Ga naar inhoud

Audacity stopt ermee


Aanbevolen berichten

Zit ik lekker oude cassettes op te nemen via Audacity, stopt \'ie er opeens mee.\r\nDe indicator loopt, maar er komt helemaal geen audioweergave meer.\r\nIk heb alle contacten gecontroleerd, het programma afgesloten en opnieuw opgestart, geldt ook voor de pc, audacity opnieuw gedownload, niets helpt.\r\n\r\nWat moet ik doen??\r\n\r\nGr. Wopev
Link naar reactie
Het is handiger als je even vermeld welk besturingssysteem je gebruikt.\nWerkt het geluid verder wel dus als je een CD afspeelt?\n\nJe geeft aan dat de indicator loopt, dus je \"ziet\" dat er word opgenomen, als je dit terug afspeelt op de PC is er dan wel geluid?\nWat gebeurt er als je het programma afsluit, de pc opnieuw opstart en het Audacity start en begint op te nemen?
Link naar reactie
Ik gebruik W7 32 bits.\r\nDe cd-speler doet het gewoon.\r\nOok als ik b.v. met Cubase werk, heb ik geen problemen.\r\nIk zie alleen maar een lijn tijdens het opnemen, geen uitslag. Tijdens het afspelen is er geen geluid.\r\nAls ik eerder in Audacity opgenomen nummers afspeel (als Audacity file) krijg ik bij de indicator wel de uitslag te zien en heb ik gewoon geluid. \r\nAls ik de boel weer opnieuw opstart, krijg ik direct met de eerder genoemde klacht te maken.\r\nZou er op de een of andere manier iets met de geluidskaart aan de hand kunnen zijn?\r\n\r\nGr. Wopev
Link naar reactie
Ik heb het idee dat je het moet zoeken onder afspeelapparaten, ga daarvoor naar het luidsprekertje naast de klok rechtsonder in beeld, klik rechts en kies voor afspeel apparaten door er met links op te klikken, kijk nu waar het geluid naartoe gaat, het meest logische zijn de luidsprekers, maar om de een of andere reden wil het onder Windows 7 en ook het nieuwe Windows 8 wel gebeuren (overigens lang niet op alle PC\'s en Laptops) dat de standaard uitgang is omgewisseld naar digital output, je moet deze dan even terug zetten op de luidsprekers en op toepassen klikken.\n\nHetzelfde geld voor de ingang, die in het zelfde venster is te zien onder de volgende tab, standaard is stereo mixer maar zou bij opnames met cassette recorder wel eens de front ingang moeten zijn, maar dat hij is omgeschakeld naar de microfoon ingang op de achterkant van de computer.\n\nWat soms wel wil helpen is het installeren van nieuwe drivers voor je geluidskaart.\n\nIk heb hier een Toschiba laptop die het zowel onder Windows 7 als onder Windows 8 doet, tijdens de installatie prima geluid uit de Harman Kardon Speakers en prima opnames uit de front Microfoon, na het omschakelen van bijvoorbeeld browsen met Firefox naar het spelen van een online Game of het typen van een brief in Word, gebeurt het maar zo dat zowel de ingang als de uitgang voor geluid zijn weggevallen en ik dus geen geluid meer heb, dan moet ik dus doen, zoals hierboven beschreven en werkt het direct weer perfect.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...