Ga naar inhoud

van cassette naar pc


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal.\r\n\r\nIk probeer een cassette op te nemen op de pc.\r\nIk heb het programma Audacity en het benodigde snoertje.(2x tulp - mini-jack)\r\nDe tulpstekkertjes heb ik in de line out van de cassettedeck gedaan en de mini-jack in de line in van de pc (lichtblauw).\r\nBij Audacity - voorkeuren heb ik bij \"opnemen\" alle mogelijkheden uitgeprobeerd.\r\nAlles zonder resultaat. Er slaat op de vu meter niets uit en ik hoor ook niets. (De vu meter op de cassettedeck slaat overigens wel uit. \r\n\r\nWie heeft er een idee?\r\n\r\nGroet,\r\n\r\nWopev.
Link naar reactie
In configuratiescherm - geluid - opnemen heb ik een ander opnameapparaat gekozen.\r\nGevolg is nu: Bij de opname (in Audacity dus) is er geen geluidsweergave; bij het afspelen wel; ik moet dan alleen de knop op de versterker van \"tape\" (cassettedeck) naar \"aux\" omzetten.\r\nAls ik de cassette afspeel, met als doel op te nemen en ik zet de versterker alvast van tevoren in de aux-mode, dan springt het afleesscherm op de versterker, als ik de cassette begin af te spelen, direct weer op \"tape\" en hoor ik dus tijdens het opnemen weer niets.\r\n\r\nHoe krijg ik het voor elkaar dat ik tijdens het opnemen ook geluid krijg.\r\n\r\nGroetjes,\r\n\r\nWopev
Link naar reactie
Duidelijk, maar in je eerdere uitleg is er geen overzicht welke verbindingen je naar je versterker hebt, en zeker niet wat er op de aux ingang van die versterker zit.\n[QUOTE=Wopev;606957]... Bij de opname (in Audacity dus) is er geen geluidsweergave; bij het afspelen wel; ik moet dan alleen de knop op de versterker van \"tape\" (cassettedeck) naar \"aux\" omzetten.\n[/QUOTE]\n\'Tape\' is op je versterker gewoon de ingebouwde tape-speler....\n\'Aux\' is op je versterker de aux [B]ingang[/B] (één van de tulp ingangen), dus vertel wat daar op aangesloten zit.\n[QUOTE=Wopev;606957]Als ik de cassette afspeel, met als doel op te nemen en ik zet de versterker alvast van tevoren in de aux-mode, dan springt het afleesscherm op de versterker, als ik de cassette begin af te spelen, direct weer op \"tape\" en hoor ik dus tijdens het opnemen weer niets.[/QUOTE]\nDat deze op, \'tape\' staat hoort, want je speelt een tape af, en wenst daar naar te luisteren of van op te nemen.\n\nDe vraag nogmaals is wat er op aux aangesloten staat. Ik neem eigenlijk (onvermijdelijk) aan dat dat een uitgang van je PC is.\n\n\n( Heb je op je versterker heel misschien een \'Tape / Source\' schakelaar ? Die hoort dan ook op \'Tape\' te staan. Indien die op source staat staat één van de externe ingangen (aux, microphone, phono, tuner, dus een geluids[B]bron[/B] (source)) gekozen. )
Link naar reactie
Op de aux ingang heb ik een audio -interface die ik voor muziek maken gebruik. (Cubase) aangesloten\r\nVerder op mijn versterker een cd line in en line out (in gebruik); een tape play: line in en line out (in gebruik); een tape rec: line in en line out (in gebruik); een md (music disc) play line in en line out (aangesloten op de tv) ; rec: line in en line out (aangesloten op de pc.)\r\n\r\nVerder heb ik geen tape/source schakelaar. \r\n\r\n\'t Is ingewikkeld.\r\n\r\nGroetjes,\r\n\r\nWopev
Link naar reactie
Als je de tulpstekker van een kanaal tijdens het opnemen uit je versterker laat (de line-out die naar de line-in van de PC gaat), en je raakt even het uit-stekende middencontact van die tulp aan, slaat de meter dan wel uit ? Er wordt dan namelijk brom gegenereerd.\n\nMet die test onderscheid je of het in de PC (software) zit, of dat er geen signaal uit je versterkeruitgang komt.
Link naar reactie
Ik bedoel inderdaad de meters van audicity.\n[QUOTE=Wopev;607279]\nBij zowel de aux out- als de md outcontact geven geen uitslag.[/QUOTE]\nHier moet je even duidelijk blijven, want een \'brom\' (signaal) zetten op een uitgang werkt natuurlijk nooit, een signaal hoort op een ingang gezet te worden om te laten versterken door een apparaat. \n\n\'[I]Aux out[/I]\' ken ik al zo niet, ik dacht dat aux ten alle tijden een (extra) ingang is, maar ik ben niet meer zo thuis in die wereld. Ik zie hem alleen ook niet bij je eerdere opsomming van versterker aansluitingen staan.\n\nGewoon nog een keer uitleggen vanuit mijn perspectief :) en zien of dat klopt:\ner gaat een kabeltje naar de line-in van de PC. Die komt van een uitgang van de versterker. Daar (aan de uitgang van de versterker) trek je er één kanaal van uit, en raakt tijdens het opnemen dat middencontact even aan. Dat moet een brom (VU uitslag) geven in je opname apparatuur (Audicity). Zo niet, dan werkt je PC niet goed, of staat niet goed ingesteld, en kan je de versterkerkant voorlopig vergeten.\nDan zou ik eerst Audicity afsluiten, en zorgen dat je geluid (brom of gewoon echt de tape spelen) uit de boxjes van je PC weet te krijgen m.b.v. instellingen in de Windows omgeving, of de software van je geluidsadapter. Pas als dat lukt zal je met Audicity verder kunnen.\n\nEn vertel ook even wat \'[I]md out[/I]\' is....
Link naar reactie
Ik ben eruit!\r\nEn tot mijn grote schande moet ik bekennen dat ik iets zeer eenvoudigs over het hoofd gezien heb.:confused:\r\nIk heb mijn pc op de versterker aangesloten via het md rec. contact, zodat ik het geluid van de pc via mijn versterker en boxen kan horen. (md = music disc, een \"voorloper\" van de mp3 speler.) Dit snoertje heb ik eruit gehaald en vervangen door het bekende dubbel tulp - minijack snoertje en hoera, hoera, ik heb nu geluid tijdens het opnemen.\r\nToch in ieder geval: Superbedankt!! voor het meedenken.:D\r\n\r\nIk weet niet of het tijdens deze correspondentieronde toegestaan is, maar ik heb nog één vraagje. De uitgangsvolume meter -midden bovenin op het Audacityscherm- slaat tijdens het opnemen en afspelen niet uit. is dat normaal, of moet ik nog iets doen om dat te laten werken?\r\n\r\nNogmaals bedankt!\r\n\r\nGroetjes,\r\n\r\nWopev.
Link naar reactie
Nou dan lijkt het mij simpel, de versie vóór versie 2.0 was al 1.3.14, dus je loopt wat achter ;)\r\nIk zou die oude versie uit je software scherm verwijderen, en [url=http://audacity.sourceforge.net/download/]Audacity versie 2[/url] downloaden en installeren.\r\n\r\nEen andere oplossing zie ik niet, zoekend met Google kom ik nergens een vergelijkbaar probleem tegen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...