Ga naar inhoud
  • 0

hidden start


Anoniem2

Vraag

Hoi ik weet niet of ik dit bij het goede forum plaats want ik weet eerlijkgezegd helemaal niet of het hierna volgende bij software/virussen hoort maar zoniet dan moet de moderator mijn bericht maar verplaatsen naar waar het wel hoort, ok?\r\n\r\nToen ik een paar dagen geleden mijn laptop opstartte kreeg ik ineens een schermpje te zien waarin stond: \'hidden start\' en nog wat engelse tekst maar dat weet ik niet meer :-S\r\n\r\nMijn laptop deed het verder wel gewoon en bij dat schermpje kon ik kiezen of ik op ok zou klikken of op het kruisje. Ik heb het uiteindelijk maar gewoon weggeklikt op het kruisje maar het zit me toch niet helemaal lekker nu. Het klinkt namelijk een beetje creepy vind ik: \'hidden start\'. Ik word toch niet gehackt ofzo? En hoe merk je eigenlijk of je gehackt bent?
Link naar reactie
  • Antwoorden 56
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties voor deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Doe in \"veilige modus met netwerk ondersteuning\" (dus herhaald op F8 drukken, voordat Windows opstart) een online scan op de diverse bekende antivirus software sites. Laat je niet in met vage of onbekende site, maar kies de bekende, zoals Bitdefender, Symatec/Norton, AVG, Avira, Mc Afee, Norman. \nIk weet niet of ze allemaal zo\'n online scan beschikbaar hebben.\nAls je al een echt zwaar pakket draait (zoals bijvoorbeeld Norton Internet Security) zou ik me niet al te veel zorgen maken.\n\nAls je verder in de opdrachtregel, vlak boven start in tikt \" msconfig \" dan komt er een schermpje. Op het derde tabblad zet je even het vinkje, bij alle Microsoft services verbergen. Je kunt op het 3e en 4e tabblad een overzicht zien van de services (3e) en programma\'s die allemaal worden opgestart. \nWat je overhoudt kan je kritisch naar kijken en op de namen googlen. \n\nNiek
Link naar reactie
  • 0
Ok bedankt voor jullie antwoorden! Ik moet dus gaan scannen. [I][B]Maar wat betekent het nou die \'hidden start\'? Heeft het iets met hacken te maken of niet?[/B][/I]\n\nIk heb overigens het Avast antivirussysteem en dat geeft aan dat ik volledig secured ben. Moet ik dan nog steeds scannen? Avast heeft pas nog een Trojan Horse geblokt gelukkig. daar kreeg ik een melding van.\n\nVerder las ik hier ergens iets over een malwarescan, dat heb ik ook gedaan en ik kreeg duizenden errors. Om die te herstellen moet ik wat [I]kopen[/I]. Moet ik dat doen?\n\n[I]ARO gaf bijvoorbeeld deze boodschap:\n100 registry errors and tweax were fixed and your junk status was good after you last scan. Buy now to repair all your and have fewer errors. Other benefits may include faster stratup and greater stability of your system.[/I] \n\nIk ben zo\'n ontzettende leek op dit gebied helaas. Ik weet eigenlijk niet eens wat errors zijn....ok fouten, maar wat voor fouten en hoe erg is het om fouten te hebben?
Link naar reactie
  • 0
Ok ik ben nu aan het scannen met mijn Avast. 1) Is dat goed? Dat Aro heb ik maar weer verwijderd. \n\n2) Kan ik Onine naast Avast doen? 3 )En MBAM kan dat samen met Avast? \n\nEn weet er nog iemand een antwoord op deze vragen?\n4) Maar wat betekent het nou die \'hidden start\'? 5) Heeft het iets met hacken te maken of niet?\nIk ben zo\'n ontzettende leek op dit gebied helaas. Ik weet eigenlijk niet eens wat errors zijn....ok fouten, 6) maar wat voor fouten en 7) hoe erg is het om fouten te hebben?
Link naar reactie
  • 0
[QUOTE=elis;606345]oh please tjoeke....dat heb ik natuurlijk al lang gedaan. Zo\'n nitwit ben ik nou ook weer niet. Maarrrrr......ik kwam er niet uit vandaar hier mijn vraag of iemand mij het in duidelijk Nederlands uit kan leggen.\n [/QUOTE]\nhet is een kleine startup manager\ndie het mogelijk maakt console applicaties op te starten zonder venster in de achtergrond.\n\nje moet het hebben gedownload en geïnstalleerd\nZo niet ! , dan kan het een trojan zijn .\nen dan kom je bij het antwoord van dutch .
Link naar reactie
  • 0
Ok dank je wel. Avast heeft al het één en ander gevonden: Threat Detected\nC:\\...I>DataSafe-Green.ico Error:Archive is password protected(42056)\nC:\\...I>diff_000001.diff Error:Archive is password protected(42056)\nC:\\...I>IRMG1.BMP Error:Archive is password protected(42056)\nC:\\...I>IRMG1.JPG Error:Archive is password protected(42056)\nC:\\Users\\mijngebruikersnaam\\...7854170.exe Threat: Win32 Malware-gen\nC:\\Users\\mijngebruikersnaam\\AppData\\...\\fit.exe Threat: Win32 Malware-gen\nc:\\program files (x86)\\...\\aro.exe Error: Het systeem kan het opgegeven pad niet vinden(3)\n\nVerder staat er achter die malware-gen:als keuze mogelijkheden: move to chest, repair, delete en do nothing. Bovenaan staat: select the required action for each result and click apply\n\n[B]Gewoon maar op apply drukken dus?[/B]\n\nsorry voor alle vragen maar jullie hebben er hoop ik meer verstand van dan ik! zit er hartstikke mee met dit gedoe \n\nen na apply doe ik nog de links van dutch-online dus? Iedereen mee eens?
