Ga naar inhoud

video bewerking


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Dag,\r\nIk ben een nieuwe gebruiker van dit forum, en niet zo heel handig in comp. gebruik. ( wel als alles gewoon werkt.)\r\n\r\nMijn verhaaltje is het volgende,\r\n\r\nWerk al jaren met diverse Pinnacle versies. \r\nSinds 2 1/2 jaar met P 12 op mijn Vaio comp. om digitale videobandjes te bewerken. \r\nGaat probleemloos.\r\nNu nieuwe Sony HDR CX 730 camera gekocht met als opslagmedium losse SD kaart.\r\nKrijg de film wel in P geladen, maar het neerzetten van de scenes op de storyboard lijn gaat wel zeer, zeer moeizaam.Loopt vaak vast. Moet dan helemaal opnieuw opgestart worden. Duurt lang,\r\nVraag: heb ik een nieuwe P versie nodig en... kan ik deze installeren op mijn Vaio comp. terwijl P 12 er nog opstaat. Of moet ik P 12 eerst verwijderen?\r\nKan ik dan de film waar ik nu nog mee bezig ben gewoon verder bewerken met de nieuwe P versie.\r\n\r\nZie uit naar jullie reacties.\r\n\r\nMet beste groet,\r\nJawi54
Link naar reactie
Je zou eerst moeten kijken in welke format de tapes op je computer komen en dan naar die van de Sony HDR CX 730 camera.\nZo zou het maar zo kunnen zijn dat de tapes als .avi op de computer komen en de beelden uit de Sony HDR CX 730 camera als .mov op de geheugenkaart staan of een ander format.\nIn dat geval zal Pinnacle eerst een vertaalslag moeten maken naar een voor Pinnacle te bewerken format van .mov naar .avi dus.\n\nEen nieuwere versie van Pinnacle zal het probleem denk ik ook niet oplossen deze is al aan versie 15 toe en zal op een computer van 2,5 jaar oud alleen trager worden, door al de uitbreidingen in de nieuwe Pinnacle.
Link naar reactie
ik gebruik zelf ook pinnancle. Het beste is om je filmpjes eerst naar je computer te exporteren, dan kijken wat het is, is het geen avi? converteren (ik gebruik Freemake converter werkt echt super en is gratis[URL=\"http://freemake.com\"]http://freemake.com[/URL] ). Vervolgens inladen en bewerken. Inladen kan redelijk lang duren zeker als het een groot bestand is. U kunt dan ook het beste eerst alle programma\'s uitzetten die u gebruikt (behalve pinnacle) en dan inladen en gewoon een kopje koffie ofso gaan drinken \":) Als u wilt upgrade naar een latere versie van pinnacle hoeft u niet eerst de oude van uw computer af te halen, ik heb nu 9 tot en met 15 op mijn computer staan X)
Link naar reactie
Ik denk dat MarcH een deel van de puzzel heeft - hoge resolutie en andere codecs. Moderne camera\'s werken allemaal op full HD en zullen H264 gebruiken als video-codec, en die is weliswaar erg efficiënt, maar redelijk zwaar om in te bewerken.\n\nDJByonnem heeft echter nog een goed punt - kopieer je de bestanden eerst naar je Vaio, of ben je rechtstreeks op de SD-kaart aan het werken? SD kaarten zijn bij lange na niet zo snel als de harde schijf van je PC, dus daar zit dan ook nog een bottleneck.\n\nJe zou kunnen kijken of je Pinnacle zo kan instellen dat hij de codering/decodering van de video door je videokaart kan laten afhandelen (moderne GPU\'s hebben hardware aan boord die specifiek gemaakt is om dat te versnellen) maar omdat het al een wat oudere versie is, is het goed mogelijk dat die optie er simpelweg niet in zit. Het vereist ook een GPU die nog niet al te oud is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...