Ga naar inhoud

Het digiko-tablet van CID


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Na 1,5 maand wachten,eindelijk het tablet binnen! Ziet er mooi uit en het werkt. Gelijk de nieuwe firmware er op gezet en klaar voor gebruik.\r\nMaar dat valt tegen! Spelletjes lopen vast, mailtje sturen? Na 20 letters typen loopt hij vast en moet \"nadenken\" , google sky map werkt niet goed, scherm registreerd steeds de link die er 0,5 centimeter naast staat. Nou de lol is er snel af. Ik snap niet dat dit een CID-aanrader is! Traag reagerend tablet, ik stuur hem weer terug.:-@
Link naar reactie
  • Reacties 73
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Je had waarschijnlijk te hoge verwachtingen van een kado bij een abonnement, je had ook een iPad of Samsung tablet kunnen kopen, maar nee ik wil er een bij een abonnement voor een zacht prijsje, abonnement van 54 met kado 99 = 45 voor het Tablet.\r\nVerder is die Tablet een prima ding als je geen hoge verwachtingen hebt en je kunt leuk wennen aan een tablet om later een duurdere te kopen;););)
Link naar reactie
Sorry,hoor,ik heb als abbonee er €90 voor betaald. En uitgaande van het feit dat het de CID-aanrader was, had ik wel wat meer verwacht van een tablet. Ik heb al een grotere,iets betere en dacht met dit instappertje mijn vrouw een pleziertje te kunnen doen. Maar de meest simpele dingen lopen vast, zelfs draw somthing of wordfeud, het toestenbord loopt na 20 aanslagen vast!
Link naar reactie
Weet je zeker dat de upgrade goed is gegaan, anders gewoon nog een keer doen, o ja en stop er een 8 of 16 Gb micro sdhc kaartje in, en zet niet al teveel programma\'s teveel open, er zit een toets op die eruit ziet als een dubbel blokje, daar kun je mee bekijken welke programma\'s er draaien, door op de programma\'s te tikken en even vast te houden verschijnt er een rand om het programma met een blokje waar een V ingezet kan worden om te verwijderen o.i.d.
Link naar reactie
Het kan inderdaad zijn dat juist de firmware upgrade het probleem veroorzaak heeft. Altijd eerst even testen met de firmware die er al op staat en daarna pas eens gaan upgraden.\r\n\r\nHet is niet voor niets een CID aanrader, dat kwam omdat het apparaat goed uit de test kwam vergeleken met vergelijkwaardige apparatuur van die prijsklasse. Je kunt het dus niet gaan vergelijken met een iPad ofzo, dat is appels met peren vergelijken.\r\n\r\nNu kun je natuurlijk hier wel klagen, maar wat ik me afvraag is of je al contact hebt opgenomen met de leverancier en daar het probleem hebt aangekaart?\r\nToevallig ken ik die vrij goed en die is best behulpzaam als er een probleem blijkt te zijn.\r\nAls je dan bedenkt dat er honderden van die apparaten inmiddels al verkocht zijn en er zelden een klacht is, kan het altijd zijn dat er eens eentje tussen sluipt die misschien op een blauwe maandag in de fabriek is gemaakt. Of misschien dat de firmware niet deugd.\r\n\r\nDus in plaats van CID de schuld te geven van een verkeerd advies, eerst eens je klacht bij de leverancier leggen zou ik zeggen.
Link naar reactie
Toevallig ken ik die mannen die die padjes importeren en verkopen ook van heel nabij.\r\n\r\nEn net als Black Tiger zegt, als je die zou hebben benaderd en gevraagd had om een oplossing dan was die er geweest. Maar BT heeft gelijk, waarom zet je er zo opeens nieuw firmware op. Je zegt dat het was op advies van Computeridee, klopt niet, het advies was dat als er een probleem zou zijn er de nieuwe firmware op zou kunnen worden gezet en dan het probleem zou zijn opgelost! Er is nu hele grote kans dat je nog verder van huis bent. Want het zou zomaar kunnen doordat je zelf die firmware erop hebt gezet het verkeerd hebt gedaan en je je eigen padje kapot hebt gemaakt. Zonde.....\r\n\r\nIk weet dat er honderden zijn verkocht, het zo succesvol is dat er leveringsproblemen zijn, want door die test is het ook opgevallen bij andere afnemers en die willen em ook allemaal hebben. De stroom met pads richting Computeridee is nu op gang, dus binnen enkele korte tijd krijgt iedereen zijn pad. Maar ook buiten Computeridee worden er tientallen per week verkocht, en geloof me, ik weet dat als er 1 op de honderd niet goed is is het al veel. \r\n\r\nIn dit geval denk ik dat je het zelf veroorzaakt hebt, jammer, had niet gehoeven.\r\n\r\nIk vind het jammer dat je de normale weg tot een oplossing niet hebt gezocht. Btw; retour sturen moet je dan met Computeridee regelen, kwestie van lezen op hun website!
Link naar reactie
Even naar de andere kant van het verhaal, de firmware update zelf. Ik heb zelf ook zo\'n tablet geüpdate met die versie en het is zo stabiel als maar kan, de door Harrynl genoemde problemen herken ik totaal niet. Ik vermoed dus dat Harrynl óf een maandagmorgen tablet heeft, óf de firmware update niet goed heeft uitgevoerd (ik ga voor het laatste). Het is nl. wel zéér belangrijk dat je de tablet formatteerd bij het updaten, dat zijn de twee venstertjes die tevoorschijn komen wanneer je de tablet in de update stand hebt gezet. Doe je dat niet, dan is mijn ervaring ook dat er vreemde dingen kunnen gebeuren, onstabiel, touchscreen reageert niet goed en meer van die flauwekul.
Link naar reactie
[QUOTE=Piraatje;621597]Toevallig ken ik die mannen die die padjes importeren en verkopen ook van heel nabij.\r\n\r\nEn net als Black Tiger zegt, als je die zou hebben benaderd en gevraagd had om een oplossing dan was die er geweest. Maar BT heeft gelijk, waarom zet je er zo opeens nieuw firmware op. Je zegt dat het was op advies van Computeridee, klopt niet, het advies was dat als er een probleem zou zijn er de nieuwe firmware op zou kunnen worden gezet en dan het probleem zou zijn opgelost! Er is nu hele grote kans dat je nog verder van huis bent. Want het zou zomaar kunnen doordat je zelf die firmware erop hebt gezet het verkeerd hebt gedaan en je je eigen padje kapot hebt gemaakt. Zonde.....\r\n\r\nIk weet dat er honderden zijn verkocht, het zo succesvol is dat er leveringsproblemen zijn, want door die test is het ook opgevallen bij andere afnemers en die willen em ook allemaal hebben. De stroom met pads richting Computeridee is nu op gang, dus binnen enkele korte tijd krijgt iedereen zijn pad. Maar ook buiten Computeridee worden er tientallen per week verkocht, en geloof me, ik weet dat als er 1 op de honderd niet goed is is het al veel. \r\n\r\nIn dit geval denk ik dat je het zelf veroorzaakt hebt, jammer, had niet gehoeven.\r\n\r\nIk vind het jammer dat je de normale weg tot een oplossing niet hebt gezocht. Btw; retour sturen moet je dan met Computeridee regelen, kwestie van lezen op hun website![/QUOTE]\r\n\r\nWel op advies van CID, vooral om meer apps te laten zien in de playstore,zie handleding Digiko op deze site. Hij is zeker niet kapot,maar reageert heel traag.Ik ga zeker contact opnemen met de leverancier, maar tis nu weekend,dus dat wordt morgen.
Link naar reactie
[QUOTE=Squirrel61;621601]Even naar de andere kant van het verhaal, de firmware update zelf. Ik heb zelf ook zo\'n tablet geüpdate met die versie en het is zo stabiel als maar kan, de door Harrynl genoemde problemen herken ik totaal niet. Ik vermoed dus dat Harrynl óf een maandagmorgen tablet heeft, óf de firmware update niet goed heeft uitgevoerd (ik ga voor het laatste). Het is nl. wel zéér belangrijk dat je de tablet formatteerd bij het updaten, dat zijn de twee venstertjes die tevoorschijn komen wanneer je de tablet in de update stand hebt gezet. Doe je dat niet, dan is mijn ervaring ook dat er vreemde dingen kunnen gebeuren, onstabiel, touchscreen reageert niet goed en meer van die flauwekul.[/QUOTE]\r\n\r\nZeker zo gedaan zoals in de beschrijving stond,en ook geformatteerd,en ook de melding gehad dat de update 100% was gelukt. Okee ,ik mail morgen wel naar de leverancier.
Link naar reactie
Als je alles inderdaad netjes zoals het hoort gedaan hebt, is er misschien toch iets met het apparaat niet helemaal lekker. Dat is moeilijk beoordelen.\r\n\r\n[quote]Okee ,ik mail morgen wel naar de leverancier.[/quote]\r\nDat is inderdaad in alle gevallen de beste oplossing. Zoals je ziet zijn er ook anderen die het ook gedaan hebben en het euvel niet herkennen\r\nIk durf er om te wedden dat het wel goed gaat komen.\r\nSucces alvast.
Link naar reactie
Net bericht gekregen van leverancier:\n[QUOTE]Problemen zoals deze worden in de regel opgelost met een firmware update. Aangezien u dat al hebt gedaan en dat niet heeft geholpen, adviseer ik u om contact op te nemen met de verkoper, in dit geval ComputerIdee. Ik vermoed dat de tablet vervangen zal moeten worden.\n[/QUOTE]\nNu hopen dat Hubstore snel reageert. wordt vervolgd......
Link naar reactie
Hoi,,,\r\nOok ik zit met spanning te wachten op deze pad.\r\n2 zelfs, 1 bij een abonnement en 1 extra besteld.\r\n\r\nIk lees op de ComputerIdee site toch echt dat door hen geadviseerd wordt om de nieuwste firmware te installeren omdat anders verschillende app\'s in de Google Play Store niet te downloaden zijn.\r\n\r\nIk vind nergens hoe je de firmware moet installeren. Ook niet in de te downloaden gebruiksaanwijzing van ComputerIdee. (Sorry als ik er heb overheen gelezen)\r\n\r\n\r\nMisschien is iemand zo aardig om dat hier in een stappenplan weer te geven.\r\n\r\nGroet, M:)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...