Ga naar inhoud

404. That's an error


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Beste medeforummers (-sters)\r\n\r\nIk heb hier een pc van een klant met een probleem wat ik nog nooit ben tegen gekomen: \r\n\r\nOp de pc (windows xp) zijn twee browsers geinstalleerd n.l. IE en Chrome. Op beide browers is als startpagina [url]www.google.nl[/url] ingesteld. De fout doet zich op beide browsers voor.\r\n\r\nAls je in google zoekt naar bijv. \"nieuws\" en je klikt op een van de zoekresultaten verschijnt de pagina keurig zoals het hoort, behalve als in de link het woord microsoft of AVG voor komt (misschien nog in andere woorden maar dat ga ik niet testen), want dan komt er een google-pagina met de melding \"404 That\'s an error\" tevoorschijn.\r\n \r\nHet wordt nog vreemder (tenminste voor mij :-)) als ik bijv [url]http://www.microsoft.com[/url] in de adresbalk type kom je uit op de google zoekpagina. Dus [url]www.microsoft.com[/url] wordt dan weer gegeven als de google pagina met weer die error. N.B. het adres is echt foutloos ingeklopt en ook andere adressen met microsoft die ik op m\'n eigen pc geprobeerd heb.\r\n\r\nIk heb natuurlijk alles (cookies, cache. instelling) gewist; explorer zonder invoegtoepassingen laten draaien etc. etc. Verder de pc- een aantal malen gescanned met MBAM, MS Essentials, Norton online en er een heleboel troep uitgehaald. Inderdaad er zijn nog bedrijven die hun pc\'s zonder virrusscanner en firewall laten draaien :-(.\r\nLijkt nu virus vrij te zijn krijg alleen af en toe een popupmelding met \"could not find the file \"flash.ocx\". Of dit met e.e.a. te maken heeft?\r\n\r\nWie o wie heeft een idee hoe dit op te lossen of waar dit mee te maken heeft?\r\n\r\nAl vast bedankt voor het mee denken!
Link naar reactie
Allen bedankt voor de aangedragen optie´s maar helaas nog geen oplossing.\r\n\r\n1) Hostsfile is helemaal schoon; 1 verwijzing 127.0.0.1 Localhost\r\n2) In alle aanwezige browsers (Firefox, Chrome en IE) de standaard zoekmachines op google gezet en Binq verwijderd.\r\n\r\nLas ergens op internet in een oud bericht dat er een virus/trojan/bot zou bestaan die de dns-verwijzingen zou kunnen beinvloeden zonder de hostfile te gebruiken. Weet iemand daar iets meer van? De door mij gebruikte scanners geven nu een schone machine aan (voor zover dat wat zegt.....)\r\n\r\nBlij met het meedenken! :-)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...