Ga naar inhoud

[advies] thuisnetwerk opstarten/aanleggen


Anoniem2

Aanbevolen berichten

  • Reacties 73
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Tja, show je meterkast was volgens mij niet helemaal de bedoeling van dit topic, en dan staat m\'n server er niet eens op!!\r\n\r\nMaar op speciaal verzoek toch maar een camera [U]met[/U] flits gebruikt.\r\n\r\nDe planning is dat e.e.a. medio mei (maar kan ook november worden) klaar is, als dit topic dan nog actief is zal ik een nieuwe foto plaatsen.\r\n\r\nM.v.g. Niels
Link naar reactie
Ja je schreef daar al over inderdaad. Mij maakt het niet uit of je de ledjes en poortjes wel of niet aan dezelfde kant wilt hebben. Ik was ook niet degene die zich afvroeg in dat andere topic, waarom je dat op die manier wilde hebben.:)\r\n\r\nMaar voor een dergelijke opstelling is het wel handig, hoef je niet met je hand achterom als je een kabel effe wilt uittrekken ofzo.
Link naar reactie
Even on-topic:\r\n\r\n[QUOTE=zjwaemke;631335]\r\n\r\nMaar feit is toch hoe minder switches, des te sneller en stabieler alles is?[/QUOTE]\r\n\r\nKlopt, maar 24poorts past niet in 10inch, tevens komen alle pc\'s en server wel op 1 switch, de mediaplayers e.d. komen op een andere. Als ik dan iets van de server afspeel heb ik alleen een beetje upstream vanaf de andere switch maar dat zal de onderlinge snelheid van de pc\'s niet beinvloeden vermoed ik, die \"gebruiken\" de switch toch grotendeels voor het internet.\r\n\r\nM.v.g. Niels
Link naar reactie
[QUOTE=zjwaemke;631409]@Niels: mooie foto van je kast :D\r\nHoe breed is die kast? Zou ik daar ook een NAS inkrijgen??\r\n\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nDit is \'t kastje waar je zelf een link van plaatste!\r\nAfmetingen gemonteerd (BxDxH): 280x310x241 mm\r\n\r\n1 maat groter voor maar een paar euro meer:\r\nAfmetingen gemonteerd (BxDxH): 280x310x330 mm.\r\n\r\nIk heb echter maar ruimte voor een hoogte van ~ 300 mm.\r\n\r\nM.v.g. Niels
Link naar reactie
Voor wat ik er van weet en lees in andere fora is de 3220T \"overkill\". \nTevens is de T versie duurder maar gebruikt idle net zoveel als de niet T versie, welke wel weer hoger geklokt is als je \'m op z\'n staart trapt. Aangezien een server 99% van de tijd veelal niets staat te doen heeft de T versie geen meerwaarde m.b.t. gebruik. Verder staat er op Tweakers.net (als ik hier niet voor mag \"adverteren\" laat \'t dan even weten) een aantal topics waar dit verder en tot in detail staat uitgelegd.\n\nM.v.g. Niels
Link naar reactie
[QUOTE=Niels68;631445]Voor wat ik er van weet en lees in andere fora is de 3220T \"overkill\". \r\nTevens is de T versie duurder maar gebruikt idle net zoveel als de niet T versie, welke wel weer hoger geklokt is als je \'m op z\'n staart trapt. Aangezien een server 99% van de tijd veelal niets staat te doen heeft de T versie geen meerwaarde m.b.t. gebruik. Verder staat er op Tweakers.net (als ik hier niet voor mag \"adverteren\" laat \'t dan even weten) een aantal topics waar dit verder en tot in detail staat uitgelegd.\r\n\r\nM.v.g. Niels[/QUOTE]\r\n\r\nhet gaat eigenlijk meer of het zelf een servertje in elkaar zetten echte meerwaarde heeft tov een NAS. Daar heb ik geen flauw idee van. Zou jij ook voor de NAS gaan?
Link naar reactie
Het ligt er aan wat je er mee wilt doen, zoals Niels zegt \"speelmogelijkheden\".\r\nIk had vroeger een server, maar het eet toch wat meer stroom, maakt toch iets meer lawaai en heeft wat meer processorkracht. Maar wat doe je ermee?\r\nAls het alleen voor opslag is en misschien wat web en ftp zou ik zelf gewoon voor een NAS gaan.\r\n\r\nBij ons staat bijv. een Qnap TS212, die liggen momenteel overal voor ongeveer 155 euro. Ze zijn in prijs gezakt en met deze prijs dus een stuk goedkoper dan het bijna gelijkwaardige Synology equivalent.\r\nZit je zonder harddisks al gelijk meer dan 100 euro goedkoper dan die server.\r\nVoor rond de 100 euro heb je dan al 1 harddisk. Duw er nog eentje bij en draai in raid 1 en dan zit je toch ook behoorlijk safe, toch?
