Anoniem2 Geplaatst: 12 november 2012 Delen Geplaatst: 12 november 2012 Beste mensen,\r\n\r\nIk heb nog een hetnet email adres en nu is het zodat hetnet voortaan kpnmail is geworden.\r\nNu heb ik alle instellingen dan ook gewijzigd naar de instellingen zoals:\r\n\r\npop.kpnmail.nl\r\nsmtp.kpnmail.nl\r\n\r\nEchter nu zit ik op een adres waar men ziggo als internet heeft en nu kan ik dus niet verzenden maar alleen ontvangen, is daar een oplossing voorhanden om dit toch mogelijk te maken?\r\n\r\nIk gebruik mozilla thunderbird Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 12 november 2012 Wat is de foutmelding ? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 12 november 2012 De provider waar je bent is Ziggo. Jij verzendt een mailtje met achter de @ kpnmail.nl.\nDit ziet de mailserver van Ziggo en dat gaat tie niet goed vinden. De meeste providers accepteren geen te verzenden email van andere providers. \nIk kan je adviseren om voor het verzenden een @hotmail.com (heet nu @outlook.com) of een @gmail adres aan te maken. \n\nDanwel je logt via je browser in bij knpwebmail [url]https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp[/url] en verstuurt daar van af je mail. Hou er wel rekening mee, dat je op die manier verzonden email, NIET terug kunt vinden in je map \"verzonden email op de laptop. (Stuur dus eventueel een cc naar je eigen adres.)\n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 12 november 2012 Windows live mail gaan gebruiken . alle mail op 1 punt.\r\n\r\n En zo zijn er vast meerdere mogelijkheden. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 12 november 2012 Ook vanuit Windows Live Mail, kan je met je eigen provider account NIET verzenden als je aan Ziggo hangt.\n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 12 november 2012 hmm das balen vooral omdat je met een laptop werk. Dan zal ik voor een van de alternatieven moeten gaan. In elk geval allen bedankt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 12 november 2012 Niek, is het dan echt zo dat als je met je lappie naar familie of zo gaat, dat je dan telkens de SMTP server moet wijzigen ? (Ik heb zelf geen laptop, dus heb de ervaring niet)\n\nWel met een algemeen mailadres dus, zoals gmail. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 12 november 2012 Dus als ik de smtp wijzig na ziggo zou het theoretisch wel kunnen? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 12 november 2012 Probeer zou ik zeggen:\r\n[url]https://www.ziggo.nl/#klantenservice/hulp-bij-e-mail/instellingen/[/url]\r\n\r\n\"[I]Uitgaande mailserver smtp.ziggo.nl\r\nZorg ervoor dat aanmelden met beveiligd wachtwoord verificatie niet aangevinkt staat.[/I]\" Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 12 november 2012 Gaat naar alle waarschijnlijkheid niet werken: je probeert dan met KPN-gegevens via Ziggo te verzenden. Die accountgegevens kloppen/bestaan dan niet. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 12 november 2012 Ik weet niet zeker of het kan gaan werken als je de smtp server aanpast naar Ziggo.\nHet zou zomaar kunnen.\nZoals gezegd: Ik ontvang als ik niet thuis ben, op de laptop via 5 accounts, waaronder die van m\'n provider en verzend altijd vanaf hotmail of gmail account.\n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 12 november 2012 Mijn gmail gaat ook via smtp.upc.nl, en upc accepteert dat toch ook.\r\n\r\nIk heb dit onderdeel van mail accounts altijd een beetje dodgy gevonden, je mist blijkbaar de juiste info, en draait steeds een beetje om de waarheid heen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 12 november 2012 Als ik bij mijn account instellingen van het account van Gmail kijk in W.L.Mail staat er als smtp server: smtp.gmail.com\n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 12 november 2012 bij mij ook, maar let op poortnummer: 465 met verificatie. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 12 november 2012 als je je uitgaande mailserver aanpast naar die van ziggo kun je gewoon mail versturen met je hetnet account, ik pas dit bijna dagelijks toe bij klanten en heeft tot nu toe nooit voor problemen gezorgd. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 12 november 2012 Dat lijkt mij dan toch het antwoord ;) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 12 november 2012 Je kan natuurlijk ook inloggen op de webmail van KPN, daarmee zou je altijd je mail moeten kunnen verzenden. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 13 november 2012 In de basis is het vrij simpel - Ziggo heeft poort 25 (de standaardpoort voor uitgaande e-mail) geblokkeerd voor alles behalve hun eigen mailserver. Dus alles wat op poort 25 naar buiten wil en niet naar smtp.ziggo.nl gaat, wordt geblokkeerd. Op die manier - zegt Ziggo - worden veel e-mail wormen geblokkeerd die zelf via een eigen smtp-server spam versturen. Het zorgt er ook voor dat je geen eigen mailserver kan draaien op die poort.\nEn jij kunt nu niet naar je kpnmail over die poort omdat je op een Ziggo verbinding zit. Doe je weinig aan behalve webmailen, of de poort wijzigen. Wil niet zeggen dat kpn je binnen laat als je een andere poort instelt, trouwens. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 13 november 2012 Poort 587 proberen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 13 november 2012 Inderdaad, het is al eerder aangegeven, je hebt 3 keuzes als je via een email programma wilt blijven werken.\r\n1.) smtp wijzigen naar smpt.ziggo.nl zolang je daar zit waar ze Ziggo hebben.\r\n2.) smtp poort wijzigen naar 465, het kan zijn dat je dan ssl verificatie moet aanzetten.\r\n3.) smtp poort wijzigen naar 587.\r\n\r\nOptie 2 en is 3 afhankelijk van het feit of hetnet deze poorten ondersteunen.\r\nNormaliter zouden ze wel poort 587 moeten ondersteunen gezien RFC 2476.\r\nMaar providers gebruiken vaak ook de standaard veelgebruikte poort 465 met SSL, een poort die overigens niet in een standaard (een RFC) is vastgelegd. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen