullie op de site IBM.nl voor het ophalen van de soundmaxdriver. Mijn Engels is niet zo goed.en vind het een draak van een site.\r\nHet geluid is voor mij belangrijk voor muziek en spelletjes multiplayer online.\r\nHelaas heb ik geen XPcdrom. Laptop heeft legale versie XP professional servicepack3. IBMThinkpad A31.).\r\nBedankt alvast voor alle genomen moeite .\r\nGroeten Don.
Link naar reactie
Vóór die pagina die Desperado toont heb je nog de selectie van \'Laptops & tablets\', die rij plaatjes dus.\r\n\r\nAls je ons het nummer onderaan de laptop geeft dan kunnen we de weg naar die pagina (of een directe link als de site van Lenovo dat toestaat) voor je neerleggen.\r\nOm dit gaat het, misschien lukt het je zelf ook:\r\n[ATTACH]17339[/ATTACH]
Link naar reactie
IBM Thinkpad a31 , laptop/type is 2652 P3G S/N PMTZB 03/06 . Bij lenovo.com kan ik kiezen bij all models uit KXK of Y11 welke moet ik hebben en dan heb ik bij alletwee de keuze uit een audiodriver geschikt voor windows98 of NT 4.0 . Kan ik 1 van deze gebruiken of niet ik heb immers XP. \r\nIk had geen herstelpunt op deze laptop nu wel maar te laat heh .
Link naar reactie
Als je daar [B]2652 P3G[/B] invult heb je de downloadpagina met één klik.\n\nProbeer dit eens even, misschien wordt je wijs uit de driverversie, en kan je daaraan zien of je soms al een nieuwere hebt, of dat je de NT 4 of Windows 98 driver hebt.\n[url]http://support.lenovo.com/en_US/downloads/detail.page?DocID=HT074344[/url]\nHet zal wel om de NT 4 versie gaan.
Link naar reactie
Staat in apparaatbeheer een vraagteken bij audio \r\n\r\n En ik zie het volgende als ik bij selectie 2652 invul \r\n en dan op R31 klik .\r\n\r\n Het plaatje hieronder \r\n\r\n [ATTACH]17344[/ATTACH]\r\n\r\n\r\n Ik zou daar die driver gewoon proberen \r\n\r\n aan de rechterkant wel zelf even opzoeken zie de downloads staan
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;631347]Vóór die pagina die Desperado toont heb je nog de selectie van \'Laptops & tablets\', die rij plaatjes dus.\r\n\r\nAls je ons het nummer onderaan de laptop geeft dan kunnen we de weg naar die pagina (of een directe link als de site van Lenovo dat toestaat) voor je neerleggen.\r\nOm dit gaat het, misschien lukt het je zelf ook:\r\n[ATTACH]17339[/ATTACH][/QUOTE]\r\n\r\nErik\r\n\r\n\r\nHij heeft de audio driver voor XP nodig let daar even op. die anderen zullen vermoedelijk niet werken.
Link naar reactie
Ik zou toch bij die A31 blijven....\n\n@dcmleijnse:\nheb je nog een driverdisk van bij de aankoop ?\n\nB.t.w., ik zou bij twijfel nog even wachten met die driver. Ik lees namelijk meerdere van dit probleem met dezelfde melding, en updaten van de driver hielp niet.\nIk zoek nog even.\n\nDeze melding van dxdiag:\n\"fout bij stap 19 HRESULT 0x00000000\"\nbetekent alleen dat je een keer \'[I]Nee[/I]\' hebt geantwoord op een vraag of je bij de test geluid hoorde. Het heeft niet echt iets te melden dus.
Link naar reactie
[QUOTE=Desperado;631488]Staat in apparaatbeheer een vraagteken bij audio \r\n\r\n En ik zie het volgende als ik bij selectie 2652 invul \r\n en dan op R31 klik .\r\n\r\n Het plaatje hieronder \r\n\r\n [ATTACH]17344[/ATTACH]\r\n\r\n\r\n Ik zou daar die driver gewoon proberen \r\n\r\n aan de rechterkant wel zelf even opzoeken zie de downloads staan[/QUOTE]\r\n\r\nIn apparaatbeheheer / audio staan geen vraagteken(s)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...