Link naar reactie
Een belangrijke tip welke ik je nog wel wil geven:\n\nStort je eerst op de verbouwing!! \n\nKabels trekken hoort daarbij maar patchpannels aansluiten, servers bouwen kost tijd, geld en, ook heel belangrijk, tijd (of had ik dat al gemeld). \n\nIk weet niet hoe jouw verbouw ervaringen en planning is maar je mag aannemen dat je in zo\'n proces vaak wel wat onvoorzien tegenkomt. \n\nEen knappe meterkast inclusief server is leuk voor later, een lekkend dakraam (bijvoorbeeld) heeft prioriteit m.i..\n\nM.v.g. Niels
Link naar reactie
[QUOTE=Niels68;631448]Ik heb een server, vooral vanwege de \"speelmogelijkheden\", met iets meer processorkracht dan de gemiddelde smartphone;)\n\nM.v.g. Niels[/QUOTE]\n\nWaar moet ik dan aan denken?\nIk wil mijn Nas eigenlijk alleen maar gebruiken voor data opslag en de mogelijkheden om films te streamen naar de tv\'s. Verder wil ik direct met de Nas kunnen downloaden zonder tussenkomst van een pc. En bij bestanden overzetten met ik wel een beetje snelheid kunnen halen. Idem met downloaden. \nHeeft voor deze bedoelingen een servertje meer nut?\n\n[B][/B][QUOTE=Niels68;631496]Een belangrijke tip welke ik je nog wel wil geven:\n\nStort je eerst op de verbouwing!! \n\nKabels trekken hoort daarbij maar patchpannels aansluiten, servers bouwen kost tijd, geld en, ook heel belangrijk, tijd (of had ik dat al gemeld). \n\nIk weet niet hoe jouw verbouw ervaringen en planning is maar je mag aannemen dat je in zo\'n proces vaak wel wat onvoorzien tegenkomt. \n\nEen knappe meterkast inclusief server is leuk voor later, een lekkend dakraam (bijvoorbeeld) heeft prioriteit m.i..\n\nM.v.g. Niels[/QUOTE]\nKlopt helemaal. Is een goeie tip waar ik uiteraard op let. Voor het moment wil ik er alleen goed op letten alle leidingen en kabels te trekken en niets te vergeten. De rest kom allemaal pas als alles klaar is. \nVanaf volgende week zal ik foto\'s met jullie delen over mijn vooruitgang. Het is nu te koud om te klussen. :(:(
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;631505]Als je goed door klust heb je het nooit koud. :-) Maar ik neem aan dat je er nog geen verwarming heb draaien. Denk je wel om bevroren waterleidingen en verwarming leidingen? Want anders is er straks helemaal geen tijd meer voor een netwerkje.\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nHet vriest bij mij binnen. De ramen liggen er uit. Moet nog 4 weken wachten op plaatsing van de nieuwe kozijnen. Waterleidingen zijn er ook niet meer, dat project gaat nu beginnen samen met de Electrabel (en overige leidingen)\r\n\r\nLig nu een weekje stil maar wil volgende week toch weer verder gaan. Toch maar voor een heather gaan kijken.\r\n\r\nKun je misschien nog even naar mijn vorige vraag kijken?
Link naar reactie
Jawel, dat wil ik wel doen, maar heb niet zoveel verstand van servers. Ik draai hier met een NAS de QNAP 419P met 2 x 2 TB erin in Raid 1. \nDit is z\'n opvolger: [url]http://www.qnap.com/nl/index.php?lang=nl&sn=531&c=310&sc=577&t=585&n=3625&g=2[/url]\nHet enige wat het ding bij mij doet is elke avond alles backuppen (incremental) van dat wat rond 23.00 uur in huis aanstaat aan pc\'s en laptops. En dat werkt perfect op de achtergrond. \nHet voordeel is: Nagenoeg geen onderhoud. Hij staat 4 uur per dag automatisch aan en de rest stand-by. \nGoede software erbij om te doen, wat ik van hem verlang. Maar ook v.w.b. beveiliging is het een ideaal ding. Alles wat binnen de paar minuten meerdere keren wil inloggen met een foutief password gaat 24 uur op blokken. \nDe vele andere functie gebruik ik nauwelijks. (Geen tijd voor ook).\nHet ding stond nu 2 of 3 jaar te draaien, dus pas eens opengemaakt, voor een schoonmaak actie. Geen vuiltje te bekennen. \n\nAls ik aan servers denk, denk ik aan kosten voor Windows server progs, stof, energie en voor een leek de gecompliceerdheid. \n\nHier [url]http://nl.hardware.info/reviews/2586/16-4--en-5-bay-nas-apparaten-review[/url] wat reviews van Nassen.\n\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...