Ga naar inhoud

muziek onder film


Aanbevolen berichten

Hallo lezer,\r\nIk gebruik (sinds niet lang) het videobewerkingsprogramma Avid Studio. Ik maakte vorig jaar een film (FULL hd) en plaatste daaronder audio (muziek). Ik film met een Panasonic full hd camera, 3 cmos, de HS 700 .Ik kreeg storingen varierend van trage beelden tot krakende geluiden etc. Ik kocht een nwe. pc, Medion Intel Core i7 2600 3,4 ghz, 16 gb ram-geheugen met een Nvidia 570 graf. krt. Besturingssysteem: windows 7 . Ik brand de films met Avid studio en gebruik de LG Super Multi blu-ray discwriter of evt. een Samsungt dvd brander. Hiermee moest ik full hd zonder problemen te lijf kunnen. Na het installeren van Avid Studio, kreeg ik de schrik, want eerst leek alles goed maar na korte tijd kreeg ik weer storingen. Bij bijna elke clip- of scene overgang hoorde ik een kort gekraak. Dat heb ik opgelost door tussen die clips een korte overgang te maken. Het grootste probleem nu is de muziek die ik onder de film op de tijdlijn plaats. Dit is meestal mp 3 muziek (heb ik bij pinnacle 7 t/m 14 jarenlang gedaan zonder ooit 1 (audio-)probleem) De muziek heb ik van cd\'s maar ook bv gedownloade muziek van internet. (vrij van virussen etc.) De op de tijdlijn geplaatste audio bewerk ik uiteraard ook. (harder, zachter) Als ik vervolgens de film afspeel, dan krijg ik verschillende dingen te horen; 1. alles gaat prima, mooi \'vol\' geluid zoals het hoort of \r\n2. Geluid plotseling alleen aan een (1) kant (met de koptelefoon op kun je ervan schrikken)\r\nAls ik de film dan meteen stop en opnieuw afspeel, dan kan het weer gewoon goed zijn. Het maakt overigens daarbij niet uit of de audio op 5.1 of stereo is ingesteld.\r\nVervolgens brand ik de film. Afspelen in de dvd/blu-ray speler is dan minder aangenaam. De beelden zijn perfect maar de muziek klinkt dan: of goed , of opeens , blikkerig\', alsof er totaal geen bas aanwezig is . Ik heb de muziek bv vervangen door andere of door dezelfde muziek maar opnieuw op de tijdlijn geplaatst. Maakt allemaal niets uit. Zo zit ik met een (belangrijke) film die ik niet kan afmaken. Op het Avid forum kom ik (of men) er niet uit. Kan dit iets met codecs te maken hebben? \r\nIk ben een ieder zeer dankbaar die me verder kan helpen.
Link naar reactie
Je bewerkt die audio op de timeline? Kan het niet zo zijn dat die bewerkte stukken als mono worden gesaved? Ik doe maar een gooi :p maar je zou eens voor de proef alleen onbewerkte audio kunnen proberen.\n\nWat codecs betreft, voor W7 wordt het codecpack van Shark geadviseerd [url]http://shark007.net/win7codecs.html[/url] Eerst de laatste versie 3.x.x voor 32 bits installeren, daarna de x64 Components addon als je W7 64 bits hebt.
Link naar reactie
Dank voor uw reactie.\r\nUiteraard kun je audio alleen op de tijdlijn bewerken. Ik heb overigens ook audio geplaatst zonder deze te bewerken (op de tijdlijn dus 1 rechte lijn) Ook heb ik het verschil getest tussen gedownloade muziek of muziek vanaf een in mijn bezit (gekochte) zijnde (muziek-)cd. In alle gevallen hetzelfde resultaat. Het enige wat bik nog niet geprobeerd heb is om avid studio opnieuw te installeren.\r\nIk houd me aanbevolen voor meer reacties.
Link naar reactie
  • 4 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...