Anoniem2 Geplaatst: 16 augustus 2012 Delen Geplaatst: 16 augustus 2012 Hopelijk weet iemand raad bij het volgende probleem.\r\n\r\nAls ik m\'n laptop opstart, verschijnt er weliswaar beeld, maar de helderheid ervan is nauwelijks 10 %.\r\n\r\nNa \'hard\' uitschakelen en opnieuw opstarten \'duikt\' de volledige helderheid weer op en kan ik verder.\r\n\r\nIk heb de instellingen gechecked en helderheid op 100 % gezet en dimmen, slaapstand, uitzetten op de mogelijkheid \'nooit\' en \'optimale prestaties\' aangevinkt.\r\n\r\nSoms sluit ik een extra beeldscherm op de laptop aan.. en ga op zoek naar mogelijke oplossingen, mocht het laptop beeldscherm ook na een aantal pogingen niet meer helderheid geven dan 10 %.\r\n\r\nDank alvast voor het meedenken..groet.. franslj. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2012 Ik vermoed dat je backlight inverter het aan het opgeven is, danwel dat de verbinding daarnaar gammel is. Krijg je veranderingen als je het scherm wat heen en weer beweegt?\nOverigens zit dat ding in je scherm, meestal aan de onderzijde.\n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2012 Dank voor je snelle reageren, [B]Niekie 30.[/B]\r\n\r\nNee, er verandert niets aan de helderheid van het scherm, als ik dit heen en weer beweeg.\r\n\r\nIk werk met een Sony Vaio, VGN-FZ11S en voor \'screen\' lees ik de volgende gegevens;\r\n\r\nScreen 15,4 \" WXGA\r\n1280 x800\r\nX-Black LCD with Double Lamo Technology.\r\n\r\nGroet.. franslj. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2012 Als je nog garantie hebt, terug naar de winkel ermee of contact met Sony opnemen via sony.nl. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2012 Ik geloof, [B]stroke 33[/B], dat de garantie inmiddels is verstreken na zo\'n 5 jaar...en ja, contact opnemen met sony kan altijd nog. \r\n\r\nDank, groet.. franslj. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2012 Dat wil niet zeggen dat zij je niet kunnen helpen, maar kijk hiervoor even op de Sony site.\r\n\r\nIk meld dit omdat Sony Vaio nogal eigenzinnig zijn in hardware en er weinig door een niet Sony monteur aan kan worden gedaan als het een hardware defect is, het enige wat dan rest is of naar Sony of een nieuwe laptop kopen, ik ben al zeker 10 keer tegen een dergelijk probleem aangelopen met Sony Vaio\'s ergerlijk maar soms een heel groot probleem, zo bleek één Sony Vaio, gekocht bij een grote winkelketen met veel rood;) de Sony Vaio al een keer eerder dat half jaar te zijn verkocht en bij Sony geregistreerd, het kwam er op neer dat Sony eerst 700 euro \'vooruit\' wilde voordat zij tot ontvangst en controle (geen beeld) overgingen, dat was niet de schuld van Sony maar geeft wel aan welk een service Sony geeft. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2012 Een kleine test is zodra er 10% helderheid is de computer in slaapstand te zetten en daarna weer terug aanzetten.\nKleine kans dat het dan ineens werkt, zal niet de eerste keer zijn dat ik zo iets geks meemaak. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2012 Tot nog toe, elke laptop (ook Sony\'s) netjes uit elkaar gekregen en zeker het scherm moet niet al te lastig zijn. \n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2012 Precies, [B]Stroke 33[/B]... Mocht de service ernstig afwijken van wat ik denk over Sony Vaio, is het snel gedaan met het merk Sony, wat mij betreft. Ik ga de website eens bekijken en ervaren hoe de service is.\r\n\r\nDank, groet.. franslj. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2012 Dank [B]Webleyboy[/B]... het proberen waard. De monitor aansluiten, want bij 10 % helderheid zie ik nauwelijks de muisaanwijzer en zet de laptop in de \'slaapstand\'.\r\n\r\nGroet.. franslj. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2012 [QUOTE=Niekie30;620003]Tot nog toe, elke laptop (ook Sony\'s) netjes uit elkaar gekregen en zeker het scherm moet niet al te lastig zijn. \r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nNiek, even en vraagje hoe kom je aan onderdelen zonder deze vooruit duur te betalen, zie Sony site. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2012 Ik heb hem vandaag even op zijn rug gelegd, [B]Niekie 30[/B], om, waar ik makkelijk bij kon, onderdelen schoon te maken en een volgende poging gebruik ik om ook het scherm te demonteren.\r\n\r\nDank, groet.. franslj. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2012 Als ik onderdelen nodig heb bestel ik ze via een lokale pc winkel. Tot nog toen geen probleem mee.\n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 17 augustus 2012 Ik ben begonnen met de test van [B]Webleyboy [/B]en het lijkt te werken. In de [B]slaapstand [/B]zetten en daarna weer activeren. [B]Uitzetten [/B]en een poos later weer op \'on\' en het beeldscherm heeft de gewenste helderheid; 100 %.\r\n\r\nDank voor de tip..\r\n\r\nGroet.. franslj. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 17 augustus 2012 Dit zou moeten betekenen dat het toch softwarematig zou kunnen zijn...\nVideokaart drivers zou kunnen helpen, moederbord(Chipset) en ook kan je proberen je BIOS te updaten.\nBij een soortgelijk probleem werkte bij mij de slaapstand ook, de BIOS update was de oplossing hiervoor.. Duurt niet zo lang.\n\nDoe dit wel zorgvuldig met de stekker ook in stopcontact.. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 17 augustus 2012 Soms ga ik via \'apparaatbeheer\' de boel na, [B]Webleyboy[/B], om te kijken of er \'bijgewerkt\' moet worden en totnutoe zie ik geen enkele \'aanvulling\' op de bestaande stuurprogramma\'s.\r\n\r\nIk hoop, dat het iets softwarematigs is, zodat ik de boel niet hoef te demonteren.\r\n\r\nDank, groet.. franslj Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 17 augustus 2012 Ik zou even naar de officiële website gaan van je pc en daar de nieuwste drivers downloaden voor Videokaart, chipset en de BIOS zou ik ook even doen.\nDus niet via apparaatbeheer, gewoon via hun website. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 19 augustus 2012 Bedankt voor de tip, [B]Webleyboy[/B]..\r\n\r\nIk laat het even rusten, want tot op heden lijkt het \'mankement\' verholpen.\r\n\r\nGroet.. franslj. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 21 augustus 2012 Heb precies hetzelfde gehad met mijn HP laptop. Ze hebben me het volgende verteld: Laptop batterij eruit halen en vervolgens 30 seconden de aan/uit knop indrukken zodat de volledige power uit de laptop verdwijnt, Heeft bij mij wel geholpen :-) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 21 augustus 2012 Bedankt voor de tip, [B]bashoogers[/B]... Ben benieuwd of, bij terugkeer van het euvel, deze optie ook helpt.\r\n\r\nGroet.. franslj. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen