Ga naar inhoud

Lage fps bij minecraft?


Aanbevolen berichten

goede avond.\r\n\r\nzoals de titel al zegt heb ik hele lage fps in minecraft terwijl het qua graphics echt een lage game is.\r\nik heb al wat rond gegoogled maar kom alleen maar bij programmatjes die je fps zogenaamd hoger zouden maken.\r\n\r\neven wat van me pc.\r\nwindows 7 ultimate\r\nAMD a6-3670 apu with radeon hd graphics 2,70 ghz\r\nAMD radeon 6570 hd 1gb \r\n8gb ram geheugen.\r\n\r\ndit lijkt mij toch ruim voldoende voor minecraft ?\r\nhoe is het dan mogelijk dat hij soms toch blijft hangen.\r\n\r\ngr
Link naar reactie
Je zou een soort van system check kunnen doen(weet niet hoe het anders te noemen is)\r\nStart minecraft op en laat taakbeheer runnen.\r\nLaat ook tegelijk gpu-z of msi afterburner draaien [URL=\"http://www.techpowerup.com/downloads/2181/TechPowerUp_GPU-Z_v0.6.6.html\"]Download Gpu z hier[/URL]\r\n\r\nOF\r\n\r\n[URL=\"http://download1.msi.com/files/downloads/uti_exe/vga/MSIAfterburnerSetup230.zip\"]Download msi afterburner hier[/URL]\r\n\r\nAls je minecraft is opgestart dan kunnen er verschillende dingen gebeuren:\r\n1. cpu ± 30-60 % load, gpu 100 % load: dit kan betekenen dat je een betere videokaart moet, maar dat is hoogst onwaarschijnlijk.\r\n2. cpu ± 90-100%, gpu 20 - 50 % (geen idee eigenlijk): Waarschijnlijk een cpu probleem dus....\r\n3. cpu ± 30-60 %, gpu 20 - 50%: dit duid erop dat minecraft zelf waarschijnlijk niet geoptimaliseerd is voor de cpu (misschien desperado idee, verschil tussen 32 en 64 bit)\r\nvoor de jouw gpu is 20 - 50 % wel normaal denk ik.\r\n\r\nMaar als we in iedergeval weten dat 1 van deze 3 dingen gebeurt op het moment dat je lagt kunnnen we je misschien verder helpen.\r\n\r\nEdit*: of je update java... kun ja altijd proberen als je het nog niet gedaan hebt...
Link naar reactie
Minecraft is qua graphics echt geen lage game, het ziet er wel zo uit maar het is grafisch echt wel zwaar, plus het feit dat je merendeels online speelt en het nu vakantie is in Nederland wat betekend dat het Internet nationaal zwaar word belast.\nMijn internet snelheid is sinds vorige week vrijdag avond minimaal 1 Mb trager, op bepaalde momenten zelfs wel tot ruim 2 Mb trager.\nIk zou even wachten met proberen problemen oplossen tot na de vakantie.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...