Ga naar inhoud
  • 0

hidden start


Anoniem2

Vraag

Hoi ik weet niet of ik dit bij het goede forum plaats want ik weet eerlijkgezegd helemaal niet of het hierna volgende bij software/virussen hoort maar zoniet dan moet de moderator mijn bericht maar verplaatsen naar waar het wel hoort, ok?\r\n\r\nToen ik een paar dagen geleden mijn laptop opstartte kreeg ik ineens een schermpje te zien waarin stond: \'hidden start\' en nog wat engelse tekst maar dat weet ik niet meer :-S\r\n\r\nMijn laptop deed het verder wel gewoon en bij dat schermpje kon ik kiezen of ik op ok zou klikken of op het kruisje. Ik heb het uiteindelijk maar gewoon weggeklikt op het kruisje maar het zit me toch niet helemaal lekker nu. Het klinkt namelijk een beetje creepy vind ik: \'hidden start\'. Ik word toch niet gehackt ofzo? En hoe merk je eigenlijk of je gehackt bent?
Link naar reactie
  • Antwoorden 56
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties voor deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Oh dat vind ik echt superaardig Niek!! ik heb een Dell inspiron 1545 met windows 7. Ik heb alleen geen extern medium en vind het ook een beetje eng zo via het forum, niet door jou hoor maar door mezelf want als ik 1 klik verkeerd doe..... verder weet ik niet zo goed waar ik mijn installatiespullen heb gelaten. Dus die moet ik eerst zoeken.\nWat ik ga doen is het volgende: ik ga die links van Dutch gebruiken. Alleen lukt die eerste niet omdat ik een probleem heb met Java( zie post van 16.59) dus ik ga die tweede link nog doen van MBAM. Via Avastscan en Boot-timescan heb ik nu een paar dingen gedelete dus k ga even kijken wat ik nu nog via Mbam vind. En daarna besluit ik of ik alles opnieuw ga installeren of niet. No hard feelings hopelijk Niek? Want ik vind het echt heel aardig je aanbod!\n\nVerder hoop ik nog dat iemand een antwoord weet op mijn vraag om 16.59. Wat is dat met die Java?
Link naar reactie
  • 0
[QUOTE=elis;606419]oh sorry :s Ik heb hierop geklikt: \nJava voor Windows downloaden[/QUOTE]\nDat is ook hoe het moet.... Dat bestand kan je vinden en starten ?\nAls dan die melding komt, probeer het dan nog eens, maar dan met een rechtsklik en kiezen voor \'[I]Uitvoeren als... Administrator[/I]\'.\n\n(Niet nodig natuurlijk als je opnieuw naar fabrieksinstellingen wil gaan)
Link naar reactie
  • 0
Nou krijg ik weer een andere melding erik: Download failed met een heel verhaal erbij dus nu kan ik niet op uitvoeren administartor klikken. Irritant he? \nIk ben er nog niet uit of ik opnieuw naar de fabrieksinstellingen wil gaan. vind het een lastige beslissing.\n\nEn nog even terug naar de post van Dutch en Obelix: Als ik MBAM download dan kom ik op de site van Aro 2012 en na scannen geeft die dan deze boodschap:\n\n100 registry errors and tweax were fixed and your junk status was good after you last scan. Buy now to repair all your and have fewer errors. Other benefits may include faster stratup and greater stability of your system. \n\nIs het nou MBAM of Aro Dutch en Obelix? want jullie raden allebei MBAM aan maar ik kom dan uit op Aro. En dan moet ik op een gegeven moment kopen om de errors te fixen.
Link naar reactie
  • 0
Ok gelukt Tsjoeke Nu heb ik malwarebytes anti malware en met een snelle scan heeft ie 2 infecties gevonden:\r\n\r\nadware.agent file\r\nen \r\ntrojan.agent folder\r\n\r\nnu moet ik zeker op verwijderen klikken of moet ik eerst een logbestand opslaan, er zijn verschillende dingen aar ik op kan klikken nu.
