Ga naar inhoud

photo show programma of zo iets :P


Aanbevolen berichten

Beste allemaal,\r\n\r\nEr is bij een verenging waar ik wel een muziek draai een toernooi dat geld ingezameld voor een goed doel. Nou had ik bedacht ik ga foto\'s maken op dat toernooi en ga ze verkopen.\r\n\r\nIk heb een laptop en nog een los scherm. Nou dacht ik, ik zet de foto\'s op de laptop en laat ze op het scherm langs komen. Maar nu loop ik tegen het probleem op, ik wil een nummer per foto zichtbaar hebben, zodat de \"klant\" kan zeggen ik wil foto 1, 2 of 50. hoe krijg ik dat voor elkaar?\r\nik dacht zelf aan een programma dat foto\'s laat zien en de naam van de foto. dan zorg ik dat de naam een getal en dat de \"koper\" dat door kan geven. of dat er een watermerk programma is dat foto\'s automatisch optellend nummers kan geven? maar ik ken geen programma met die functie.\r\n\r\nik hoop dat jullie mij kunnen helpen.\r\n\r\nRobbert-Jan
Link naar reactie
Het idee is leuk, maar ik zie een paar haken en ogen.\n\nAls je 50 foto\'s in een slideshow zet, duurt het, met 5 seconden per foto, ruim 4 minuten om alle foto\'s te tonen. Gaan mensen daarop wachtten?\nWat als iemand nog even een foto terug wil zien? En de kans dat mensen de verkeerde nummers onthouden lijkt mij meer dan aanwezig.
Link naar reactie
stroke33 ik vind het een aardig plan maar volgens mij kan dat allen met Windows vista en 7 maar niet met xp :(\nnou vroeg ik me af: volgens mij is het niet heel moeilijk om in visual basic 4 foto boxen en labels onder die boxen te zetten en dat dan de naam van de foto in de label gezet word (dat zijn dan de nummers) met een timer kan ik zorgen dat de foto\'s veranderen, ik heb alleen niet zo veel ervaring met vb kan er wel wat mee en snap de op set van van de codes, maar meer lukt me nog niet.\n\nik hoop dat iemand me kan helpen met dit idee uit te werken, als het niet haalbaar is of er is een veel simpelere manier om het te doen, zeg het dan :P\n\nGr
Link naar reactie
Marc H dat programmaatje wat u heeft ziet er wel leuk uit, heeft u het gemaakt? zo ja zou ik de code mogen gebruiken? ik ben zelf aan het programmeren maar loop een beetje vast bij het ophalen van de foto\'s\nnog bedankt voor de reacties!\n\nedit: woo! ik had het nog niet met meer dan 4 foto\'s geprobeerd dit is precies wat ik zoek! dank je. zou ik toch nog de code mogen? ben wel heel erg benieuwd hoe je dat gedaan hebt. is het ook zo dat de foto met de naam nummer 1 ook nummer 1 in het programma is?
Link naar reactie
Hier is de code, in VB6 \n\nik weet het, antiek, maar ik ben eraan gewend, en kan maar niet aan de nieuwere versies wennen. :) \n\n[url]http://www.natuurpics.nl/zooi/viewer.zip[/url]\n\nNog een paar kleinen wijzigingen gemaakt, de nummers zijn veranderd in de naam van de foto, en achter de tekst staat een witte schaduw, om het leesbaar te houden op een donkere achtergrond.
Link naar reactie
Full screen is geregeld. Bij de eerste keer opstarten komt er een klein venster op het scherm, wat je naar het goede venster moet slepen, en daar maximaliseren. \n\nDeze instelling hoef je maar een keer te doen, ze worden opgeslagen in het windows register. Als je de instelling wilt wijzigen, drop een foto op het programma, dan krijg je de vraag of die wilt verwijderen. \n\nFoto\'s toevoegen kan nu ook.\n Gewoon de foto\'s naar de folder kopiëren/verplaatsen. Aan het einde van de cyclus wordt de lijst van foto\'s vernieuwd.\n Foto\'s verwijderen kan alleen door het programma te stoppen, en daarna de foto\'s te verwijderen. \n\nTip: klik eens op een foto ;)\n\n[URL]http://natuurpics.nl/zooi/viewer2.zip[/URL]
Link naar reactie
Vreemd dat het bij jou fout gaat.\n\nBij mij gaat het goed, [URL=\"http://natuurpics.nl/zooi/viewer.jpg\"]screenshot op 1280x1024[/URL] (de testplaatjes hadden een oorspronkelijk formaat van 1200x800, een vrij standaard 3x2 verhouding) voor de duidelijkheid de achtergrond even blauw gemaakt\n\nkan jij eens een screenshot maken?
Link naar reactie
Ja is goed doe ik zo, had het al geprobeerd maar hij gaf een error met uploaden\n\nEdit:\nnu probeer ik het programma op de laptop die ik ga gebruiken en daar doet hij het wel op. op die laptop staat xp en op de computer waar ik het eerst mee teste staat Windows 7 64 bit\n\nnog een paar optionele dingen die je er misschien nog in zou kunnen zetten zijn misschien nog een soort controller menuutje dat op de laptop zicht baar is waarmee je de snelheid in kan stellen en naar vorige pagina kan, misschien nog een pauze button?\n\nen vergeet niet je naam ergens in het programma te zetten met zoon copyright tekentje :P\n\nik vind het echt knap wat je er van maakt!\n\nEdit: ik kom er net achter het op een foto klikken niet meer werkt in de versie 3
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...