Ga naar inhoud

Helderheid beeldscherm bij opstarten


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hopelijk weet iemand raad bij het volgende probleem.\r\n\r\nAls ik m\'n laptop opstart, verschijnt er weliswaar beeld, maar de helderheid ervan is nauwelijks 10 %.\r\n\r\nNa \'hard\' uitschakelen en opnieuw opstarten \'duikt\' de volledige helderheid weer op en kan ik verder.\r\n\r\nIk heb de instellingen gechecked en helderheid op 100 % gezet en dimmen, slaapstand, uitzetten op de mogelijkheid \'nooit\' en \'optimale prestaties\' aangevinkt.\r\n\r\nSoms sluit ik een extra beeldscherm op de laptop aan.. en ga op zoek naar mogelijke oplossingen, mocht het laptop beeldscherm ook na een aantal pogingen niet meer helderheid geven dan 10 %.\r\n\r\nDank alvast voor het meedenken..groet.. franslj.
Link naar reactie
Dank voor je snelle reageren, [B]Niekie 30.[/B]\r\n\r\nNee, er verandert niets aan de helderheid van het scherm, als ik dit heen en weer beweeg.\r\n\r\nIk werk met een Sony Vaio, VGN-FZ11S en voor \'screen\' lees ik de volgende gegevens;\r\n\r\nScreen 15,4 \" WXGA\r\n1280 x800\r\nX-Black LCD with Double Lamo Technology.\r\n\r\nGroet.. franslj.
Link naar reactie
Dat wil niet zeggen dat zij je niet kunnen helpen, maar kijk hiervoor even op de Sony site.\r\n\r\nIk meld dit omdat Sony Vaio nogal eigenzinnig zijn in hardware en er weinig door een niet Sony monteur aan kan worden gedaan als het een hardware defect is, het enige wat dan rest is of naar Sony of een nieuwe laptop kopen, ik ben al zeker 10 keer tegen een dergelijk probleem aangelopen met Sony Vaio\'s ergerlijk maar soms een heel groot probleem, zo bleek één Sony Vaio, gekocht bij een grote winkelketen met veel rood;) de Sony Vaio al een keer eerder dat half jaar te zijn verkocht en bij Sony geregistreerd, het kwam er op neer dat Sony eerst 700 euro \'vooruit\' wilde voordat zij tot ontvangst en controle (geen beeld) overgingen, dat was niet de schuld van Sony maar geeft wel aan welk een service Sony geeft.
Link naar reactie
Dit zou moeten betekenen dat het toch softwarematig zou kunnen zijn...\nVideokaart drivers zou kunnen helpen, moederbord(Chipset) en ook kan je proberen je BIOS te updaten.\nBij een soortgelijk probleem werkte bij mij de slaapstand ook, de BIOS update was de oplossing hiervoor.. Duurt niet zo lang.\n\nDoe dit wel zorgvuldig met de stekker ook in stopcontact..
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...