Link naar reactie
  • 0
Done, is nu bezig met grote scan\n\nen voila weer een nieuw probleem: nu heb ik ineens een vervelende ask toolbar en mijn internettabpagina ziet er nou heel anders uit! Is die ask toolbar meegekomen met het dwonloaden of wat? toch niet door een virus he? en het balangrijkste: hoe krijg ik die ASK openingspagina of toolbar of wat weer weg??\nheb al gekeken in het configuratiescherm jaja ;) bij verwijderen maar daar vind ik niks om te verwijderen
Link naar reactie
  • 0
ik had google chrome, daar zie ik deze mogelijkheid niet die ik idd bij internet exolorer wel zie\r\n\r\nAls ik nu een nieuw tabblad aanklik ziet het er nu zo uit: \r\n \r\nPowered by Ask\r\n\r\n Apps\r\n\r\nWeb Store YouTube Google Zoeken Gmail \r\n \r\n Most visited\r\n\r\nMaar dan met lelijke felgekleurde logootjes ook nog en boven dit scherm waar ik nu type zit dus ineens een ask toolbar \r\n\r\nik zie helaas niet waar ik beiden kan verwijderen of uitzetten ofzo
Link naar reactie
  • 0
had je antwoord nog niet gelezen dutch, mijn vorige post was een antwoord op erik maar inmiddels jouw optie geprobeerd dus in het configuratiescherm en dan krijg ik deze boodschap:\r\n\r\ner is een fout opgetreden bij het openen van het installatielogboekbestand. controleer of de opgegeven locatie van het logboekbestand bestaat en of het niet alleen lezen is.\r\n\r\nlogboekbestand? ik klik gewoon op ask verwijderen
Link naar reactie
  • 0
Volledige scan gedaan met Malwarebytes AntiMalware met als resultaat: Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd! Pfff misschien hoef ik niet alles opnieuw te installeren dan?\nZit ik alleen nog met\n1) het feit dat ik Java niet geinstalleerd krijg\n2) Ask niet wegkrijg, wel de taakbalk inmiddels maar niet als openeingspagina als ik internet opstart\n3) mijn internet ineens extreem traag is sinds vanavond
Link naar reactie
  • 0
Volledige scan gedaan met Malwarebytes AntiMalware met als resultaat: Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd! \r\n\r\nPfff misschien hoef ik niet alles opnieuw te installeren dan?\r\n\r\nZit ik alleen nog met\r\n1) het feit dat ik Java niet geinstalleerd krijg\r\n2) Ask niet wegkrijg, wel de taakbalk inmiddels maar niet als openingspagina als ik internet (google chrome) opstart
Link naar reactie
  • 0
Elis,\n\nLijkt mij verstandig om ook nog eens te scannen met de [URL=\"http://www.emsisoft.nl/nl/software/eek/index.htm\"]Emsisoft Emergency Kit[/URL] scanner.\n\nEr wordt niets geïnstalleerd!.\n\nZip-bestand [URL=\"http://download11.emsisoft.com/EmsisoftEmergencyKit.zip\"]downloaden[/URL] en uitpakken in een nieuwe map.\nDan dubbelklikken op start.exe en kiezen voor \'Emergency Kit Scanner\'\n.\nLaatste updates downloaden als daar om gevraagd wordt.\nKies voor een diepe scan.\nMocht er iets gedetecteerd worden en je twijfelt of dat wel weg kan, post dan hier het rapport (log) van de scan.
Link naar reactie
  • 0
Ok nog een keer scannen kan zeker geen kwaad denk ik. \r\n\r\nMaar moet ik nou op je eerste link klikken of je tweede? \r\n\r\nEn als ik je tweede link moet doen, moet ik dan op openen klikken of op opslaan? Ik weet nooit zo goed het verschil tussen die twee, nou ik weet het verschil wel maar weet niet wat beter is.
Link naar reactie
  • 0
Die toolbar zal wel weg te krijgen zijn met HijackThis. Toch al slim om daar een logje mee te maken, en hier te plaatsen. Misschien is hier nog iemand die daar raad mee weet, een loglezer ?\n\nKlik het bovenste bericht voor meer info:\n[url]http://forum.computeridee.nl/forumdisplay.php?f=133[/url]\n\nEdit:\nAh, ctrlaltdelete misschien ?
