Ga naar inhoud

92Khz/24Bit


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,\r\n\r\nIk ben een beetje de kluts kwijt. \r\n\r\nIk weet dat een audio cd een samplingrate van 44.1Khz / 16Bit heeft. Deze heb ik overgezet naar een .flac bestand. Nu ben ik de weg een beetje kwijtgeraakt wat betreft frequenties. Toen ik mijn hoofdtelefoon kocht stond er in de specificaties dat ze een bereik hadden van 5 - 23.500 Hz. Hebben het bereik van de speaker en de samplingrate van het audiobestand iets met elkaar te maken? En zo ja, hoe zit het dan precies?\r\n\r\nNu heb ik ook ik heb een flacbestand van 92Khz op 24Bits. Kan mijn headset dit weergeven of capped hij op 23,5Khz?
Link naar reactie
Ik zal het proberen uit te leggen.\r\n\r\nAls je muziek zou bekijken met een spectrum analyzer. Dan zie je een golf beweging. (als je vergenoeg inzoomd / vergroot)\r\nNu is de sample rate het aantal keer dat je een punt van deze golf vast legt per seconden. In het geval van de audio cd dus 44100 keer per seconden. En voor het flacbestand is dat 92000 keer per seconden.\r\n\r\nEn het frequentie bereik van je hoofdtelefoon 5 - 23.500 Hz. Zijn de frequentie\'s die hij weer kan geven.\r\nEn dat is weer heel wat anders. En heeft dus niets met elkaar te maken.\r\n\r\nIk hoop dat je er wat aan hebt.
Link naar reactie
[QUOTE=Chael;608887]Dus als ik het goed begrijp heeft de frequentie van de speakers te maken met respectievelijk de toonlaagte en -hoogte en de samplingrate heeft meer te maken met de golfdichtheid van het audiobestand. Hoe hoger die dichtheid, hoe meer details deze kwijt kan.\n\nIk denk dat ik het begin te begrijpen.[/QUOTE]\nDat heb je goed begrepen:D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...