Ga naar inhoud

Auto tag en cover mp3's


Aanbevolen berichten

Ik ben hier nu al een tijdje mee bezig maar kom er maar niet uit, vele programma\'s geprobeerd en veel op internet gezocht, maar geen enkele doet wat ik wil.\r\n\r\nIk heb een vrij grote mp3 verzameling opgebouwd in de loop der jaren, maar bij de meesten staan er geen of geen goede id3 tag\'s en/of covers bij, niet handig als je naar een nummer zoekt die er zeker bij moet staan, maar niet te vinden is.\r\n\r\nWat is dus graag wil is:\r\n\r\nEen programma die, bijvoorbeeld doormiddel van naar audio te \"luisteren\" (als Shazam), de juiste tags en covers bij een [U]losse[/U] mp3 zoekt en deze gelijk aanpast.\r\n\r\nDe meeste mp3\'s zijn dus losse nummers die in 1 map staan en bij bijna alle programma\'s die ik heb uitgeprobeerd werkt dat niet goed.\r\nIk heb op mijn telefoon (sgs3) ook \"droid3tagger\" geprobeerd welke goed zou moeten werken, echter deze loopt vast bij het taggen van een mp3...:mad:\r\n\r\nNog meer geprobeerd maar wat niet goed werkt:\r\n\r\n- winamp (album washer) (android)\r\n- Mediamonkey \r\n- mp3tag\r\n- Itunes\r\n- Albumcoverart downloader\r\n\r\n\r\nWie kan mij helpen?\r\n\r\nBvd.
Link naar reactie
Het programma wat ik hiervoor gebruik is Zortam. Deze is niet gratis maar doet precies wat je ervan verwacht. Je kan de id3 tag verwijderen en deze opnieuw aanmaken aan de hand van bestandsnaam. De songteksten kan je erin zetten. Je kan alle nummer normalizen. (van elke mp3 dezelfde volume) \nDe covers zet hij hier dan ook in.
Link naar reactie
Met Itunes is het met nog niet gelukt, als ik \"albumilistraties zoeken\" klik doet ie helemaal niets...\r\n\r\nZortam heb ik een trial van geprobeerd, is niet helemaal wat ik zoek, (voor zover ik het kon zien) het programma zou van een database de metadata en covers moeten halen en die dan laten zien (zodat ik alleen maar op ok of juist niet hoef te klikken) of zelf alles aanpassen, maar dan inclusief:\r\nartiest\r\nnummer\r\ncd\r\njaar\r\ngenre\r\nenz.\r\n\r\nDit omdat ik dan op mijn telefoon ook bijvoorbeeld alleen muziek uit een bepaald jaar op kan zetten of van een genre aangezien de telefoon bijna alle info uit de id3 tag haalt.
Link naar reactie
Al de programma\'s zijn wel goed die je hiervoor opnoemde, het probleem zit hem in de tag-loze mp3\'s, om mp3\'s zo klein mogelijk te houden met een zo goed mogelijke kwaliteit, worden tag\'s enz verwijdert en op het internet geplaatst. Ik raad je aan complete albums of discografieën te downloaden, die meestal met hoes(voor en achterkant) gepost worden en ook herkend worden door afspeel programma\'s die er dan de gegevens en de hoes zelf bij zoeken. \nMet één maand abonnement op een nieuwsserver en een programma als newsleecher heb je al je albums compleet binnen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...