Ga naar inhoud

Pinnacle Studio 15 Importeren lukt niet meer


Aanbevolen berichten

Vorig jaar Pinnacle Studio 15 aangeschaft en een prachtige film gemaakt. Nu wil ik mijn tweede film maken en het importeren van bestanden lukt niet meer :-(.\r\nOp zich moet het heel simpel zijn. Ik kies voor importeren, en wil dan vanaf mijn harde schijf een bestandsmap selecteren. Maar de selectie kan ik niet doen omdat ik geen vinkjes kan aangeven. Er is één bestandsmap waarbij het wel kan! Die filmpjes zijn gemaakt met dezelfde filmcamera dus ik snap het helemaal niet. Heb de software verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar ook dat helpt niet :confused:.\r\n\r\nHELP HELP (})!!!
Link naar reactie
Hoi Niek,\r\n\r\nHet gekke is dat alles hetzelfde is gegaan. Vorig jaar heb ik ze onder dezelfde bestandsnaam geplaatst en van daaruit geimporteerd. Maar ik heb inmiddels gezien dat ook de films van vorig jaar nu niet meer aangevinkt kunnen worden. Er is één bestand wat het nog wel doet maar ook die staat op dezelfde schijf in dezelfde map. Ook vanaf dezelfde camera gedownload op de harde schijf. Via eigenschappen heb ik gekeken of er verschillen zijn, maar ik zie ze niet. Snap er niets van.
Link naar reactie
Als ik de handleiding volg dan moet ik op importeren klikken, dan kom ik in een scherm waar ik de bestandsmap kan aangeven en vervolgens kan ik de filmpjes aanvinken die ik wil importeren. Maar die vinkjes kan ik bij de meeste mappen niet meer aangeven. Mijn eerste film was totaal geen probleem.\r\nIk heb het niet rechtstreeks vanuit de camera geprobeerd want alle bestandjes staan op de harde schijf en niet meer op de camera. \r\n\r\nIk hoop dat je nog een idee hebt maar volgens mij is dit een hele lastige.\r\n\r\nSilvia
Link naar reactie
Nee helaas. Ik had je vraag even uitgezet bij een kennis die ook heel veel met video/film en pinnacle 15 bezig is. \nZijn antwoord was eigenlijk: \"ja Pinnacle heeft wel meer kuren soms\". Hij weet het dus ook niet.\nIk neem aan de mappen met films niet in de \"useromgeving\" staan van een andere gebruiker, om even met het rechten verhaal te vervolgen.\nEn de inhoud van de \"bewerkbare\" en niet \"bewerkbare\"mappen is gelijk v.w.b. bestandsnamen?\nRare vraag, maar kan je de harde schijf eens controleren met HDTune : [url]http://www.hdtune.com/[/url]\nKiezen voor tabblad \"Errorscan\" en dan kijken of er rode blokjes verschijnen.\nVerder: Weet je heel zeker dat je pc virus vrij is, want ook dat zou een oorzaak kunnen zijn. \n\nNiek
Link naar reactie
Ben nu bezig met HDTune maar dat duurt wel even. Tot nu toe alleen groene blokjes. Een virus heb ik niet. Bedankt dat je de vraag uitgezet hebt, jammer van het antwoord dat Pinnacle wel meer kuren heeft. Dacht iets goeds aangeschaft te hebben. \r\n\r\nDe mappen staan niet in de useromgeving van een andere gebruiker. Wat bedoel je met bewerkbare en niet bewerkbare mappen?\r\n\r\nMochten er rode blokjes verschijnen dan laat ik het je weten.\r\n\r\nSilvia
Link naar reactie
Ik bedoelde met \"bewerkbaar\" de mappen waar je wel vinkjes kunt zetten.\nEn met \"niet bewerkbaar\" die mappen waar je geen vinkjes kunt zetten.\n\nKlik eens met rechts op 2 van die verschillende mappen en kies \"eigenschappen\" \nZie je dan verschil en dan vooral bij het tabblad \"beveiliging\" .\n\nNiek
Link naar reactie
Ik heb nog 1 suggestie en dan is het wat mij betreft echt op.\nMaak op een externe schijf (of andere partitie van je harddisk een stel nieuwe mappen aan en importeer daarin de beelden opnieuw vanaf de camera.\nMocht dat niet mogelijk zijn, dan zou ik de bestanden gewoon via Windows verkenner met kopiëren en plakken overzetten naar de nieuwe mappen op de externe schijf.\nDaarna kijken of je vanaf die locatie dan wel kunt importeren. \n\nNiek
Link naar reactie
Hoi Niek,\r\n\r\nNet een reactie gehad vanuit de helpdesk (die nog heel moeilijk te bereiken is). Bij stond aangevinkt het knopje \"ignore duplicates\". Pinnacle herkent dan niet meer de eerder ingelezen bestanden. Bij mij beste weten wilde ik deze week voor het eerst importeren om een start te maken met de film en zou het dus de eerste keer zijn. Schijnbaar niet. Ik heb \"ignore duplicates\" op NO gezet en het werkt!\r\nWilde het je toch even laten weten.\r\n\r\nGroetjes\r\nSilvia
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Dag Silvia,\n\nHELP, ik heb hetzelfde probleem, gisteren eerste film ingeladen zonder probleem.\nDe tweede film lukte helaas niet meer, er was niets meer om aan te vinken;.\nGa vanavond op zoek naar \"ignore duplicates\" ik hoop dit snel te vinden.\nAlle goede raad is welkom.\n\nAvast bedankt,\nRudi
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Goedemorgen, wie kan mij helpen,\r\n\r\nHeb twee computers naast elkaar, allebei met studio 15. Alle instellingen staan volgens mij gelijk. Bij inlopen herkennen beide computers de verschillende scenes. Maar zodar ik op mijn nieuwe er een nieuw av betsnad van maak zonder overgangen herkend nieuwe pc de verschillende scenes niet meer en maakt er een bestand van. Kijk dan boven in scherm bij Album, maar krijg het in mijn nieuw epc niet voor elkaar dat de scenes worden herkend en doe ik hetzelfde op oude pc dan wel. Ra ram wie kan mij helpen??\r\n vr gr Koos Wentink
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ben al jaren(+/- 8j) bezig met foto en videobewerking met Pinnacle en heb altijd upgegraid naar een nieuwere versie en toch was er altijd een probleem mee dat na veel zoeken opgelost werd.Zeker om de Plug -ins enz te downloaden en te aktiveren.Nu heeft de filmmaker AVID ,Pinnacle overgenomen en alle problemen opgelost van dit produkt.Ik heb nu AVID- STUDIO aangekocht en heb tot nog toe geen problemen meer gehad met dit programma dat dezelfde Pinacle data van vorige versies(pinacle) gebruikt.Alle overgangen van de vroegere pinnacle zit in één pakket allemaal geintegreerd .Het is wel wat duurder maar werkt perfekt zelfs met Blue ray.Je moet natuurlijk ook een zeer goed aangepaste PC hebben om dit alles zeer snel te kunnen verwerken en niet te snel willen werken (tijdens renderen en wegschrijven) zodat deze vastloopt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...