Ga naar inhoud

Realtek audio probleem


Aanbevolen berichten

Beste Forum-leden,\r\n\r\nMijn computer voeding is pas geleden verwisseld door een bedrijf.\r\nNu werkt mijn pc prima, alleen heb ik geen geluid meer.\r\nDe boxen staan aan, alleen is er geen geluid te horen.\r\nEr staat niks op \'mute\'.\r\nIn mijn apparaatbeheer staat:\r\n\r\n-realtek high definition audio, app. werkt correct, locatie: Locatie 0 (Internal High Definition Audio Bus)\r\n\r\n\r\nIn het tabblad geluid staat dat mijn realtek high definition audio luidsprekers niet zijn aangesloten?\r\nDe realtek digital output staat als standaard apparaat en werkt wel (als ik een wmp. afspeel zie ik een groen balkje, volume).\r\n\r\nIk heb al de drivers geupdate, en in mijn BIOS heb ik i.p.v auto, de realtek op enabled gezet.\r\n\r\nWie-o-wie kan mij verder helpen?\r\n\r\nAlvast bedankt! :p
Link naar reactie
Mogelijke oplossing: \n\n rechts klikken op deze computer -> eigenschappen -> tabblad hardware -> apparaatbeheer klik op systeemapparaten.\n\nHier vind je “Microsoft Universal Audio Architecture (UAA)”\nklik rechts op de Microsoft UAA en kies voor “uitschakelen”\nklik nogmaals rechts op de Microsoft UAA en kies nu voor “installatie ongedaan maken”\nreboot nu de pc\nBij de startup detecteerd de pc 2 drivers die hij wil installeren\ninstaller nu eerst de realtek drivers (dit lukt nu zonder problemen) en daarna laat je hem automatisch terug de UAA driver installeren daar is het geluid terug!\n\nVerder: kan deze van toepassing zijn?\n[url]http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareDownloadIndex?cc=nl&lc=nl&dlc=nl&softwareitem=pv-77269-1[/url]\n\nNiek
Link naar reactie
Hoi Niek,\n\nIn apparaatbeheer staat er bij mij geen Microsoft Universal Audio Architecture...\nZou dit ook mogelijk het probleem kunnen zijn?\n\nBedankt voor \'t meedenken!\n\nps. die update is alleen compatible met 32, ik heb win 7 64.\n\nps 2. Als ik windows probleem oplosser erover heen draai, geeft hij alleen als probleem aan dat de luidsprekers niet zijn aangesloten? Het lijkt wel of mijn jack niet wordt gevonden...
Link naar reactie
In ieder bios ziet het er weer anders uit, maar ongeveer [URL=\"http://www.syndrome-oc.net/img/articles/p35ds3r/bios4b.jpg\"]zo[/URL] ziet het er meestal uit. Zorg dat je azalia codec op \'enabled\' staat.\nAls je ook maar één SATA harde schijf hebt is het de bedoeling deze op AHCI te zetten. Wel bestaat er de kans dat als je dat doet, je harde schijf even niet meer herkend wordt. Zeer vervelend. Kijk maar even of je dit wilt doen. Wil je gewoon dat het apparaat het doet, kom er dan niet aan.
Link naar reactie
[QUOTE=jonathan1987;630535]Bedankt voor de print screen, goede hulp!\r\nIk heb een HP, en ik moet op[U] F10 [/U]drukken om in de \'setup\' te komen, is dit dan wel de BIOS waar ik in zit?\r\nIk herken namelijk een aantal dingen van jou print screen niet van mijn eigen \'setup\' screen.[/QUOTE]\r\n\r\nDe screenshot komt gewoon van google, het is een oudje ;)\r\nHet bios heeft altijd een blauwe achtergrond en ik durf met zekerheid te zeggen dat je daarin zit als je deze hoofdstructuur hebt: Main, Advanced, Power, Boot, Exit.\r\nHeb je BTW een desktop of een laptop?
Link naar reactie
Probeer in de Realtek interface de [I]jack sensing[/I] uit te schakelen. Het kan ietsje anders heten.\r\n\r\nDaarna eventueel de PC uitschakelen, de stekker er uit, een paar keer op de aan/uit schakelaar drukken, en de PC weer aansluiten en opstarten.\r\nDit laatste heeft bij mij ook eens mijn geluid teruggegeven, dus te proberen.
Link naar reactie
Staat de luidsprekeruitgang misschien op Dolby 5 of 7 in plaats van op stereo.\r\n\r\nHeb je zowel voor als achter op de computer geen geluid?\r\n\r\nWat is de naam en type moederbord, dit in verband met de aansluit configuratie als de voeding is vervangen kan er per ongeluk een klein plugje los getrokken zijn.\r\nAls de hoofdtelefoon aansluiting aan de voorkant, in de PC op het moederbord geen kortsluiting maakt op 2 pennetjes dan krijg je nooit geen geluid uit je achter speakers, dit zelfde geld als de voor aansluiting niet goed is aangesloten of als de hoofdtelefoon is aangesloten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...