Ga naar inhoud

Wmv bestand branden op DVD geschikt voor TV.


Aanbevolen berichten

Met Life movie Maker heb ik een presentatie gemaakt. Netjes opgeslagen in de map \'mijn video\'s\' als wmv bestand. Dan gebrand op DVD, waarbij zelf al werd aangegeven dat de dvd afspeelbaar zou zijn op andere DVD-spelers.\r\nHij is helaas alleen af te spelen op de PC en niet op andere DVD-spelers. \r\nWat doe ik verkeerd?? Graag jullie ervaringen. Bedankt alvast.
Link naar reactie
Heb W7 op de PC. Als je vanuit de map waarin de presentatie is opgeslagen direct kunt branden voor afspelen op de TV, zou je toch verwachten dat zoiets meteen goed gaat.\nIk heb nu het programma \'Windows Dvd branden\' geprobeerd. Dat is gelukt maar hij heeft het waarschijnlijk omgezet naar een ander formaat. Ik bespeur wel een behoorlijk kwaliteitsverlies.\nWat is het meest gebruikte formaat voor zulke zaken? Ik zie ook wel de extensie ISO voorbij komen. Welke is het meest gebruikt en het gemakkelijkst. Is de presentatie gemakkelijk om te zetten naar ISO?\ngraag jullie antwoorden. Bedankt.
Link naar reactie
Welk programma je ook gebruikt, hij zal het altijd moeten converteren. Er is namelijk maar één DVD-formaat.\n\nDe uiteindelijke kwaliteit is nog wel het meeste afhankelijk van de lengte van de video. Op een normale dvd van 4,2 GB moet je rekenen op maximaal 1 uur in goede kwaliteit en zo\'n 30 minuten in zeer hoge kwaliteit. Ga je daar overheen, dan gaat de kwaliteit automatisch omlaag om het geheel passend te maken. De \"goede kwaliteit\" is overigens ongeveer gelijk aan die van speelfilms uit de winkel.\n\nDat kun je eventueel oplossen door gebruik te maken van een double-layer dvd (als je daar een brander voor hebt). Dan mag je genoemde tijden verdubbelen.\nHet alternatief is om de film te splitsen in meerdere delen en voor ieder deel een apart schijfje te gebruiken.\n\nISO is in feite een bestandsformaat waar de inhoud van een \"echte\" dvd in zit. Het ISO formaat is vooral handig als je dvd\'s in één bestand op de harde schijf wilt opslaan. Voor de kwaliteit maakt dit niks uit, want uiteindelijk ben je toch gebonden aan diezelfde DVD-Video normen die gelden voor een fysieke dvd.\n\nDaar moet je \'t denk ik mee doen. Als je nog vragen hebt stel ze dan gerust!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...