Ga naar inhoud

port forwarding


Anoniem2

Aanbevolen berichten

  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

ok ik heb het allemaal gelezen ik heb idd een dynamish ip adres maar die veranderd alleen als ik mijn modem opnieuw opstart als mijn modem een internet verbinding heeft en ik er niks aan doe blijf ik dat ip gewoon houden das dus wel te doen ik heb al gekeken bij dyndns maar daar moet je je creditcard opgeven en die heb ik niet dus dat gaat helaas niet door geloof ook dat het met dot.tk wel kan of andere gratis domein namen....\r\n\r\nmijn ip van de server is 192.168.1.33 en die kan ik berijken als ik dit intoets [url]http://192.168.1.33/xampp/[/url] of dit [url]http://192.168.1.33:80/xampp/[/url]
Link naar reactie
ik heb het gelezen... dyndns.org of com is veranderd nu moet je creditcard gegevens invullen en die heb ik niet \r\n\r\n[url]http://www.dyndnscommunity.com/questions/21580/from-dyn-what-happened-to-free-accounts.html[/url]\r\n\r\nmisschien kan het ook via dot.tk of andere gratis dns moet ik nog even googlelen hehe \r\n\r\nhet adres van mij server is [url]http://192.168.1.33/xampp/[/url] of [url]http://192.168.1.33:80/xampp/[/url] of localhost uiteraard en die doen het ook als ik het adres zo in toets... \r\n\r\nik denk ook echt dat het aan de instellingen van mijn modem ligt
Link naar reactie
[quote]dus als ik mijn ip van mijn service provider in toets kom ik bij mijn modem uit en niet bij mijn site weet iemand een oplossing? [/quote]\r\nIk heb het hele topic nog niet doorgelezen, dus ik weet niet of dit al geopperd is.\r\nMaar als dit bij jou gebeurt, terwijl mensen die ergens anders wonen vanaf het internet wel je server kunnen bereiken, dan ondersteund je modem en/of je provider geen NAT-Loopback.\r\nIn dat geval kun je honderden domeinnamen maken en naar je ip laten verwijzen, als je zelf je externe domeinnaam opgeeft zul je steeds weer in je modem terecht komen.\r\n\r\nDe enige oplossing die hiervoor is het maken van een entry in je hosts file.\r\n\r\nBij sommige providers (bijv. Telfort) kan het zijn dat NAT-Loopback wel ondersteund wordt, maar apart aangezet moet worden. Bij de oude 2602 HN modems van Telfort kon dat via telnet bijvoorbeeld.
Link naar reactie
[QUOTE=BlackTiger;602447]Ik heb het hele topic nog niet doorgelezen, dus ik weet niet of dit al geopperd is.\nMaar als dit bij jou gebeurt, terwijl mensen die ergens anders wonen vanaf het internet wel je server kunnen bereiken, dan ondersteund je modem en/of je provider geen NAT-Loopback.\nIn dat geval kun je honderden domeinnamen maken en naar je ip laten verwijzen, als je zelf je externe domeinnaam opgeeft zul je steeds weer in je modem terecht komen.\n\nDe enige oplossing die hiervoor is het maken van een entry in je hosts file.\n\nBij sommige providers (bijv. Telfort) kan het zijn dat NAT-Loopback wel ondersteund wordt, maar apart aangezet moet worden. Bij de oude 2602 HN modems van Telfort kon dat via telnet bijvoorbeeld.[/QUOTE]\n\nDit dus ;) Kon het zelf niet beter verwoorden. wilde net iets van deze strekking gaan schrijven. Gewoon de server op zijn interne ip connecten, je weet dat de forward werkt. \n\nVergeet niet in je router in te stellen dat het interne ip adres van je server gereserveerd moet worden.
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;602457]Dan lijkt het in orde. Ik heb dat altijd zo gehad, dat ik via het netwerk alleen de nas intern kan bereiken en niet via extern vanuit m\'n netwerk. Is voor mij ook niet nodig. Als ik elders ben, log ik wel zo in op dat ding. \r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nZo doe ik het inderdaad ook:) De admin tool van je NAS hoeft niet open te staan, gewoon binnen je netwerk houden!\r\n\r\n@jmdegier,\r\n\r\nGoed om te horen dat het dus gewoon werkte:P Maar voor een structurele oplossing zal je niet aan DDNS ontkomen (mits je de website extern wilt bereiken natuurlijk).\r\n\r\nHawkens
Link naar reactie