Link naar reactie
  • 0
Als jouw ex vriendje (zie topic \"bedreigd\") toegang heeft gehad tot jouw PC\\Laptop,\nzou ik, gezien de aanwezigheid van \"hidden files\" sterk geneigd zijn om een schone installatie te doen, dwz, Windows opnieuw installeren. Maak dan wel eerst een back-up van je foto\'s evt muziek en belangrijke documenten.
Link naar reactie
  • 0
[QUOTE=elis;606377]ik heb inmiddels op delete en apply geklikt daar.[/B][/QUOTE]\nDelete is radicaal hoor, beter voor \'move to chest\' kiezen, dan wordt het bestand veilig apart gezet. Bij delete ben je het kwijt, en kan je het eventueel niet meer terug plaatsen als het een \'false positive\' is (een onterecht als malware bestempeld bestand).
Link naar reactie
  • 0
Ok zoiets dacht ik al pfff, toch iets minder blond. \n\nMaar nu weer het volgende probleem zucht. Ik wou Java installeren voor die online scanner en nou krijg ik dit op mijn scherm:\n\n [I]De functie die u wil gebruiken, bevindt zich op een netwerkbron die niet beschikbaar is. Klik op ok[/I] ( dat heeft geen zin heb ik gemerkt) [I]om het opnieuw te proberen of typ in het onderstaand vak een ander pad naar een map met het installatiepakket jre 1.6.0_14.msi[/I]\n\nEn dan moet ik dus bladeren naar een andere bron....\n\nMaar ik weet gewoon niet wat ik dan precies moet doen. Ben ik nou zooo dom?
Link naar reactie
  • 0
[QUOTE=elis;606395]Quote van Anacho\nHij heeft niet persoonlijk aan mijn laptop gezeten maar dreigde me tehacken ofzo. Helpt het dan om windows opnieuw te installeren?\nEn hoe maak je een backup? graag stap voor stap. sorry ben blond! :o[/QUOTE]\nToch moet op een of andere manier die \"hidden files\" op je laptop gekomen zijn, ik neem niet aan dat je dat zelf hebt geïnstalleerd.
Link naar reactie
  • 0
Nou weet jullie het is allemaal begonnen volgens mij toen ik oude afleveringen van Scrubs wilde zien. Ik heb dus op internet gezocht naar sites waar ik die kon zien. Dan kom je op Amerikaanse sites en ik heb op verschillende dingen geklikt maar weet niet meer precies wat. Er kwamen ook steeds pop ups enzo. Ik heb vast wel wat gedownload oa Videolan ofzoiets maar dat heb ik inmiddels allemaal weer verwijderd volgens mij.\nVerder heb ik dus een tijd geleden een raar smsje gehad over het herleiden van mijn proxyserver dus ik weet niet goed wat er nou allemaal gebeurt snap je. Is het het één gewoon een virus of malware of wat dan ook of is het ander (gehackt, en zit diegene nou lachend mee te lezen)?\n\nWat bedoel je met hoe groot is het bestand Erik? welk bestand? wat ik gedownload heb? Ik heb volgens mij niet echt een bestand gedownload maar dus wel iets van internet om die oude afleveringen te zien. Maar volgens mij heb ik dat programma ook weer verwijderd dus.\n\nEn weten jullie een antwoord op mijn vraag van 16.59 over Java? Ik hoop niet niet dat jullie mij vervelend vinden maar ik weet gewoon niet aan wie ik het anders moet vragen.
Link naar reactie
  • 0
oh sorry :s Ik heb hierop geklikt: \nJava voor Windows downloaden\nAanbevolen Version 6 Update 31 (bestandsgrootte: ~ 11 MB) \n\nGa akkoord met de licentiebepalingen en start de gratis download\nDoor Java te downloaden, bevestigt u dat u de voorwaarden van de eindgebruikersovereenkomst hebt gelezen en geaccepteerd \n\neen downloadbutton zeg maar heb ik aangeklikt
Link naar reactie
  • 0
Elis zal niet eerder een goed gevoel krijgen, dan na een schone her-installatie denk ik.\n\nAls je hier het merk en type van de laptop plaatst (sticker onderzijde) en je laat weten of je een externe schijf hebt met voldoende ruimte wil ik je morgen, stap voor stap hier uitleggen hoe je, je persoonlijke bestanden moet wegzetten naar een extern medium. En hoe je je laptop opnieuw kunt installeren.\nVermeld ook even om welke Windows het gaat: XP, Vista of W7.\n\nMogelijk heb je nl een recover partitie op je laptop staan en dan is het[B] (na de backup)[/B] een zaak van op een knop drukken en het ding wordt opnieuw geinstalleerd. Je kunt daar trouwens ook in de handleiding naar zoeken \"recovery of fabrieksherstel\". \n\nMaar voor alles eerst backuppen. \n\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...