Ga naar inhoud

Realtek audio probleem


Aanbevolen berichten

Ik vermoed dat met het vervangen van de voeding het stekkertje welke op het moederbord is aangesloten er niet goed op zit.\n\nMaar het kan ook zijn [QUOTE]-realtek high definition audio, app. werkt correct, locatie: Locatie 0 (Internal High Definition Audio Bus)\nIn het tabblad geluid staat dat mijn realtek high definition audio luidsprekers niet zijn aangesloten?\nDe realtek digital output staat als standaard apparaat en werkt wel (als ik een wmp. afspeel zie ik een groen balkje, volume).[/QUOTE]\n\ndat dit niet de juiste instelling is, kun je en andere keuze maken in de geluidsinstellingen in plaats van \"digital output\" bijvoorbeeld \"realtek high definition audio\" de \"digital output\" behoort bij de glasvezel uitgang en niet bij de groene jackplug.\n\nRechts klikken op het speakertje naast de klok en kiezen voor afspeel apparaten.
Link naar reactie
Bedankt voor t snelle antwoord.\nIk kan bij afspeelapparaten wel de speakers aanvinken maar ook dan geen resultaat.\nAls er een stekker niet goed zit dan krijg ik bij apparaatbeheer toch een geel icoontje?\nAlles staat dat het correct werkt, alleen de luidsprekers staan niet aangesloten staat bij het tabblad geluid.
Link naar reactie
Ergens aan de voorkant van het moederbord zit een rij pinnetjes/stekkertjes er komen enkele draden vanuit de voorkant van de computer die naar die pinnetjes/stekkertjes gaan, één van die stekkertjes kan verkeerd aangesloten zitten of misschien wel helemaal los zitten.\nEr staat overigens meestal bij de pinnetjes/stekkertjes waar zij voor dienen, geluid, aan/uit schakelaar, lampje op de voorkant enz .\nZat er bij de pc geen boekje met daarin een layout van het moederbord?
Link naar reactie
Dat zou kloppen Niek, als de hoofdtelefoon connector goed zit aangesloten op het moederbord.\nAls dit niet het geval is krijg je hetzelfde effect als wanneer je in een normaal goed werkende computer de hoofd telefoon aansluit, op het moment dat je de jack in de hoofd telefoon aansluiting van de computer plugt stoppen de speakers met geluid geven, de plug onderbreekt dan een kring en neemt het geluid over zogezegd.\n\nEn omdat jonathan1987 al in het begin van de topic aangeeft dat het is begonnen na het plaatsen van een nieuwe voeding lijkt het mij het meest logisch dat het een hardware fout is, maar ik kan het ook mis hebben.
Link naar reactie
Ik heb wat rondgekeken in de kast zelf, en heb maar wat foto\'s gemaakt. Heb alle connectors er goed ingedrukt, maar nog altijd staan de luidsprekers op \'niet aangesloten\'.\n[IMG]http://imageshack.us/photo/my-images/202/dsc0167kl.jpg/[/IMG]\n[IMG]http://imageshack.us/photo/my-images/805/dsc0168aj.jpg/[/IMG]\n[IMG]http://imageshack.us/photo/my-images/526/dsc0169fr.jpg/[/IMG]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...