Ga naar inhoud

Videos JVC DV-2000E > HP touchsmart300


Aanbevolen berichten

Beste mensen,\r\n\r\nIk heb een \'oude\' video camera JVC DV2000e waar ik altijd met groot plezier mee gefilmd heb. Pracht ding. Nu wil ik al de filmpjes die op DV mini cassettes zijn opgenomen overzetten op mijn computer.\r\n\r\nVoorheen deed ik dit via mijn laptop via een DVI kabeltje en met het programma WINDV dit ging altijd perfect. \r\n\r\nNu heb ik een nieuwe computer HP Touchsmart 3000 met Windows 7 (laptop heeft het begeven) en nu realiseer ik mij dat deze computer geen DVI ingang heeft.\r\n\r\nNu kan het volgens de handleiding van de camera ook via de USB kabel. Een dikke USB stekker aan de kant van de camera (net als voor de printer) en een gewone USB naar de computer. Als ik nu op \'Memory play\' druk, begint de computer wel te zoeken maar meldt uiteindelijk dat de driver niet correct zijn geinstalleerd.\r\n\r\nVoor zover ik heb gekeken geeft de CDrom geen extra driver en als dat al zou zou zijn dan wordt het niet herkend door Windows 7.\r\n\r\nHeeft iemand een idee hoe ik mijn filmpjes van mijn camera naar mijn computer kan krijgen??\r\n\r\nAlvast bedankt voor de hulp en de tips!
Link naar reactie
Ik neem aan dat het om een firewire aansluiting gaat? DVI aansluitingen zijn om beeld uit de computer in een monitor te kijken.\n\nHier is in ieder geval de usb driver: [url]http://nl.jvc-service.net/public/document.cfm?prog=ProdSoft.cfm&Model=GR-DV2000[/url]\nOf die werkt onder Windows 7 is nog even afwachten, maar het is in ieder geval de enige driver die JVC beschikbaar heeft, dus daar zul je het mee moeten doen.\n\nOverigens lees ik in de handleiding dat USB alleen gebruikt kan worden voor het overzetten van foto\'s die zijn opgeslagen op de geheugenkaart van de camera (de handleiding spreekt over \"stilbeelden\").\n\nDit betekent dat je of een andere computer met firewire aansluiting moet gebruiken, of een firewire insteekkaart voor je eigen computer moet aanschaffen. Maar het ziet er naar uit dat zo\'n TouchSmart meer is als een laptop en niet beschikt over dergelijke uitbreidingsmogelijkheden. Heb je de oude computer nog ergens staan? Dan zou ik die nog even afstoffen.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Het klopt de USB is inderdaad alleen maar voor stilstaanden beelden. \nIk heb nu ook het idee dat zonder DVi ingang het onmogelijk is om de video beelden over te zetten. \n\nDe oude laptop heeft echt kuren het beeld doet het niet meer, heb m al op de tv aan gesloten maar dan nog blokkeert ie, ggrrr. Een andere computer ( desktop) die ik heb staan heeft Windows XP maar ook geen DVi ingang... herkende wel de camera na installatie van de driver maar ja ook alleen maar goed voor stilstaande beelden.\n\nZijn er nog andere opties? Hoe kon je met het oude systeem nu beelden over brengen van de camera met cassette naar een computer zonder DVi want ik zie dat er toch veel (ook oudere) computers zijn zonder DVi ingang..\n\nHoop dat iemand mij een oplossing kan geven...\n\nBedankt!!
Link naar reactie
Als je met het \"oude systeem\" doelt op video8 en vergelijkbaar, dat gaat met een video-digitizer. Die maakt het analoog beeld digitaal en draagt \'t over naar de computer. Zo\'n apparaat gaat tussen de video-uitgang van de camera en meestal een usb-port op de computer.\n\nDa\'s echter geen optie voor je DV-camera. Het zou immers stom zijn om je digitaal opgenomen beelden analoog over te dragen om ze vervolgens weer digitaal te maken. Dan heb je een hoop kwaliteitsverlies en dat is zonde.\n\nLinksom of rechtsom heb je dus een computer met firewire aansluiting nodig. Bij normale computers is dat desnoods achteraf geregeld met een insteekkaart van een euro of 10. Veel duurdere laptops hebben ook mogelijkheden voor een insteekkaart van een euro of 25. Ik zie zo\'n mogelijkheid echter niet op HP Touchsmarts, helaas. Maar die andere desktop biedt nog hoop. Wellicht kun je die eens open maken om te kijken of er uitbreidingsmogelijkheden zijn. Een foto maken van de geopende zijkant is het makkelijkste. Uiteindelijk moet er dan een kaart in als deze: [url]http://tweakers.net/pricewatch/cat/274/usb-en-firewire-controllers.html#filter:XYxBCsIwEEXvMusuYiVt7QEKLoRC3UkXJRlhJLZhEkUoubvTakFcDf-9_2eGK3GILZPBM93xNLygHh_OZf-Cxk1MbJEbQmehBs90C_CF3cRR2BCMEL9M15nKIJiJP8_1FjaDDk1E23k0RxugvoAuZV7toRcrtCEXkcXMkFfFcp6DW3tKSVGrHfQpE1f-uEORC03pDQ[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...