Ga naar inhoud

Downloaden van webspace


Anoniem2

Aanbevolen berichten

[FONT=Times New Roman]Hallo, ik heb een vraag over downloaden van bestanden via mijn site.[/FONT]\n[FONT=Times New Roman]Wat ik eigenlijk wil, dat ik b.v. een bestand upload naar mijn webspace en dat iemand anders dit met een eenmalig wachtwoord kan downloaden, is dit mogelijk?[/FONT]\n \n[FONT=Times New Roman]Gr. Jan[/FONT]\n[FONT=Times New Roman][/FONT] \n[FONT=Times New Roman]Ps. Ik weet niet of dit hier hoort.\n[/FONT]
Link naar reactie
Je geeft erg weinig informatie. In je tekst staat \"b.v. een bestand\" -> een voorbeeld maakt het geven van een concreet antwoord moeilijk. Wat wil je precies?\nKort antwoord: ja, het zou moeten kunnen.\n\nMaar:\nMag het bestand maar 1x te downloaden zijn en daarna nooit meer (door wie dan ook) of mag iedereen die het juiste wachtwoord heeft, het downloaden?\nGaat het om 1 bestand of heb je meerdere bestanden (of gaat het helemaal niet om bestanden)?\n\nHeb je die webspace in eigen beheer of is het bv bij je provider?\n\nHeb je enige kennis van programmeren (php/mysql)?\n\nIs er een mogelijkheid om een database te gebruiken?\n\nKortom: om een beter antwoord te geven is het handig om meer concretere info te geven.
Link naar reactie
Met een eenmalig wachtwoord gaat moeilijk worden, tenminste... als dat wachtwoord na het downloaden niet meer geldig mag zijn, dan komen er truken aan te pas zoals Obelix al eigenlijk aangeeft.\r\n\r\nAls het een wachtwoord mag zijn wat je zelf nadien weghaalt, kun je het best werken met een .htaccess bestand, daar is veel info voor op internet te vinden.\r\nHet wachtwoord in een .htaccess bestand kun je ook wijzigen, je kunt er ook namen en wachtwoorden in zetten zodat je meer gebruikersnamen en verschillende wachtwoorden hebt.\r\n\r\nDit kan overigens alleen bij linux hosting accounts (de meeste), niet met windows hosting.
Link naar reactie
[FONT=Times New Roman]Waar het om gaat, ik verstuur wel eens grote bestanden, en via ziggo mail lukt dit niet, daarom dacht ik als ik nu eens op mijn webspace van ziggo deze bestanden upload, dan kan de betreffende persoon die daar van afhalen, ik zie ook wel eens op een forum dat iemand een link neerzet om iets de downloaden, als je op deze link dan klikt start gelijk de popup voor het downloaden van het bestand.[/FONT]\n[FONT=Times New Roman]Zo iets wilde ik nu ook gebruiken, maar weet niet hoe ik dit moet doen.[/FONT]\n[FONT=Times New Roman] [/FONT]\n[FONT=Times New Roman]Gr. Jan[/FONT]
Link naar reactie
Je kunt een bestand in één keer (mits niet te groot - hangt af van de grootte van je webruimte) ook inpakken in Winrar met een wachtwoord. Dan geef je per email de link door en het wachtwoord waarmee de ontvanger het bestand kan uitpakken.Doe ik ook wel eens met veel foto\'s. Ik load het *rar bestand dan up naar de webruimte met dreamweaver.\nDe downloadlink vanaf je webruimte bij ziggo wordt dan bijv. zoiets als:\n[URL]http://members.ziggo.nl/jan48/foto.rar[/URL] of\n[URL]http://members.home.nl/jan48/foto.rar[/URL] of
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...