Link naar reactie
  • 0
[QUOTE=elis;606475]Ok nog een keer scannen kan zeker geen kwaad denk ik. \n \nMaar moet ik nou op je eerste link klikken of je tweede? \n \nEn als ik je tweede link moet doen, moet ik dan op openen klikken of op opslaan? Ik weet nooit zo goed het verschil tussen die twee, nou ik weet het verschil wel maar weet niet wat beter is.[/QUOTE]\n\n2e link voor directe download.\nDan het bestand opslaan. Dan openen en uitpakken in een nieuwe map.\nDaarna pas starten door op start te klikken in die nieuwe map.
Link naar reactie
  • 0
Ik ben het nu aan het downloaden maar wat is precies uitpakken in een nieuwe map? ik kan nu kiezen tussen openen en map openen waar moet ik op klikken?\r\n\r\nen die hijackthis heb ik geprobeerd gewoon door de handleiding te volgen maar ik krijg een melding van [I]dat het een onebkende uitgever is en of ik wil u doorgaan?[/I] \r\nnou ik durf zo langzamerhand niks meer :(\r\n ik krijg dus een net iets ander schermpje dan in de handleiding zo duidelijk vermeld is helaas\r\n\r\niemand daar nog een oplossing voor?
Link naar reactie
  • 0
Nou er staat inmiddels het één en ander op mijn bureaublad maar als ik op start druk gebeurt er helaas niets, ik krijg ik dit schermpje: ( kan het helaas niet kopieren en plakken) maar er staat: \r\n\r\nEmsisoft Emergency Kit\r\nRun from usb stick:\r\nScan with Emergency Kit Scanner\r\nStart Commandline Scanner\r\nStart HiJackFree\r\nStart Blitzblank\r\n\r\nen dan kan ik more details aanklikken en dan kom ik hier: [url]http://www.emsisoft.com/en/software/eek/[/url] Tja......\r\n\r\nis er nou iets misgegaan met het dwonloaden of uitpakken of opslaan? wat doe ik verkeerd? \r\n\r\n(Ik probeer door dit forum dus te weten waar ik mee bezig ben dutch-online ;) )
Link naar reactie
  • 0
Je moet niet op details klikken, maar op de eerste regel in het scherm: Emsisoft Emergency Kit Scanner (klik maar op die blauwe letters!)\nDan komen er wat \"zwarte\" venstertjes voorbij en een scherm waarin je links kunt kiezen voor een scan.\n\n[ATTACH]16775[/ATTACH]\n\n(ctrlaltdelete is beroepsmatig anti maleware expert)
Link naar reactie
  • 0
Hoi Reintje en Dutch , ik [I]kon[/I] in eerste instantie niet op Emsisoft Emergency Kit Scanner klikken, dat had ik natuurlijk wel geprobeerd :). Het schermpje was bijna hetzelfde als jouw schermpje maar Er stond ook niet \'start direct\' boven Toen heb ik het maar opnieuw uitgepakt en toen werkte het wel. Kon ik wel op die blauwe letters klikken. \r\nHoe kreeg jij het overigens gekopieerd naar hier? Wilde ik doen om het duidelijk te maken wat ik zagmaar dat lukte mij niet\r\n\r\nWat Ask betreft, daar ben ik inmiddels ook vanaf gelukkig. Heb mijn oude google chrome met voorkeur miniaturen weer terug! Hoe ik het precies gedan heb ik niet meer, in ieder gaval iets bij instellingen of opties ofzo.\r\n\r\nEn mijn Emergency Scan is dus bezig nu. \r\n\r\nben blij met jullie allemaal. wordt vervolgd als mijn scan klaar is.\r\n\r\nps kan ik die HiJackFree downloaden/starten terwijl de Emergency Scan bezig is?
Link naar reactie
  • 0
Thanks Ok dan wacht ik tot de Emergency Scan klaar is, gaat erg traag overigens er is pas 3 % gescand. Scant ie trouwens door als mijn laptop uit gaat? Die gaat na verloop van tijd nl vanzelf op een soort van standby. Ik heb dat nu maar voor de zekerheid veranderd dat ie gewoon aan blijft. \r\n\r\nMaar de vraag is dus: scant ie in slaapstand?\r\n\r\nWat betreft het knipprogramma onder de startknop...gevonden dus dat zal ik de volgende keer gebruiken als het nodig is. Bedankt
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...