Provider gegevens Modem/router.\nINTERNET\nADSL: CONNECTED\nWAN IP: 86.90.xx.xxx [COLOR=\"Red\"]Dit is het IP adres wat ik van mijn Provider heb.[/COLOR]\nSubnet Mask: 255.255.255.255\n\nGATEWAY\nIP Address: 192.168.x.xxx [COLOR=\"Red\"]Dit is het gateway adres van mijn Modem/router.[/COLOR]\nSubnet Mask: 255.255.255.0\n\nEn het adres van mijn PC is 192.168.x.x.\n\n\nOm nu de PC aan te kunnen spreken vanaf een andere locatie, buiten het lokale eigen netwerk, dien ik in te loggen met het IP adres van, INTERNET\nADSL: CONNECTED welke poort 80 of 8080 forward via mijn GATEWAY\nIP Address: 192.168.x.xxx:80 naar TCP/UDP poort 80 of 8080 van mijn PC IP adres 192.168.x.x..\n\nIn het kort zorgt dus een inlog op [url]http://86.90.xx.xxx:80[/url] voor een forward via gateway 192.168.x.xxx naar PC 192.168.x.:80 waar dan XAmpp op draait.\n\nIn je Modem/router staat onder Status/ internet het IP adres welke jij hebt gekregen van je Provider of het nu een vast of een dyndns IP is.
Link naar reactie
[QUOTE=BlackTiger;602487]Klopt, of je opent je browser en gaat naar [url]http://www.watismijnip.nl[/url] en dan zie je dat ook.:)[/QUOTE]Ja dat kan ook ;) Het ging mij meer om aan te geven wat de route moet zijn om van buitenaf op een eigen XAmpp server of welke server dan ook te kunnen komen.\r\nWant wat ik continu las in het hele topic was het modem/router IP adres en daar heb je in principe niet mee te maken als je wilt inloggen van buitenaf:D je hebt dan je huis IP adres nodig.
Link naar reactie
nou alles werkt nu gelukkig iedereen erg bedankt... \r\n\r\nheb ik nog een vraagje als ik nu een router achter mijn modem wil doe voor wifi kan dat en hoe behoud ik mijn server acces vanaf het internet?? \r\n\r\ninternet------>(modem)-------->(router)--------->(server)\r\n\r\nmodem 192.168.0.1\r\nrouter 192.168.1.1\r\nen server alleen op modem is 192.168.1.33 op de router 192.168.1.197
Link naar reactie
[QUOTE=jmdegier;602529]nou alles werkt nu gelukkig iedereen erg bedankt... \r\n\r\nheb ik nog een vraagje als ik nu een router achter mijn modem wil doe voor wifi kan dat en hoe behoud ik mijn server acces vanaf het internet?? \r\n\r\ninternet------>(modem)-------->(router)--------->(server)\r\n\r\nmodem 192.168.0.1\r\nrouter 192.168.1.1\r\nen server alleen op modem is 192.168.1.33 op de router 192.168.1.197[/QUOTE]\r\nAls je gewoon een kabel legt vanaf een modem poort naar de WAN van de router voor WIFI dan moet het gewoon lukken, je moet dan wel je WIFI apparaten beveiligen op de WIFI router met sleutel van(of ingesteld op) die router.\r\n\r\nIk heb nog wel een vraagje waar log je nu vanaf het internet op in, welk IP adres, ik kan mij niet voorstellen dat je inlogt op IP 192.168.0.1:confused:
Link naar reactie
[QUOTE=jmdegier;602535]ik log in op mijn externe ip van mijn provider maar dat lukt geloof ik niet als ik een router er tussen doe moet ik ook de router niet port forwarden?[/QUOTE]Je kunt het beste, als je een Modem/Router hebt gekregen van je provider, daar direct je server PC aankoppelen, en vanaf die zelfde Modem/Router een poort met de WAN van de volgende WIFI router verbinden.\r\nDe andere bekabelde PC\'s aan die WIFI router kunnen gewoon zonder problemen op het internet.\r\n\r\n\r\nMijn situatie voor de PC aangesloten op de TV en de mediaspeler/satelliet ontvanger en de TV netwerk aansluiting.\r\n\r\nDraadloos Modem/Router van poort 2 met kabel naar TP- link <-> TP-link met kabel naar WAN van WIFI Router beneden naast de TV, poort 1 kabel naar PC, poort 2 kabel naar mediaspeler/satelliet ontvanger poort 3 naar netwerk aansluiting van de TV en een oude laptop met WEP beveiliging (er zit geen WPA op de laptop) draadloos op een tafeltje op wielen naast de bank.\r\n\r\nVerder zitten er op de Modem/Router boven, de PC waar ik nu op werk, de PC van mijn zoon, plus de Moterola van KPN TV via internet, aangesloten met een kabel en zijn de telefoons met wifi, met deze draadloos Modem/Router verbonden omdat de telefoons wel WPA hebben.\r\n\r\nAls je alleen een modem hebt van je provider met 1 poort dan verbind je die met een WIFI router en heb je in wezen het zelfde als een draadloos Modem/Router alleen moet je nu 2 X forwarden 1X vanuit het modem en 1X vanuit de WIFI router naar de server.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...