Ga naar inhoud

Fout bij branden met Nero 10


Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb Nero 10, zelfs gekocht omdat ik een goed programma wilde hebben! \r\n\r\nNu gebeurt het alleen heel vaak dat we een film hebben gebrand en dat hij dan de laatste minuten vastloopt als we de film kijken. Zeer irritant. \r\nWaar kan het aan liggen?\r\nIk heb ruimte op de dvd\'s en ik doe het al zonder menu e.d.\r\nIemand een idee? Het kan toch niet aan de dvdtjes liggen die ik gebruik? Oja, ik gebruik AVI bestanden. En het gekke is dat de ene film het wel goed doet en de andere niet.\r\nIk hoop dat iemand een idee heeft! :rolleyes:
Link naar reactie
In Nero Diskspeed (freeware) zit de optie Scandisk.\r\nDoe die eens op, een slecht- en goed gebrande film.\r\n\r\n[url]http://www.softpedia.com/get/CD-DVD-Tools/CD-DVD-Rip-Other-Tools/Nero-CDDVD-Speed.shtml[/url]\r\n\r\nHet feit dat het de laatste minuten zijn kan denk ik een paar dingen betekenen:\r\n* de disks die je gebruikt zijn oud en hebben te veel licht gekregen bij opslag; omdat ze op stapel bewaard worden heeft vooral de buitenste rand (het eind van de opname) daar last van. De films die wel goed gaan zijn misschien ook korter ?\r\n* Je brander is versleten, de disk \'wobbelt\' een beetje, en de uitslag van die wobbel is groter aan de rand waardoor het branden daar meer problemen heeft.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...